Zwangerschaps Ischias?

Discussion in 'Gezondheid' started by duimelotje, Mar 8, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. duimelotje

Nov 29, 2009
    23
    0
    0
    Hallo meiden,

Ik ben inmiddels ruim 36 weken zwanger en sinds een paar dagen (heb zelf het vermoeden sinds de kleine helemaal ingedaald ligt), heb ik last van stekende scherpe pijn rechts door mijn bil. Het trekt naar mijn been toe en het lijkt wel alsof mijn bil en been dan zo'n opdonder krijgen dat er daarna een krampgevoel aanhoudt.

Ik heb nu een aantal keren gehad dat ik dit kreeg terwijl ik met krampen op de wc zat. Ik durf bijna niet meer te poepen (sorry!) want de pijn is zo erg dat het mij bang maakt. Als het er eenmaal inschiet trekt het weg en komt het zeker weer zo'n 5 keer opzetten. De tranen springen in mijn ogen, het doet zo'n zeer!

Nu heb ik gelezen over zwangerschaps Ischias... ik ben hiermee niet bekend, dit is ook mijn eerste zwangerschap. Ik heb wel al veel last van mijn bekken gehad, maar dit is nu over. Nu heb ik dit en ik vraag mij af of dit normaal is, ook omdat het maar aan 1 kant is steeds. Ik ben bang dat de pijn vaker komt en dat ik straks echt niet meer naar de wc durf te gaan...

Herkent iemand dit?

Groeten,
    duimelotje

2. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

May 28, 2007
    3,777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Is het niet gewoon het hoofdje wat zo drukt tegen je bekken?
    Dat doet ook erg zeer

3. duimelotje

Nov 29, 2009
    23
    0
    0
    Ja, dat dacht ik zelf eerst ook, maar omdat het steeds aan 1 kant is twijfel ik eraan. En het komt ook vaker terug, als het er eenmaal 'inschiet' is het niet weg, dan trekt het weg en pats boem, daar is het weer.

4. tata

tata Bekend lid

Dec 28, 2008
    501
    0
    0
    Volgens mijn vlos heb ik Ischias. Mijn klachten zijn met name startpijn. Als ik even zit of lig en dan opsta krijg ik steken in mijn onderrug, heup of schaambot. Verder heb ik op sommige dagen een zenuwpijn in mijn been.
    Bij mij helpt een warm bad en een massage. mijn vriend masseert het iedere dag even goed los. Bewegen is voor mij ook fijn. traplopen moet ik met 2 voeten op een trede. haha, dat ziet er niet uit. En na de bevalling 4 dagen geen trappen lopen.
    Misschien kun je iets met deze info. Het belangrijkste is dat het na de bevalling allemaal weer overgaat!

5. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

Jan 23, 2010
    2,378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Ik heb eerst vanwege bekkenklachten bij een bekkenfysio gelopen. Mijn bekken kantelde namelijk steeds. Toen dit eenmaal verholpen werd, begon bij mij ook de pijn in de bil.
    Vanaf mijn onderrug tot onder mijn bil. Kon sommige dagen niet eens recht komen en moest bijna kruipend naar de wc. Ben toen naar de huisarts geweest en die verwees me naar een manueel therapeut.
    Wat bleek: de spieren in mijn bil waren zo verkrampt doordat het bekken etc zich gaat corrigeren dat de spier gewoon niet meer soepel was (even heel kort door de bocht). Door massages van de manueel therapeut die de spier dus weer los masseerde, was de pijn weer weg (zo goed als tenminste) en kon ik tenminste nog enigszins de laatste weken doorkomen.

Sterkte!

6. Boefjesmamma

Jan 23, 2010
    2,378
    1
    0
    Gouda
    En inderdaad: direct na de bevalling nergens meer last van!
    Wel rustig aan doen met stofzuigen en trappen lopen de eerste weken.

7. tata

tata Bekend lid

Dec 28, 2008
    501
    0
    0
    Klopt, stofzuigen mag ik ook niet. Ik heb ook fysio gehad, maar mijn vriend masseert beter, dus ik ben er weer mee gestopt. Bewaar ik liever voor het geval ik dit jaar nog iets anders mocht krijgen.

8. Boefjesmamma

Jan 23, 2010
    2,378
    1
    0
    Gouda
    Mijn vriend kon er geen klap van :D
    Klaagde na 5 min al of hij mocht stoppen.

9. tata

tata Bekend lid

Dec 28, 2008
    501
    0
    0
    hahaha, hij heeft vast andere kwaliteiten!

Share This Page