Je moet echt vanaf de hoofdhuid kammen; neten en nimfen zitten juist (dicht) op de hoofdhuid. Luizen wandelen over de haren, maar zitten ook graag dicht op de hoofdhuid. Als een neet 1cm of verder van de hoofdhuid zit, is het een lege.
Blij te lezen dat ik niet de enige ben. En super bedankt voor de tips. Het is mij iig duidelijk dat moet blijven kammen. Dat ziet er op filmpjes zo simpel uit. Maar in de praktijk heb ik het idee dat ik aan prutsen ben. Het is ook een echte miepdoos hoor. Maar goed, het moet dus we doen het!
Hier de jongste ook laatst luizen. Waarschijnlijk in begin stadium, geen neten gevonden en maar paar luisjes. Ik doe alleen maar kammen, geen shampoos. Hier mag ze op mijn telefoon filmpje kijken als ik aan het kammen ben.
De ene keer dat ik heb moeten kammen deed ik dit inderdaad ook, ik zette d'r gewoon in d'r blote buik neer, handdoek d'r onder, bakje erbij om de kam schoon te spoelen en maar gaan. Daarna de haren eventueel wassen of goed uitspoelen (ik gebruikte echt veel cremespoeling)