Ik zag laatst op een foto een kindje die heerlijk lag te tukken op een hoofdkussen in het ledikantje Opeens bedacht ik me dat ik daar eigenlijk zelf nooit aan heb gedacht. Mijn dochter slaapt gewoon plat op het matras (wel heb ik de pootjes van het ledikant ietsjes opgelicht bij de hoofdzijde). Wie hebben er een kussen in het ledikantje en tot welke leeftijd moet je eigenlijk echt waakzaam zijn voor verstikkingsgevaar?
Wij hadden vanaf iets voor de 2e verjaardag zo'n superplat kinderkussen van de Ikea: LEN Kussen voor babybed - IKEA Dochter had het niet echt nodig, maar wilde perse ook een kussen, want ja.. Papa en mama hebben er ook eentje, dus toen voor dit kussen gekozen en dat heeft ze nu ruim 2 jaar later nog (buikslaper)
Wij hebben bij 2 kids een kinderkussen va 2 jaar. Mijn zoon slaapt zowat rechtop door zijn oren en dit vindt ie heel prettig. En dochter heeft vaak een verstopte neus en vindt een kussen ook fijn.
daniel heeft al heel lang zo;n plat kinderkussen. Gekocht omdat hij bar slecht sliep in zn eigen bed. Bij ons op bed ging hij met zn hoofd op het kussen en sliep dan wel goed. Met kussentje sliep hij weer goed. In duitsland gekocht, weet niet van welk merk
mijnoudste is bijna 3 en moet er nog niks van hebben. ze heeft wel zon sierkussentje boven dr hoofd liggen maar ze ligt er nooit op. als ze bij ons ligt wil ze ook nooit op het kussen
Mijn dochter van 3,5 heeft net een kinderkussen (Hema) gekregen. Ze pakte de laatste tijd steeds vaker een sierkussen waar ze dan op ging liggen. Maar zonder slaapt ze ook nog prima hoor.
Mijn zoontje gebruikte altijd zijn knuffels als kussen. Voor zijn 2e verjaardag heb ik een kussen bij HEMA gekocht samen met een dekbed. Hij slaapt er heerlijk op.
Zolang ze er zelf nog niet naar vragen zou ik het niet doen, anders is zon kinderkussen van Ikea inderdaad een goede (goedkope) optie
M'n dochtertje slaapt nu nog zonder, meestal legt ze haar handjes op elkaar en schuift die dan onder haar hoofdje. Wanneer ze bij ons in bed ligt, ligt ze net zo lief op een van de kussens. We overwegen om een kinderkussen voor haar te kopen, dus ik volg deze topic even.
Mijn zoontje sliep al heel jong op een hoofdkussen en dit was gene kinderkussen. Gewoon een kussen waar wij ook op sliepen. Hij wilde dat perse en eerst deden we het niet tot we het op een nacht wel deden en meneer geweldig sliep. Vanaf 1 jaar en 3 maanden ongeveer al. Slaapt nu sinds maart in een groot bed ook op zijn kussen natuurlijk
Laatst iets gezien over een baby die op een hoofdkussen lag en was overleden door verstikking. Net even gegoogled en Stichting Wiegendood adviseert om geen hoofdkussen te gebruiken totdat je kindje twee jaar of ouder is.
Onze dochter heeft net een kussen gekregen van ons. Vrij vroeg, maar ze ging anders op haar knuffelkonijn liggen en die is vrij dik, niet erg prettig voor de wervel dus. Nu zo'n dun kussentje van de Ikea gekocht en die vind ze prima, ze pakt haar konijn niet meer dus stukken beter zo vind ik.
Het kinderkussen van Ikea is prima. En nu ze verkouden zijn ligt er nog een 40x40 kussentje van de bank onder. Dat vinden ze heerlijk (2 zoontjes van 2 en 3 jaar).