Ik heb een vraagje, Babies mogen geen hoofdkussen in bed, dat weet ik... Maar nu heb ik een zoontje die al vanaf zijn geboorte op zijn zij slaapt... Gisteren had ik het er met mijn vriend over, dat het misschien op je zij helemaal niet lekker ligt zonder kussen... De meeste kinderen slapen op hun rig, dan vind ik het logischer dat een kussen misschien niet zo goed is voor het nekje, maar als je op je zij slaapt is een kussen misschien juist wel beter toch? Hij slaapt ook al een poosje niet zo goed meer, vannacht was helemaal drama Het mag officieel geloof ik niet, maar toch wilde ik vragen of er iemand misschien wel ervaring mee heeft... De vraag is dus, zal ik een kussentje aanschaffen en proberen of hij dan beter slaapt (eerst overdag, dan heb ik er meer zicht op..). En zo ja, waar kan ik zo'n kussentje kopen?
geen idee of het mag, vraag het mezelf eigenlijk ook wel eens af. Weet wel dat je speciale baby hoofdkussentjes kunt kopen bij www.babywalz.com maar goed, ik lees mee om te zien of iemand het weet of een kussen mag of niet
Een kussen mag volgens mij niet het is gevaarlijk ivm verstikkingsgevaar als ze daar met hun gezichtje in liggen. er worden natuurlijk meer dingen verkocht (in andere landen) wat hier niet wordt aangeraden. je zou een op deze site kunnen kijken. http://www.veiligslapen.info/modules/co ... ?section=1 als je kindje op zijn zij slaapt dan zal hij wel lekker liggen hoor anders zou hij wel op zijn rug draaien (zo denk ik altijd maar)
Dat is wel waar Makey, maarja, ik dacht misschien is dat waarom hij zo slecht slaapt. Vannacht veel huilen. Hij kwam alleen in slaap (huilend) toen hij naast mij lag en ik zijn armen strak tegen zijn lijfje aanhield... Zodat hij zegmaar zijn armen helemaal niet kon gebruiken.. Dat was de enige manier waarop ik hem in slaap kreeg, anders bleef hij huilen (wilde geen drinken, geen speen, ging dan alleen maar nog harder huilen) Ik ben best wel gebroken nu.. Dus we hebben zitten denken en dachten misschien dat dat het probleem zou zijn. Hij rolt soms inderdaad wel naar zijn rug, maar dan slaapt hij (meestal) niet.. Ik kwam dit tegen op marktplaats: http://link.marktplaats.nl/151554791 Dat lijkt me een kussen waar ze niet in kunnen 'duiken' met hun hoofdje.. Nou wil ik het liever niet van marktplaats, maar ik zat gewoon even te kijken wat ik kon vinden... Bij babywalz hebben ze inderdaad veel soorten, ik ga toch eerst hier in het centrum kijken, daar moet ik toch zo heen.. Ik kan het altijd één keertje overdag proberen.. Haalt het niets uit, dan is het pech..
Ik raad het je niet aan in verband met de veiligheid. Een kussentje mag pas vanaf twee jaar. Maar een andere reden is het volgende: (stukje uit NRC-Next) Waarom hebben we een kussen nodig? Als we geen kussen zouden gebruiken, zou de wervelkolom in een bocht komen te liggen, zegt Coenen. We moeten het verschil in hoogte tussen de schouders en het hoofd overbruggen. Vandaar dat babys beter niet met een kussen kunnen slapen: zij hebben een relatief groot hoofd. Als ze op een kussen zouden slapen, zou de wervelkolom juist vervormd raken.
als hij in slaap viel door zijn armen dicht tegen hem aan te houden waarom probeer je het dan is niet met hem in te bakeren, dan heb je dat kussen mischien niet nodig
Dat wilde ik net zeggen... En inbakeren hoeft niet perse meteen al in van die doeken of een bakerzak hoor. Jelle heeft heel lang geslapen in een badcape waar ik hem strak inwikkelde. Wel met de capuchon aan de onderkant, en zonder slaapzak anders was het veel te warm. Om te proberen of het werkt is dit een goedkopere oplossing dan meteen doeken of een zak aanschaffen... Edit: Oh wacht ik zie nu dat hij al 6 maanden is... Dan mag je geloof ik niet meer in bakeren, en Jelle wurmde zich op die leeftijd echt uit de doek... Hmm... Aan mij heb je in deze dus niks...
