Ha meiden, Ik heb transferpapier gekocht en ben van plan een shirt van mijn dochter te pimpen. Heeft iemand ervaring met transferpapier? Werkt het en blijft het na het wassen ook zitten? Kan ik wit op het papier printen en op een roze shirtje strijken? Of kan je alleen donkeren kleuren printen? En bovenal: Ik ben op zoek naar een leuke en mooie tekst die ik op het shirtje kan zetten. Ik vind die rompertjes van feetje zo mooi met die tekst. Alleen wil ik een tekst voor mijn dochtertje van een half jaar. Iemand een idee? Bekijk bijlage 168153
ik werk in een winkel waar ook shirtjes bedrukt worden, op een soortgelijke manier met transferpapier. (Maar dan de professionele ipv de standaard huis-tuin-en keuken transfertjes). Ik heb daar dus wel ervaring mee, maar hoe de "normale" precies werken weet ik eerlijk gezegd niet. Het principe zou het zelfde moeten zijn lijkt me! In elk geval gaat wit printen niet lukken, omdat er geen witte inkt bestaat. En al zou je dat voor elkaar krijgen, op een roze shirtje ga je dat niet zien omdat het ietwat transparant is. Ik zou dus gaan voor donkere kleuren. De transfers die wij gebruiken gaan na verloop van tijd iets vervagen-lichter worden. Ik zou er ook geen strijkijzer recht op zetten, voordat er meer bedrukking op je strijkijzer zit dan op het shirtje En dan je belangrijkste vraag.. de tekst.. pfff...geen idee eerlijk gezegd! Maak je er een foto van als het gelukt is? ben nieuwsgierig!!
Zodra ik een tekst weet ga ik em maken. Moet ik er bijvoorbeeld bakpapier tussen doen zodat de strijkijzer er niet opdrukt? Wat is een mooie kleur op roze? Als het gelukt is maak ik een foto. Dus als iemand goede ideeen heeft....!
Je moet tijdens het strijken er een theedoek tussen doen. Als je het zelf doet gaat het wel sneller los dan wanneer je het laat doen. En op elastische stof gaat het ook sneller loszitten dus ik zou als het kan een stof nemen met zo min mogelijk elasthan. Altijd binnenste buiten wassen, niet in de zon hangen en niet in de droger. Verder de specifieke aanwijzingen op de verpakking volgen. Het is leuk om het zelf te doen maar de kwaliteit is beduidend minder dan als je het laat doen.
Bedankt Napoleon. Ik ga al je tips opvolgen! Ik ga er ook van uit dat het geen fantastisch resultaat zal geven. Maar ja, mn dochter draagt haar shirtjes maar een 2 maandjes ofzo en dan is ze er alweer uitgegroeid. Dus dat is niet zo erg. Iemand nog leuke teksten?
Mijn ervaring met transferpapier dat je in de winkel kunt krijgen is erg slecht, het plakt er echt op als een sticker en de kwaliteit is ook slecht (als je het bv uitrekt, krijg je barstjes). Ik zou liever kiezen voor een website waar je ze kunt laten bedrukken dan heb je het meteen goed.
Wij hebben voor de grap ook eens wat tshirts gemaakt. Wij konden wel wit gebruiken maar dan wel op doorzichtig transferpapier je hebt nl ook wit transferpapier... Je moet inderdaad wel het bakpapier er tussen doen vaak zit dat er wel bij in anders kleeft het aan je strijkijzer ... en dat is niet zo fijn.
Let op je moet alles in spiegelbeeld printen! anders staat de tekst in spiegelbeeld haha verder heb ik er prima ervaring mee heb altijd dat van de hema en werkt prima!
Top Baby. Ik heb het bij de action gehaald. Ik heb een goedkoop shirtje van de hema. Dus als het mis gaat val ik er geen buil aan. Maar weet iemand nog een mooie tekst?