Gebruiken jullie de buggy/wandelwagen nog?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by annetske, Dec 15, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    Gebruiken jullie de buggy nog vaak? ik heb 1 achterin de auto te liggen voor lange afstanden maar verder gebruik het nooit meer. Wel als mijn zoon groeipijnen heeft zoals nu. Dan geeft hij het zelf aan en laat ik hem in de buggy zitten ook met kleine afstanden. Hij heeft dan veel last van de voeten en valt vaak.

2. jewelizz

jewelizz Bekend lid

Dec 25, 2008
    723
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hier al bijna twee jaar niet meer gebruikt... Toen hij zelf kon lopen (hij was toen bijna 13 maanden), wilde hij niet meer in de buggy. Tja... Mij best! :)

3. Juul75

Juul75 VIP lid

Apr 8, 2010
    12,091
    7,843
    113
    Eigenlijk nooit meer. Onze dochter is nu 2 jaar en 9 maanden en wil er al heel lang niet meer in zitten. Ik geloof ook dat mijn man hem weer op zolder heeft opgeborgen.

4. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Vanaf een maand of 12 eigenlijk nog maar sporadisch gebruikt tot een jaar of 2. Meestal was de buggy dan goed als boodschappenwagentje haha. Dochter zat er niet in ;)

5. Tord

Tord VIP lid

Oct 26, 2009
    7,304
    299
    83
    hier wel. De kinderwagen rijdt fijner dan de buggy, en we gebruiken hem dagelijks. Om boodschappen te doen, om de hond uit te laten... ze loopt prima zelf sinds ze 11 maanden is, maar ze luistert nog niet zo goed :).

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn zoon is 3 jaar en 4 maanden en we hebben de buggy voor hem al zeker al een jaar helemaal niet meer gebruikt. Daarvoor sporadisch bij zeer grote afstanden. Hij kon goed lopen op zijn 1e verjaardag en daarna was de buggy alleen nog maar handig om hem 'vast te zetten'

7. Mamatrees

Mamatrees Bekend lid

Nov 30, 2010
    603
    0
    0
    Hoe deed je dat dan in de stad of bv pretpark?
    Mijn dochter wil er ook liever niet in maar soms moet het toch.

8. snoet

snoet Bekend lid

Feb 3, 2009
    901
    0
    0
    Hoofddorp
    Wij gebruiken de wandelwagen nog dagelijks, en gelukkig vind Dilano het ook niet erg om er in te zitten of in te slapen.

9. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

Sep 16, 2008
    16,607
    7
    38
    Mars
    Hier de wandelwagen pas opgeruimd hij werd er te groot voor.
    De buggy gebruik ik nog wel. Hij is kan wel eens vervelend zijn of in de winkel bijv dan heb ik liever dat hij in de buggy zit dan hoef ik er niet achter aan te rennen:D
    En hij wil vaak zelf lopen en zegt na een paar minuten tillen? Daar heb ik niet zo een zin in dus wij houden hem nog wel even:)
    (zoon is 2,5)

10. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    Nee nooit. Vind ze oud genoeg om te lopen. Soms gaat hij mee nar bijv pretpark of dierentuin maar dan is het meer een tilwagentje voor onze spullen die we bij hebben zoals luiertas en eten/drinken. Toen mijn zoontje geboren is liep me dochter eigenlijk altijd al korte afstanden ze was toen net 1.5 jaar. Voor lange stukken had ik een stoeltje of de kinderwagen. Voor helle verre afstanden had ik een duo buggy maar die was zo weer de deur uit, onding. Mijn kinderen klagen wel is ben moe of wil niet lopen maar ze zullen wel moeten want ik ga niet dragen. Meestal zijn Ze ook echt niet moe want zodra ze een speeltuin zien zitten ze weer vol energie. Heb nog ergens een buggy maar weer me god niet waar hij staat

11. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

met 3,5 zat dochter er nooit meer in, ze mankeert niets en moeten ook gewoon leren lopen. Met school maken ze elke maand een flinke boswandeling en dat moet ze dus ook kunnen. Dochter wilde zelf nml niet zo heel graag lopen. Eigenlijk zat ze vanaf 2,8 niet meer in de wagen, ze kreeg toen een broertje en die mocht in de wagen. Als we een hele dag op stap gingen rustte ze even uit als we wat dronken of even op mijn/papa`s rug.

De ervaring van Winnie heb ik ook: dochter kon op straat enorm zeuren dat ze moe was en echt niet meer kon lopen en dan vervolgens thuis meteen trampoline te gaan springen. Heel moe dus!

12. adi

adi Niet meer actief

Onze peuters lopen zeker sinds hun tweede verjaardag altijd. De kinderwagen gebruiken we al maanden niet meer. Laatst zijn we nog naar Plopsaland geweest, gewoon zonder kinderwagen, met 3 peuters. Ging prima. Regelmatig even uitrusten, en voor de rest lopen.

Als ik zo een middag ga winkelen met 1 van de kinderen, ik kan me niet eens herrineren wanneer ik voor het laatst een buggy heb gebruikt. Die hebben wij namelijk niet eens, moet ik van mijn moeder lenen.

13. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

Jul 30, 2008
    4,713
    2
    38
    Met 1,5 wilde hij niet meer in de buggy. Hij kan ook heel goed lange afstanden lopen. We nemen hem wel mee met bijvoorbeeld een dagje naar de dierentuin ofzo....

14. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Wij gebruiken hem als we de hele dag naar artis of naar amsterdam ofzo gaan. Vind hem zelf dan erg makkelijk om spullen aan te hangen. En als Robyn weer eens bananen in d'r oren heeft en niet wil luisteren komt hij ook wel goed uit.
    Maar verder gebruik ik hem eigenlijk nooit meer. Ze kan zelf goed lopen.

15. Taby

Taby Fanatiek lid

Mar 7, 2007
    4,366
    140
    63
    Oeps, ik heb een luie meid hahaha.;)
    Onze dochter is bijna 3 en gaat nog dagelijks in de buggy.
    Vooral wanneer we naar het winkelplein lopen en we de hond uit gaan laten.
    Misschien toch maar wat aan gaan doen dus.:)

16. Maia

Maia Niet meer actief

ja, want ik wil haar in principe niet tillen. Af en toe even prima, maar het is of lopen of in de buggy. En zij zit graag nog in de buggy.

17. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nee, al een hele tijd niet meer. Toen haar broertje geboren was ging ze nog weleens naast hem in de duobuggy aangezien ze enorm wegliep en we alles te voet moeten doen.

18. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

hahahaha.. ik vind het wel grappig.. mijn zoon kon met iets meer dan 2 jaar zelf de sluitingen van de buggy open en dicht krijgen dus dat hielp eigenlijk niet meer als hij 'lastig' was... gniffel

19. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

Sep 16, 2008
    16,607
    7
    38
    Mars
    Hahah nou hier kan hij dat ook en toch blijft hij zitten als hij moe is;)

Ik denk ook dat het aan het kind ligt of je zonder buggy kan.
    En het is ook een stukje gemakszucht voor mezelf;):D

20. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Zoon zou ook wel blijven zitten als hij moe is of gewoon lui.. ik bedoelde meer dat er nog mensen zijn die de buggy kunnen gebruiken als een plekje om vast te binden. Nou dat helpt hier dus al heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang niet meer.

Share This Page