afschroefbare pink?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sopann, 25 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sopann

Sopann Niet meer actief

Zoonlief heeft mijn pink ontdekt tegen de krampjes... En die heeft hij momenteel nogal heftig. Ik tik nu zelfs met 1 hand ;) Speen wil hij maar af en toe. De pink altijd!
    Er is al een draagdoek onderweg, maar tot die tijd zit ik er mooi mee.
    Iemand tips? :)

Scheetoplossende middeltjes helpen hier niet trouwens. Een badje wel, maar ja... Om hem daar nou 4x per dag in te zetten? ;)

2. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Als een badje helpt, dan helpt misschien een (niet té warm) kruikje ook wel? Of het buikje masseren?

3. Zusterke

Zusterke Niet meer actief

Infacol? Valt niet onder de scheetoplossende middeltjes ;)

4. Sopann

Sopann Niet meer actief

Een kruikje helpt inderdaad wel eventjes, maar zodra er dan meer scheetjes loskomen is het eigenlijk nog veel erger! :( We kunnen hem er dan een beetje doorheen helpen. Het nadeel is ook dat hij dan wil zuigen tijdens het doorkomen van de scheetjes. Komt ie toch weer bij mamma's pink uit. Pappa's pink is niet goed genoeg :)

Haha! Vind ik wel ;) Infacol krijgen we niet naar binnen. Hij vindt de smaak echt verschrikkelijk, zelfs na meerdere keren proberen.
    Ik snap eerlijk gezegd ook niet dat ze er een sinaasappelsmaak aan hebben gegeven!! Een baby'tje wil toch alleen maar de zoetigheid van borstvoeding of flessenmelk?

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Je hebt speciale kersenpitkussentjes op baby-formaat. Heb er laatst eentje gezien met 3 compartimenten die je precies langs rug, zij en buik kunt leggen, zodat ze precies op de probleemplekken qua krampjes warmte hebben.

Verder op z'n buikje overdwars op je benen leggen en dan lekker wiegen. Is minder zwaar dan met z'n koppie in je elleboog tegen de krampjes en werkt minstens zo goed ;)

6. raspberry

Hmm, onze dame vond het allemaal heerlijk, alle medicijnen met smaakjes. Infacol, nexium, forlax: lekker, lekker, lekker.... (en 't is echt allemaal heel goor :().
    Misschien dat sab simplex wel werkt? Dat heeft een ander smaakje... (frambozen, geloof ik).

7. Sopann

Sopann Niet meer actief

Oh super! Je laatste tip :)

We hebben inderdaad een knuffelkersenpitkussen. Die werkt ook goed, maar zo'n drie compartimenten-ding lijkt me idd ook ideaal!

8. IngeM

IngeM Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.590
    0
    36
    Goeree Overflakkee
    Waar kun je zo'n drie compartimentenkussen kopen? Ons ventje heeft ook veel last van krampjes en zo'n kussen lijkt me heerlijk voor hem!

9. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Geef je borstvoeding? Ik heb liters Rooibosthee gedronken. Hielp hier erg goed tegen krampjes!

10. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    mijn eerste zoontje wilde ook mijn pink. ik heb hem toen de avent speen gegeven ipv difras of bibi en die pakte hij meteen!

ik heb zelf ook z'n pittenkussen. kersenpitten mag niet maar van die speciale bolletjes wel.

11. Sopann

Sopann Niet meer actief

Ah! Gewone rooibosthee? Van Pickwick bijvoorbeeld? Of van zonnatura ofzo? Ik geef inderdaad (héél veel) borstvoeding. Daar wordt het nog door versterkt.

En waarom mogen kersenpitten niet?

Die speen gaan we morgen eens aanschaffen :) Bibi wil hij heel soms, maar alleen die uit de Blije Doos. Difrax komt er niet eens in, terwijl hij wel uit die flesjes drinkt wanneer ik afgekolfde melk geef.

12. angel229

angel229 Niet meer actief

Hier hielp sab simplex in combinatie met ABC Dophilus (reformhuis) super goed! Zeker het proberen waard.

13. raspberry

14. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    :x

15. Sopann

Sopann Niet meer actief

Ik denk idd dat hij ook gaat duimen! Hij sabbelt nu steeds vaker op zijn vuistje en laatst had hij al een duimpje te pakken, alleen was hem dat toch te smal denk ik ;)

Hier heb ik het advies van de lactatiekundige gekregen om niet vaker dan om de vier uur te voeden, omdat ik zoveel melk heb. Als hij écht honger heeft natuurlijk wel, maar nu merken we ook dat hij vaak alleen wat wil drinken omdat het hem kalmeert. Gewoon bij mamma liggen is dan beter voor zijn buikje :)

Wat ik wel gek vind, is dat het na zeven uur 's avonds gewoon áltijd over is! Dan begint het pas weer in de middag de volgende dag.

16. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    Hier heb ik ook zo'n pinkzuiger gehad! Wat hier de gouden tip was: accepteer het maar, het wordt vanzelf minder :).
    Rond 8 weken vond ze haar duim en sindsdien kan ik weer met twee handen typen!

17. raspberry

Dat is bij hyperlactatie niet zo gek: eind van de dag heb je minder voeding en komt de voeding minder snel, dus komt er ook minder lucht mee=minder krampjes, enz enz.

Wat ik deed, was even kolven tot de tsr kwam en dan afkolven tot het er niet meer vanzelf uitspoot. En dan pas aanleggen. In het begin betekende dat 80-90 cc per borst afkolven en in de loop van zo'n 2 maanden hoefde ik niet meer voor te kolven: het werd steeds iets minder :) Scheelde enorm in de krampen.

Verder vooral blokvoeden: aanleggen binnen 3 uur na de voeding kan best, maar dan aan de 'lege' borst. Hij krijgt dan niet weer opnieuw de dunne voormelk binnen, die erg laxerend werkt, maar enkel vette achtermelk.

18. Sopann

Sopann Niet meer actief

Dat voorkolven is idd weer handig om op te pakken!
    Nu hij er meer tijd tussenlaat en.alleen één borst drinkt, staat die andere echt op knappen. Ik heb er niks aan gedaan, behalve als het zeer deed, omdat ik hoopte dat ik dan minder melk maak ;)

19. raspberry

In principe is het ook niet handig om voor te kolven, omdat je daar de overproductie mee in stand houdt. Maar de lactatiekundige gaf bij mij toen aan dat er weinig anders op zat dan stapsgewijs af te bouwen door steeds minder voor te kolven, omdat het probleem anders echt niet onder controle kwam. Thirza lag alles bij elkaar te gillen van de kramp, daar was geen houden aan :(
    Bij Caitlyn ontstond hetzelfde probleem weer en is dat reden geweest om te stoppen en toch KV te gaan geven.

20. 7nov12

7nov12 Bekend lid

13 sep 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier hielpt het ook om op mijn buik te leggen en dat over zijn ruggetje wrijven. Tja lig je wel vast.... een draagdoek is dan handiger (hadden wij ook). Was echt een soort van babyhemel :)
    Mijn man deed hem ook wel eens op zijn borst en dan zijn ochtendjas eromheen. Zo had hij ook zijn handen vrij (ging dan niet hele wilde dingen doen)

Deel Deze Pagina