Onze oudste dochter wilt graag hyve omdat haar vriendinnetjes het ook hebben en hiermee veel communiceren. We zitten er aan te denken om zelf een hyve pagina voor haar aan te maken en zo haar gecontroleerd op hyve laten gaan. Wat vinden jullie en wie heeft er kinderen met hyve.
ik vind 7 erg jong voor hyves persoonlijk , maar als je het doet maak dan wel een afgeschermt profiel zodat alleen vriendjes het kunnen zien ! tevens zou ik goed controleren wat er gebeurt op hyves omdat het ook een makkelijke manier is voor pesten ....
Ik vind dat als je 7 bent, je op andere manier zou moeten communiceren met je vriendinnetjes. En dat is niet via Hyves of zoiets dergelijks. Ik bedoel 7?!?! Toen scheet ik nog in m'n broek bij wijze van! Maar goed... dit zeg ik nu. Wie weet heeft mijn dochter met 7 Hyves, Twitter en Facebook!
mja ik vind het wat overdreven... MAAR... wat ik in de praktijk zie bij buurkindjes en bij vrienden met kinderen... dat toch vrij veel kinderen het wel hebben. vooral hyves.. de andere social networks een stuk minder (behalve wellicht habbo hotel.. )
Ik vind 7 ook wel jong.. Spreek lekker op de speeltuin af Doe je het wel, dan zou ik zeggen; scherm alles af voor niet-vrienden, en ga er samen voorzitten. Ik zou haar er nog niet echt alleen mee laten.. En leg uit dat niet iedereen in haar vriendlijstje hoeft, alleen mensen die ze bijv in het echt kent. Geen "vreemden"..
Hier gebeurt dat absoluut niet. Als ze met vriendinnetje wil praten gaan ze maar naar elkaar toe hoor. Ik vraag me af wat het toevoegt aan de wereld van een 7 jarige? Alleen het hebben om er bij te horen?
Bedankt voor de meningen, buitenspelen of als het mooi weer is naar vriendinnetjes toe en zo praten met vriendinnetjes gaat voor hyve dat is de regel dat ze wel krijgt. Maar tijdens regenachtige dagen of even snel wat vragen of een berichtje sturen is hyve wel makkelijk. Ik weet dat 4 klasgenootjes hyve hebben dus komen er op, net als haar opa en oma en ooms en tante's als ze willen.
mijn zoon krijgt hem nog niet ik vind als hij zelf kan lezen en schrijven dan kijken we wel even verder
Mja ik heb liever dat het gecontroleerd blijft... Dus dat ik ook kan inloggen... Zeker de eerste tijd. Dan beter thuis onder toezicht dan bijv bij een klasgenootje thuis zonder dat je het weet.
@salapio: tja hier is het ook nog niet echt een issue Maar met 2 ouders die IT-er zijn ben ik bang dat ze relatief veel mag maar wel onder extra veel toezicht
Onze oudste heeft een eigen Hyves account sinds hij zo´n beetje 8 was. Wij hebben samen het profiel aangemaakt en ik heb het zo ingesteld dat alleen de vrienden inzicht hierin hebben (en zelfs daarbij niet alle informatie ingevuld). Duidelijke afspraken met hem gemaakt (geen vreemden als vriend aannemen etc.) en de eerste tijd alleen onder toezicht erop. Nu is hij 9 1/2 en gaat heel af en toe nog (bv bij slecht weer en grote verveling) erop om dan spelletjes te spelen of om met zijn vrienden te schrijven. Voor de rest is het namelijk een jonge die het liefst de hele dag buiten rent tussen bomen en bosjes samen met zijn vrienden
Ik vind het persoonlijk ook wat jong en zoveel kinderen hebben hyves nog niet, pas 4, dus mist ze nog niets als ze geen hyves heeft. En als ze 8 jaar zijn vragen ze om een mobiel omdat 4 klasgenoten er ook een hebben, wat doe je dan? Doe wat jou het beste lijkt.
@vonnie: mja een mobieltje vind ik heel wat anders ten eerste kost het veel meer geld.. zowel in aanschaf als in gebruik en ten tweede is het duidelijk nuttiger dan hyves
Ik ben leerkracht van (oa) groep 3 en inderdaad, sommige kinderen hebben daar al hyves... Wat ik dan wel zie is dat ze in het begin even leuk bezig zijn met berichtjes plaatsen en een leuk achtergrondje, maar dat ze na korte tijd weinig meer geinteresseerd zijn in hun hyves... Ik vind het persoonlijk ook veel te vroeg, ze kunnen op school afspreken, als ze in de buurt wonen er ook gewoon heen lopen en desnoods even bellen. Mocht je al besluiten je kind nu al te laten hyven, dan zou ik het idd gecontroleerd doen. Op de hoogte zijn van inloggegevens zodat je mee kunt kijken met de berichten die ze stuurt en ook die haar worden gestuurd.
mijn dochter is 4 en heeft geen hyves maar een hoop kinderen uit haar klas hebben het al. als je een pagina aan maakt zou ik het wel laten afschermen dat niet iedereen er op kan, je weet tegenwoordig maar nooit.
@sonja: mja ik zou het sowieso niet doen zolang ze niet zelfstandig berichtjes kan typen denk ik Dan is het hooguit leuk voor mams... En laat die nou toevallig eens helemaal niks met Hyves hebben... Dus dat wordt het niet En op Facebook mag je niet onder de 13....
Ik heb een dochter van 6 dus een jaartje jonger maar zij mag zelfs niet achter de pc thuis ( wel op school daar krijgt ze al les ermee) ik vind hyves op 7 jarige leeftijd onzin. Ik vind het niet iets voor een jong kind, dus nee ik zou het niet doen
ik heb ene dochter van 8 en die heeft hyves sinds ze een jaar of 5/6 is maar ze is er zelf pas actief op sinds ze 7 is ze gebruikt het om naar vriendinnetjes te krabbelen of om spelletjes op te spelen. en dat doet ze ook alleen als het echt rot weer buiten is . ps: alles is afgeschermd voor niet vrienden. ik heb haar gebruikers naam en wachtwoord ze mag niet in het wildeweg mensen toevoegen eerst toestemming vragen om te accepteren .. dit werkt prima...