hoofdligging

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by MaaikeS, Apr 14, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

Nov 16, 2010
    1,516
    0
    0
    Zuid Beveland
    hallo lieve verloskundige

Ik heb een vraagje, en hoop dat jullie er misschien antwoord op kunnen geven.

Afgelopen zondag avond/nacht heb ik ontzettend veel harde buiken gehad, en die nacht en ochtend wat bloedverlies(25weken zwanger)

Moest dus maandag middag komen voor ctg en echo, nu bleek dat ons ukje die heel de zwangerschap overdwars had gelegen naar hoofdligging is gedraait, en de gynea denkt dat daar het bloedverlies ook van gekomen is.

Nu vroeg de gynea wel ineens naar het verleden van evt vroeggeboorte, want ons ukje ligt dus in hoofdligging en ook al vrij diep(nog wel los in het bekken)
    Sinds dat ons ukje omgedraaid is heb ik wel heel veel harde buiken vooral savond/snachts en nu begint het ook overdag meer te worden.

Zouden we nu inderdaad rekening moeten gaan houden met een vroeggeboorte ?

Ter info,
    Onze eerste dochter is pas met 35 weken goed gaan liggen en daarna gaan indalen,
    en onze andere dochter is pas onder de bevalling ingedaald, en had toen een uitgezakte navelstreng, daarom vindt ik het persoonlijk ook wel vroeg dat het nu met 25 weken al goed ligt en al vrij diep.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

het is niet erg dat je kindje nu al met het hoofdje beneden ligt en diep. Het kan overigens nog best van positie veranderen nu!
    Zolang je harde buiken niet met regelmaat komen hoef je niet bang te zijn voor een vroege bevalling. Het kan ook komen door vermoeidheid, stress of eventueel een blaasonsteking.

Mirjam

Share This Page