Last van mijn hart

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Romymama, 7 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romymama

Romymama Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.409
    28
    48
    Ik word er helemaal gestoord van!
    Ik heb er al een week last van. Niet de hele dag door maar op sommige momenten, lijkt het alsof mijn hart continue overslaat ofzo.. Ik kan het moeilijk omschrijven, lijken wel een soort ritmestoornissen. Alsof mijn hart bij zo'n rare slag naar binnen klapt ofzo. Voelt heel benauwd en niet fijn aan.
    Ik ben de laatste dagen ook wat kortademiger aan het worden merk ik. Mijn neus zit veel dicht en moet soms moeite doen voldoende adem te halen.

Herkent iemand dit? Moet ik hiermee naar de huisarts ofzo? Of eerder aan de vk voorleggen? Ik heb pas over 2 weken weer een controle.

Ik ben trouwens 24 weken zwanger.

2. tumtummetje

tumtummetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    1.844
    1.585
    113
    Herkenbaar! Ik heb het ook gehad, was toen minder ver in de zwangerschap, week of 17. Geen hartkloppingen, maar echt overslagen.
    Gek werd ik er van!
    Ben toen naar de huisarts geweest en er is een hartfilmpje gemaakt, maar op dat moment was er niks te zien.
    Gelukkig is het vanzelf weer overgegaan na een week of twee. Heel apart.

Dus denk dat het er gewoon bij hoort!

Xx tumtummetje

3. gusto

gusto Niet meer actief

Ik heb dat sinds de zwangerschap van mijn jongste, hij is nu 1,5 en heb het soms nog steeds. Net alsof m'n hart steeds een slag 'mist'.

Vervelend inderdaad, maar het schijnt geen kwaad te kunnen. Heb zelf een filmpje laten maken, paar dagen een kastje mee gehad om de hartslag te zien en bloed geprikt voor schildklier, cardiologische tests gedaan. Alles prima. Bij mij is het gewoon zo, zonder reden. Mijn tante, moeder en oma hebben er ook bij vlagen last van.

Als het langer aanhoudt kun je eens vragen om een hartfilmpje te maken of verder onderzoek te doen.

4. mnsy

mnsy Bekend lid

8 jun 2009
    811
    0
    0
    Als je ongerust ben, moet je naar de huisarts gaan. Meestal luisteren ze even of maken ze een ecg.

Ik heb het zelfde als gusto hierboven. Ben onder behandeling bij de cardioloog geweest en heb meerdere onderzoeken gehad. Blijkt dus dat het bij mij onschuldig is.

5. maliro

maliro Niet meer actief

Voor zover ik weet, maar ik ben geen arts, is af en toe een overslag op zichzelf niet kwalijk. Maar het is wel vreselijk irritant en vervelend en voor sommige mensen wellicht wat angstig. Vraag is natuurlijk wat de achtergrond is van je klachten. Bij ongerustheid zou ik naar de huisarts gaan. Zelf heb ik al veel beleefd met mijn hart. Voor mij voelen 1 of 2 overslagen achter elkaar niet als een ritmestoornis, maar dat is mijn persoonlijke ervaring dus ik weet niet of je daar wat mee kunt. als ik ritmestoornissen heb voel ik me vaak opgejaagd en wat misselijk. Soms ga ik ook k.o. Ik heb een icd die ingrijpt wanneer nodig dus ik ben er nu wat minder angstig voor.
    Maar ik ken dus je gevoel. Het kan ook heel goed met je zwangerschap te maken hebben omdat je hart meer/ harder moet pompen. Rond jouw termijn kreeg ik nog meer medicatie om mijn hart rustig te houden.

6. Romymama

Romymama Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.409
    28
    48
    Pfff ik word er momenteel helemaal gek van. Heb het nu al 3 uur achter elkaar en ik kan het echt even niet meer "hendelen". Zou ik de vk bellen voor advies of de huisartsenpost?

7. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.555
    528
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik zou de HAP bellen.

Ook hier ervaring met een soort van "rennend hart". Mijn hartslag deed alsof ik volop aan het hartlopen was... terwijl ik op een stoel zat. Ik heb 24-uurs metingen gehad en daaruit bleek gelukkig niets geks. Wel is alles verbeterd sinds ik vorig jaar maart ben begonnen met hardlopen.

8. Najatt

Najatt Actief lid

8 nov 2012
    334
    0
    16
    NULL
    NULL
    Inderdaad toch maar even de HAP bellen. Gewoon even controleren of alles in orde is.

9. Romymama

Romymama Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.409
    28
    48
    Gedaan! Kan over uurtje langskomen..

10. Mir86

Mir86 Niet meer actief

Heb er ook zeer regelmatig last van. Nooit naar de huisarts geweest en ik denk dat het bij mij door hormonen komen. Had het vaak rond m'n eisprong en nu tijdens mijn zwangerschap ook. Het is super vervelend. Hoop vooe je dat het niks ergs is! Sterkte!

11. Baby Love

Baby Love Fanatiek lid

25 aug 2014
    1.113
    0
    36
    Hoe is het afgelopen? Wat zei de dokter?

12. Romymama

Romymama Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.409
    28
    48
    Volgens de huisarts geen reden tot zorgen.. Controles waren goed, alleen beetje snelle pols.
    Volgens hem komt dit door de veranderingen in je circulatiestelsel vanwege de zwangerschap. Ik moet een beetje rustig aan doen en kan evt. valeriaan nemen.
    Ik ga nu iets homeopathisch proberen om wat relaxter te worden!

Deel Deze Pagina