Goedemorgen dames, Onze zoon heeft al maanden dratsie poep, ik ben bang dat ik wat over mijn hoofd zie. Even wat achtergrond info! Zoon is nu 15 maanden, het is begonnen met ongeveer 11 maanden. Soms is het erger dan de andere keer, maar hij heeft met 12 maanden er ontzettend last van gehad, sudocreme helpt niet meer, hij kon alleen nog maar schoongemaakt worden in bad, en hij kreeg zowat aanvalletjes van de pijn tijdens het verschonen. Toen hebben we een anti schimmelinfectie (dermacure) gekregen van de huisarts en daar knapte het van op. Maar sindsdien kwakkelt hij met zijn ontlasting. Het is altijd vloeibaar, en vaak poept hij wel 3 x per dag. Nu is het sinds een paar dagen weer helemaal mis. Hij krijgt hetzelfde als een aantal maanden geleden. Laat veel "natte" scheten waardoor de pamper weer vol zit. Ontlasting is erg week en met stukjes, soms ook slijmerig. En het doet hem ontzettend zeer. We gaan volgende week met hem naar de dokter voor een griepprik en dan willen we ook dit even bespreken. Maar voor het zover is wilde ik het jullie even voorleggen! Ben bang dat wij misschien wat over ons hoofd zien; - moeten we vaker z'n spenen/flessen uitkoken? - moeten we zijn favo knuffie vaker wassen - moet ie vaker in bad etc. Je begint wat te malen..
Heeft hij geen allergie voor bepaalde voeding? of zit de schimmel er niet nog steeds, het lijkt mij dat het van binnenuitkomt.
Ja we smeren nog steeds met dermacure, maar da's alleen sochtends en savonds insmeren. Meer mag niet volgens de bijsluiter. Dus als je hem sochtends net hebt ingesmeerd en meneer poept weer alles eruit kun je wel weer opnieuw smeren. Maar dat durf ik dan ook niet aan! Ik denk ook dat het iets is van binnen uit. Maar we geven hem nog steeds dezelfde voeding/eten als met 12 maanden. Zit niet echt verandering in van spijs!
Of eet hij misschien veel laxerend eten? Als hij bijvoorbeeld veel kiwi's eet zou het wellciht daarmee te maken kunnen hebben
Ik heb wel eens gehoord van peuterdiaree... Misschien daar even op googlen...weet er zelf ook niks vanaf. Sterkte met je kleintje...
Misschien heeft hij een bacterie in zijn darmen. Mijn zoontje heeft dat ook gehad. Ik heb toen wat ontlasting in een potje moeten doen en dit is op kweek gezet, daar kwam toen uit dat hij een bacterie in zijn darmen had. Hij heeft toen een kuurtje gehad en daarna was het over.
drinkt ie bijv. appelsap of appeldiksap? Rick heeft een tijd vieze ontlasting gehad toen hij appel/peer diksap kreeg (1 bekertje per dag sterk verdund)
Heeft hij toendertijd antibiotica gehad? Daar kan de darmflora van uit balans raken. Je kan bij een gezondheidswinkel of bij de vitaminstore op het internet ABCDophilus kopen. Dat is probiotica voor kinderen die de darmen weer aanvullen met goede bacterien. Dat kan je sowieso proberen. Drinkt hij erg veel? Ergens kan de boel gewoon niet goed binden denk ik. Genoeg vezels, niet te veel drinken, bananen eten. Succes bij de dokter in ieder geval. Misschien handig om bij voorbaat een potje te halen bij de apotheek en ontlasting mee te nemen naar de arts. Groetjes, Charlie
Ik zou toch eens vragen of de huisarts je niet kan door verwijzen naar het ziekenhuis. Het eerste wat ik dacht is --> glutenallergie? Maar dan zou de ontlastig meer vettig zijn, en niet slijmerig. Maar het kan echt van alles zijn. Ik zou het zeker verder laten onderzoeken. Valt hij ook af? Of groeit hij wel goed?
