Hoi, Zijn er nog meer kindjes van net twee jaar die in eens vroeg wakker worden, niet altijd meer meteen gaan slapen? Tot 1 jaar was het hier vaak hommeles. Nu ging het al maanden goed, maar ze wordt weer onrustig. Ook soms 's nachts klaar wakker. Ben benieuwd of anderen dit herkennen als een fase.
Hier bijna 2 Soms gaat het dagen goed slaapt optijd Hij is geen vroege vogel gelukkig slaapt gerust tot half 9 of langer liefst stop ik hem rond 20 u in bed maar laatste tijd lukt dat soms zoals nu slaapt die ook nog niet hij is vrolijk lig naast hem
Hier helaas nooit anders geweest. Slaapt tot maximaal half 7. Dat is uitslapen voor ons tegenwoordig. Gelukkig zitten er nu wel eens nachten tussen dat ze van 20 uur tot 6 uur doorslaapt en dat is al heel wat! Edit: ik leg haar de laatste 2 werken overigens wel iets later op bed. Tussen 20 uur en 20.30 ipv 19.30 uur wat ik deed sinds ze op 1 slaapje zit. Nu lukt het beter te gaan. Vrees dat het middag slaapje eerst af moet gaan vallen voordat ze weer vroeg naar bed zal gaan.
Hier de laatste tijd in de avond inslaap uitdagingen.... stapt aldoor bedje uit en wil "kijkuh" of "speeeell". Ik hoor hem ook vaak nog rommelen en spelen in zijn kamertje. Tot een uur na bed tijd en dan ineens gaat hij slapen. Ben daar ook best onzeker over.... overdag kan hij ineens heel moe zijn en hangerig en slaapt in de middag dan weer veel. We halen hem er na max 2u ook echt uit anders slaapt hij in de avond helemaal niet meer.
Heel herkenbaar onze uk ging pas rond zijn tweede verjaardag doorslapen maar werd dan wel rond 5.00 wakker!! Nu is hij bijna 3 maar hier is nu uitslapen tot 7 uur. Vandaag was het half 6. Gisteren overdag niet geslapen maar toch vroeg wakker. Dat heeft hij echt niet van mij ik hou van slapen ook als kind haha.
Hier was dat een teken dat het middagslaapje verkort/geschrapt moest worden. 3x per week doet ze nu geen middagslaapje meer en de rest van de dagen slaapt ze nog maar van 13.00-14.30. Sindsdien slaapt ze weer heerlijk!
Ja hier ook! Zoontje is net 2 en sinds ongeveer een week wordt hij elke ochtend om 5:30 of soms 06:00 al wakker.. ik geef m dan maar vast een fles en dan bij ons in bed zodat hij nog even doorslaapt (wat soms wel even duurt..). Ga echt niet om 5:30 opstaan..! Maar nu slaapt ie dan bij ons nog tot zeker 8:15-8:30 verder en dan moet ik m wakker maken voor de creche. Maar nu wil hij smiddags weer niet slapen, meestal pas tegen een uur of 15:00 maar dat vind ik echt laat. Hij ligt er dan savonds ook pas rond 21:00 weer in. Moet ik proberen zonder middag dutje? Wat zouden jullie doen?
Hier is om 6 uur eruit normaal ivm ons werk. Daarom nog een lekker middagdutje van meestal zo'n 1,5 uur. Moet zeggen dat we er echt ritme in hebben sinds ze op 1 slaapje zit.
Ja dat is dan niet zo erg idd. Wij hebben nu lange vakantie van paar maanden dus dan is 5:30 niet zon pretje. Misschien toch eens doen om te kijken of hij dan weer beetje zn oude ritme terug krijgt? Dat was meestal rond uur of 7 wakker (al verschilde dat nogal) en dan middag slaap tussen 1-3 zoiets. Dan weer slapen rond 20:15