Tip Haal een elektrische luizenkam. Kost wel even wat maar dan ben je er met een paar dagen helemaal vanaf
Even een vraagje over dikgedrukte; Er is me een luizenbestrijdingsmiddel aangeraden die mn moeder gebruikt heeft, die moet je 8uren in laten trekken (snachts gebruiken dus). Maar wat jij beschrijft moet dus 15 minuten intrekken, dat klinkt aangenamer.. Maar is dit net zo effectief? En maakt het nu veel uit welke je gebruikt?
nee hoor, dat maakt niet uit. Waar je wel naar moet kijken is naar de ingrediënten. Luizen blijken voor veel middelen in meer of mindere maten resistent te zijn. Alleen dimeticon schijnen ze niet resistent tegen te kunnen worden. Prioderm Dimeticon Lotion 100 ml nu slechts deze heb ik, krijg je er meteen een kam bij(die zit in de verpakking, en maakt dus niet uit waar je hem dan koopt). Ik vond die van 8 uur zelf ook geen fijn idee, dat komt dan allemaal op je beddengoed...
Die heb ik ook! En werkt echt goed! Ideaal omdat het maar 15 min moet intrekken. Het verstikt de luizen en daardoor kunnen ze er ook niet immuun voor worden, zoals bij de andere middeltjes, die op den duur niet meer effectief genoeg zijn.
Klinkt opzich interessant maar ik mag helaas al niet aan het haar van mn dochter zitten, ze duwt me steeds weg en gaat gillen, dus dat gaat niet werken denk ik.. Dan beter iedere keer samen met haar douchen en dan de haren kammen met cremespoeling..