het kan natuurlijk ook aan andere dingen liggen dat ie nu zo slecht slaapt. Of slaapt ie altijd zo slecht? Hij kan tandjes krijgen of misschien heeft ie een beginnende oorontsteking ( gaat mijn kleine ook zo van huilen en voor de rest wil ie dan niks ) Een sprongetje kan ook nog. Dus het kan aan veel dingen liggen waarom ie nu zo slecht slaapt. iig succes en sterkte ermee!
Dat is meer een grens omdat ze dan vaak gaan omrollen. Doordat ze ingebakerd liggen heb je dan een grotere kans op wiegedood.
Het cb vertelde mij toen dat de kleintjes met 6 maanden ook beginnen met dromen, kan het zijn dat hij gewoon droomt en daarvan zo van slag is? Kylian heeft dit inderdaad een paar maanden gehad. Het enige wat hielp was hem echt goed wakker maken. Dus net zo lang tot hij weer normaal tegen ons brabbelde en dan weer terug in bed. Dit leverde natuurlijk wel huilbuilen want dan wilde hij niet meer in bed maar na een tijdje ging het echt stukken beter en nam het ook af. Groetjes Anita
aaaaahzo nu bij ons in belgie hier zeiden ze daar niks van dus wist het niet maar moet zeggen dat mijn 2 tussen 2 handoeken die opgerold zijn slapen zodat ze op hun rugje blijven liggen en ze zijn nog wel geen 6 maand ook maar toch goed om te weten
misschien is het een sprongetje mijn zoontje kan ik herinneren was rond de 6maanden snachts ook regelmatig wakker dit ging na een week of 3 weer over en sliep hij weer door. kussentje zou ik niet doen hoor. succes hoop dat hij snel weerlekker slaapt.
Bedankt voor al jullie tips! Gisteren avond was het weer drama, huilen! (lees: schreeuwen/gillen) Niets hielp, zelfs rondlopen en troosten niet... We hebben een handdoek (met zo'n hoofdpuntje zeg maar, zo'n badhanddoek voor babies) gepakt en hem daar in gerold, met een veiligheidsspeld aan de zijkant vastgemaakt (je moet wat..). Hij protesteerde niet en werd heel rustig. Hij viel zo, met speentje, op zijn rug in slaap. Om 1 uur werd hij hard huilend wakker. Het bleek dat hij één arm eruit had gewurmd en hij had zijn dekentjes van zich af getrappeld. Even opnieuw 'ingebakert' en hij sliep weer tot half 5. Toen eten gegeven en lekker verder geslapen. Daarna werk hij pas om 8 uur wakker! Hij sliep nooit zo. Was soms wel wakker voor zijn speentje 's nachts en had tot twee weken geleden nog een nachtvoeding. Hij heeft een aantal nachten (twee of drie denk ik) min of meer doorgeslapen, van 23.00uur tot 06.30uur... Daarna dus dit soort huilnachten.... Oorontsteking, ik zal erop letten. Hij is opzich overdag niet huileriger dan normaal, dus ik denk niet dat dat het is. Misschien tandjes (zie ze nog niet, maar kan nog komen) of inderdaad een sprongetje.. hij ontdekt weer zoveel dingen momenteel! Hij is wel heel erg verkouden, misschien slaapt dat ook niet zo lekker... In ieder geval bedankt, ik hou jullie op de hoogte!
van verkoudheid hebben ze vaak wel last hoor met slapen want ademen gaat dan niet zo lekker, beetje insmeren met luuf en misschien een neusspray (zoutoplossing)
het hoofdeinde van het bedje wat hoger maken. Dat helpt ook enorm. Kan ie wat vrijer ademen in zijn slaap.