He dames, bedankt voor alle reacties, zit idd wel goede tips tussen! Ik zal er met drinken wat om denken. Even wat uitproberen.. Hij krijgt savonds en sochtens nog een melkfles. Hij krijgt geen appel/peer diksap, wel is ie gek op appels. Krijgt nu steeds elke dag wel wat appel en een banaan.. Hij heeft nog nooit een antibiotica kuur gehad. Het is idd vaak een kleine flutprutje en vermengd met slijm.. En het bijt verschrikkelijk, die arme schat! Ik ben benieuwd wat de dokter heeft te zeggen! Bedankt dames!
Ik denk dat ik een doorverwijzing zou vragen naar de kinderarts. Als dit al zo lang aan de gang is, zou ik dat eisen. Kan namelijk niet goed zijn: denk aan melkallergie, glutenallergie, infectie etc....
Hoe is het met zijn tanden en kiezen??. Mijn zoontje heeft de afgelopen paar maanden ook last gehad van dunne ontlasting/diarree, soms ook rode billen e.d. Maar nu al zijn tanden en kiezen door zijn gekomen was het van het ene op het andere moment over.
klinkt als een soort allergie op een product... ik ken meerdere kinderen die van bepaalde producten wel heel erg aan de dunne gaan... oa appel en melk. Zou dus 1 van de 2 laten staan en kijken of het beter gaat en anders weer wat anders laten staan... gewoon uittesten.
wij hebben dit ook een periode gehad met onze zoon, toen ben ik soya melk gaan geven (of lactose vrije melk) en ook alles lactosevrij gaan geven (de dokter had geen nuttige tips dus ben gewoon zelf gaan experimenteren) en jahoor dat hielp dus (maar je moet wel goed kijken in heel veel producten zit melkpoeder.. Dat hebben we 3 maanden volgehouden en toen afgebouwd, met een beetje melk begonnen en de eerste keer had ie nog wat reactie dus zijn we nog 2 weken doorgegaan en weer geprobeerd en toen was het over... en nooit geen last meer van gehad.. Je moet ook oppassen met teveel sap, kan je beter thee geven. Soms krijgen ze van teveel sap ook diaree.. Succes!
Ik snap niet zo goed waarom je zolang doorkwakeld? Je zegt dat het hem echt zeer doet en het al een paar maanden duurt. Ben je in die tussentijd dan niet naar de dokter geweest met dit probleem? Niet dat dat nu nog veel uitmaakt, maar ik denk dat dat de enige plek is waar je op je plaats bent op dit moment...
nou bij de meeste doktoren kom je toch voor aap naar hun toe, ik kreeg ook te horen dat het "normaal" was bij de leeftijd (slaat natuurlijk helemaal nergens op) en de tweede smoes is tanden / kiezen ik kon er helemaal niets mee en heb 3 keer ermee bij de dokter gezeten, soms heb ik meer aan een forum LOL
Nee nee, je begrijpt het verkeerd.. Het is met 12 maanden heel erg geweest, toen deed het hem zo vreselijk zeer.. Toen naar de dokter geweest en crempje gekregen. Toen is het veel beter gegaan, maar we blijven met ietwat rode billetjes zitten, en soms dus ook die diarree heel erg.. Voor de rest heeft hij toch dunne ontlasting maar niet elke keer zulke rode billen. Maar nu begon het weer erg te worden en erg zeer te doen.. vandaar!
Ons dochtertje had ook altijd smeuïge ontlasting. Bleek peuterdiaree te zijn. Kreeg teveel sapjes. Nu verdun ik alle sapjes 50/50 en krijgt ze karnemelk met n smaakje (melk lust ze niet) en het is helemaal over.
Ons meisje heeft ook heel erg snel last fijn pijnlijke billen na een dagje behoorlijk poepen, het gene wat bij haar het beste helpt Maizena. Echt waar het is geen fabeltje, meestal zie je het verschil echt goed na 2-3 dagen. Je zou dan sochtends en savonds de creme kunnen smeren en alle andere verschoningen zijn billen in poederen met maizena. (ik heb het zelf op een wondje gedaan bij mij en het prikt/bijt echt niet). Sudocreme smere vind J amila verschrikkelijk maar Maizena vind ze niet erg. Het kan geen kwaad dus wellicht het proberen waard? En natuurlijk met de dokter/arts onderzoeken waar de dunne ontlasting vandaan komt. Succes en sterkte iniedergeval!