Hoofdluis... ik weet het niet meer!

Discussie in 'De lounge' gestart door Vlijtigliesje, 18 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brezjika

Brezjika Bekend lid

Heb je al een elektrische luizenkam geprobeerd, er dagelijks mee kammen. Dan worden ze meteen gedood, uiteindelijk zijn er ook geen luizen meer die eitjes kunnen leggen.

2. Brezjika

Brezjika Bekend lid

Oh het dood ook neten, dat wist ik niet.

Wat zijn neten?

Neten zijn in feite de eitjes van hoofdluizen. Hoofdluizen planten zich voort door middel van het leggen van eitjes die ze vastplakken aan je haar. Als je neten onder de microscoop legt zie je bovenaan een klepje zitten. Het klepje zorgt er voor dat de nimf (dat is een jonge hoofdluis) naar buiten kan kruipen.
    De neten worden door een hoofdluis één voor één vastgeplakt aan een haar. Dit doen ze net een paar millimeter boven de hoofdhuid zodat de doorbloedig van je huid de neet warmt houdt. De hoofdluis gebruikt een soort lijm om de neten vast te plakken aan je haar. Deze lijm die is erg stevig, hij wordt snel hard en is niet oplosbaar met water of zeep. Daarom krijg je ze ook niet zomaar weggewassen.
    Na ongeveer 10 dagen komen de neten uit. De neten zijn altijd zo vastgeplakt aan je haar dat de nimf er zo uit kan kruipen dat deze precies op je haar uitkomt en direct naar boven kan lopen.
    Om neten zo snel mogelijk weg te krijgen zijn er de volgende tips, gebruik een elektronische luizenkam. Een goede elektronische luizenkam zorgt er voor dat ook de neten worden geëlektrocuteerd. Luizenshampoo helpt dan wel tegen hoofdluizen maar niet tegen neten, daarom is het gebruik van een netenkam of elektrisce luizenkam ten zeerste aan te raden.

3. zeeuwtje

zeeuwtje Lid

31 mei 2011
    41
    0
    0
    Het is al eerder genoemd, tea tree oil werkt perfect!! Eerst zorgen dat ze luisvrij raakt, en als onderhoud dagelijks een drupje oil in haar nekhaar (of bij dik haar wat hoger in het haar) Denk bv ook aan een druppel in de kraag van jas (grootste besmetting vindt plaatst op school dmv jassen aan kapstok) Luizen kiezen vaak het properste haar uit, dus te veel wassen wordt afgeraden. Het is heel vervelend maar dmv goed alles luisvrij maken kom je er van af..succes!!

4. Janna

Janna Fanatiek lid

Dit klopt! Tegen deze middelen kunnen luizen niet resistent worden en daar gaan ze dus zeker dood van! Maar dan nog blijft het een kwestie van kammen.

Wij hebben het vorig jaar gehad, nadat we een paar daagjes op kinderen van vrienden hadden gepast. En bedankt! ;):D We kwamen er ook steeds niet van af. Na een paar keer word je dan echt overmand door een soort wanhopige schoonmaakwoede. Verschrikkelijk :$ We hebben zelfs weken zonder kussens op de bank gezeten, omdat ik die in grote vuilniszakken (van werk) luchtdicht had afgesloten.

Eerlijk gezegd zou ik van de moeder willen weten wat ze er allemaal aan doet om haar huis en de kinderen luizenvrij te krijgen en te houden. En als blijkt dat ze eigenlijk niks doet, zou ik overwegen om de kinderen niet naar haar toe te laten gaan, tot ze haar best heeft gedaan om haar huis luizenvrij te krijgen. Ik bedoel, als ze eenmaal alles heeft gezogen/ gewassen/ ingevroren/ luchtdicht heeft afgesloten/ enz. en er zijn nog steeds luizen/ neten, dan kan ze dat niet helpen, en zou ik ze gewoon laten gaan, maar als ze dat weigert, tja... (Maar goed, ik weet niet in hoeverre je dat kunt maken/ dat de verhoudingen onder druk zal zetten...)

5. rosa08

rosa08 Niet meer actief

Ik heb een paar maanden geleden ook luis gehad ik was net twee weken bevallen. Hoe we eraan zijn gekomen weten we niet wand ik heb geen schoolgaande kinderen en mijn schoonmoeder past op. Maar dat terzijde ik mocht dus geen lotion gebruiken omdat ik bv geef en mijn dochtertje van twee weken oud ook niet en ze heeft een kop met haar! Wat hier geholpen heeft is twee weken lang kammen kammen en nog is kammen en de nat haar methode dat is zoveel mogelijk crème spoeling in je haar en dan met de neten kam van achter naar voor kammen en natuurlijk allen spullen wassen of in zakken doen! Succes

6. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Een vlooienkammetje voor katten werkte bij mijn haar beter om de neten eruit te krijgen dan een netenkammetje. De tandjes van het vlooienkammetje stonden dichter bij elkaar.

7. Tinusje

Tinusje Bekend lid

Ik heb van de juffen van de PSZ ook het advies gekregen om preventief schuim of een beetje haarlak te gebruiken in en op het haar van mijn dochter. Dan is het haar een stuk minder aantrekkelijk voor luizen.

Maar ja.. eerst moet je er nog vanaf! Ik denk dat alle tips al zijn gegeven, dus ik wens je heel veel succes!

Deel Deze Pagina