Ik wil een nieuwe snijplank kopen voor het klaarmaken van brood en het snijden van brood. Ik had nu zo'n kunststof plank van de Blokker(Handy) maar die zit vol met groeven van het snijden. Lijkt me niet echt gezond met het klaarmaken van je boterham. Wat voor plank gebruiken jullie? Groetjes.
Wat is er niet gezond aan? Ik gebruik ook plastic planken. 1 voor vlees en de rest voor groenten brood bla bla.. die andere planken komen niet in contact met rauw vlees. Nooit. Verder was ik ze goed af en vervang ik de vlees plank elke 2 maand als ik vind dat er teveel groeven in zitten
Plastic, hout en goedkope plankjes van zooplus, ooit eens gehaald van de punten die we hadden gespaard.
Ik heb er één van glas. Het minpunt ervan vind ik wel dat het best een kabaal maakt soms, haha. Maar het is wel mooi en ook goed schoon te maken, ik heb deze al jaren.
Ik bedoel niet dat het ongezond is maar meer in het kader dat er plastic deeltjes bij mijn eten komen.
gewoon een plastic van de ikea ofzo. en ik snijd er alles op, vlees, brood groente. na 75 graden in de vaatwasser weer schoon zat voor mij
1x per week maak ik brood, als dat is afgekoeld snijd ik het op een groot glazen bord. Brood smeren gewoon op een bordje.
Plastic. Hout mag niet in de afwasmachine en dat vind ik niet zo hygienisch. Glas is de pest voor je messen.
hier 1 van glas. ligt standaard op het aanrecht. heb ook 1 van plastic, die gebruik ik meestal als ik veel dingen moet snijden en ik er gewoon lekker bij wil gaan zitten aan eettafel glasplaat maakt alleen wel wat geluid natuurlijk maar ik vind dat niet zo'n punt. kan m heel simpel weer schoonmaken. wil nog zo'n grote dikke snijplank(hout) van de Ikea. maar ik kom daar nooit dus moet ff kijken wie dat keer voor mij mee kan nemen
Hier dus ook een glazen snijplank al jaren de zelfde het maakt idd soms wat kabaal maar aan de andere kant kun je van vis /vlees tot ui en brood snijden de geur blijft er na het wassen niet in en je hebt geen last van diepe krassen in je snijplank.
Ik had houten, maar die vallen op een gegeven moment uit elkaar na het stiekem-toch-in-de-vaatwasser-stoppen, dat ik plastice heb gekocht. Zodra ik er geen zin meer in heb, gooi ik hem weg en koop ik een nieuwe bij de Action. Alles wat niet in de vaatwasser mag; moet uit mijn huis verdwijnen. Ik stop er echt bijna alles in qua serviesgoed/pannen/bestek/planken/keukenspul. Ik doe nog net niet het elektrische spul erbij, maar het liefst zou ik dat ook nog doen. Ik haat afwassen.
Haha joycey, ik las eens iets over iemand die zelfs z'n waterkoker in de vaatwasser deed... En dat ging gewoon goed als hij het maar heel goed liet drogen.
Hier een houten plank voor het brood. Goede kwaliteit dus er komen niet snel krassen in. 1 keer in de zoveel tijd was ik 'm met de hand af.
wij hebben dikke houten van de ikea en verschillende van plastic vlees snij ik altijd op een van plastic als ik zelf brood bak dan altijd op de houten voor groente etc gebruik ik vaak die van plastic want die zijn kleiner en niet zo zwaar en kunnen makkelijk in de vaatwasser