Hier een vergelijkbare situatie als in het andere topic. Ook wij hebben een huis bezichtigd en twijfelen of we het moeten doen. Ieder huis heeft voor- en nadelen, dat weten we inmiddels, maar zijn de nadelen acceptabel? I.v.m. herkenbaarheid zet ik hier liever niet te veel informatie neer. Zijn er mensen die ik mag PB'en en onze twijfels mag voorleggen?
Bedankt voor het aanbod om mee te kijken. Jullie hebben een PB met onze twijfels en een linkje naar het huis.
Je mag me uiteraard pb-en, maar ik ga altijd uit van het volgende: Zijn de zaken die je storen te veranderen? Zoals een badkamer die niet naar het zin is, een dakkapel die er nog op moet of een aansluiting van de wasmachine in huis laten maken. Of is het onmogelijk? Dus bepaald uitzicht, vervelende buren, kleine tuin etc Als ze te veranderen zijn, moet je het uiteraard nog wel budgettechnisch bekijken, maar over het algemeen is het voor mij dan niet onoverkomelijk. Wij zijn voor ons huis gevallen door de ruimte en de grote tuin (weliswaar op het noorden, maar 17m diep dis ruim voldoende zon én schaduw). Er moest en moet vrij veel gedaan worden, maar de ruimte en de tuin wogen daar tegen op.
Je mag me een pb sturen hoor, hebben zelf een half jaar geleden een nieuw huis gekocht en het oude huis (nog) in de verkoop staan, zit dus aardig middenin de huizenbusiness momenteel
Je mag me een PB sturen. Voor mij geldt: als je tijdens de bezichtiging je er niet ziet wonen, is het niet je huis. Je moet niet vanwege tijd een keuze maken, daar is de aankoop veel te groot voor. Dus bij twijfel zou ik het niet doen. Wel moet je goed kijken of je twijfels voortkomen uit makkelijk aan te passen zaken of dingen die voor altijd zo zijn. Wij hebben recent een huis gekocht en ook veel getwijfeld. Maar bij het huis wat we nu gekocht hebben, wisten we meteen: hier gaan we wonen. En dat betekent niet dat het geen minpunten heeft, maar alles wat we belangrijk vonden had het en alles voelde goed. Leg je twijfels vooral voor in een PB, geen probleem