Puckababy mini, zoon rolt al...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Roos25, 11 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roos25

Roos25 Niet meer actief

Ik weet niet wat te doen...mijn zoon is 2 maanden oud, maar kan al rollen. Hij rolt het liefst van buik naar rug, maar heeft ook al 1 x laten zien dat hij het ook van rug naar zijlig kan.
    Nu groeit hij bijna uit zijn puckababy Piep. Ik was op zoek naar de opvolger, maar bedacht dat misschien het niet veilig is dat zijn armen in de slaapzak zitten. Hij heeft het wel nodig en vindt het ook fijn om wat beperkt te worden in zijn bewegingen.
    Iemand tips?

2. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Hoe jammer ook maar als je zoon kan draaien mag je hem niet meer ingebakerd laten slapen.....
    Wat je kan doen is de puckababy bag newborn kopen maar inbakeren kan niet meer dat is zelfs gevaarlijk nu.

3. Cil

Cil Actief lid

26 jul 2008
    262
    0
    16
    's-Gravenhage
    Mijn zoontje rolde met 4 maanden en is nu 6 maanden oud en ligt nog steeds in de puckababy mini, ik krijg hem er echt nog niet uit. Hij ligt nu niet met beide armen erin maar met 1, dus het begin is er. Ook laat ik het ritsje van de andere arm open zodat deze ook eruit kan. Ik zou zeggen begin op tijd met afbouwen, want ik dacht ook met 4 maanden toen hij ging rollen dat doen we wel even maar niet heus.
    De Puckababy the bag ligt hier al klaar om te gebruiken, misschien zou je daarmee kunnen starten.

Gr, Cil

4. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Ja, het "mag" niet, maar er "mag" wel meer niet... Onze 1e heeft iig tot zijn 1e met zijn armen in zijn slaapzak gelegen, de mouwen dicht genaaid. Hij werd als baby strak ingebakerd, de puck was onvoldoende. Ik kreeg hem er niet uit, dan sliep hij niet/amper. Overigens kon hij al 2 mnd van buik naar rug rollen voordat hij het andersom kon. En kon dus prima terugrollen met zijn mouwen in zijn slaapzak.

Maar ik zou wel proberen af te bouwen, wie weet gaat het goed!

5. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113

Nou het heeft er niet zoveel mee te maken dat het onder de noemer valt 'er mag wel meer niet' maar het is gewoon gevaarlijk.
    Wat als je kindje niet meer terug kan rollen en met zijn armen ingebakerd op zijn buik ligt......ik zou dat risico echt niet nemen, dat vergeef je, jezelf nooit. En misschien gaat het 10 keer goed maar als het net die ene keer niet lukt......
    Ik zou hem toch echt niet meer inbakeren, maar toch proberen dmv van Puckabag en heel straks lakentje en dekentje instoppen, er zit niet veel anders op, ja het toch doen.....
    Ga zelf maar eens op je buik liggen armen strak langs je lijf en dan oprollen, en die kleintjes van 2 maanden hebben echt nog niet de spierkracht die wij hebben om makkelijk om te draaien.
    Ik zou dus echt zeker niet doen.

6. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Eens en niet eens. Als het nu een keus is tussen een slapen en vrolijk kind, en een niet slapend niet vrolijk kind wat duidelijk niet lekker in zijn vel zit door slaapgebrek? Met alle gevolgen wat dat slaapgebrek weer kan hebben (slapen is immers groeien). En het risico is hetzelfde als baby's die al van de geboorte af aan op hun buik slapen (wat ik ook gewoon zou doen als t zou helpen) alleen is het kind inmiddels sterker in de nek, dus risico iets kleiner. Maar ik vond t ook "spannend" dus had ook een nannycare en een cursus kinder ehbo gevolgd. En zoonlief hier draaide met gemak terug hoor met zijn armen in de slaapzak (dus niet strak ingebakerd), vergelijkbaar met de puck maar die was inmiddels te klein (en n grotere duurder dan een slaapzak)

Maar zoals ik al zei, zou ik zeker het afbouwen proberen. Dat is immers de veiligste optie. Maar hij rolt nog niet helemaal van rug naar buik, dus die tijd heb je nog om langzaam te oefenen (of snel want misschien is t morgen al zo ver).

7. Roos25

Roos25 Niet meer actief

Meiden, dank voor jullie kijk erop. Wij gaan gewoon proberen hoe het gaat in een gewone slaapzak. Wie weet gaat het goed. Ik vind het ook geen veilig idee dat hij gaat rollen in de Puckababy. Hij is sterk in zijn nek, maar toch. Dan slaap ik niet lekker.

8. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    De puckababy slaapzak newborn geeft een geborgen gevoel, dat heeft een gewone slaapzak niet, dus ik zou persoonlijk geen gewone slaapzak gebruiken grote kans dat hij zich daarin 'verloren' voelt. Puckababy slaapzakken geven ook dat geborgen gevoel wat gewone slaapzakken niet hebben. Kijk maar eens op hun website

9. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ter info;

Het prachtige Newborn slaapzakje tot 6 maanden. Een mooi slaapzakje met anti krab wantjes en dubbelzijdig draagbaar! Sluit goed aan. Houdt de baby goed op temperatuur. Bevordert rustig doorslapen.

Verkrijgbaar in 2 versies;
    1. The Bag Newborn – Katoen - voor ‘t hele jaar door met afritsbare mouwtjes.
    2. The Bag Newborn – Teddy - en een heerlijk zachte en warme in Teddy stof.

THE BAG ® NEWBORN
    Leeftijd: tot 6 maanden - 70 cm
    GEBORGENHEID
    De extra geborgenheid van de Bag Newborn bevordert de diepe slaap. Het gemis aan comfort en warmte brengt namelijk onrust met zich mee. De Bag Newborn is een slaapzakje dat mooi aansluit aan het lijfje en de armpjes.

De combinatie van pasvorm en hoge kwaliteit materialen voorkomt dat de kleintjes zich in hun bedje `verloren’ en onbehaaglijk voelen. De Bag Newborn is dubbel gevoerd en aan beide zijden draagbaar!

De Bag Newborn heeft anti kraswantjes die de handjes lekker warm houden en krassen in het gezicht voorkomen. Daarnaast ideaal voor kindjes met eczeem
    VEILIGHEID & KWALITEIT – GEPRODUCEERD IN EUROPA
    Alle Puckababy produkten worden getest volgens de strengste veiligheidsnormen voor baby slaap textiel – XPG 30-106 & EN 71-3.

Wij gebruiken alleen de beste materialen om veiligheid en kwaliteit te garanderen. Alle Puckababy produkten zijn Öko-Tex 100 goedgekeurd door Centexbel onder nr. 1302005; getest op schadelijke stoffen, Product klasse I – voor baby’s < 3 jaar oud.

Alle Puckababy produkten worden vervaardigd in Europa door BSCI goedgekeurde leveranciers. We willen zeker zijn van de kwaliteit en veiligheid van onze produkten, zodanig dat de rechten van werknemers zijn veilig gesteld en dat er geen kinderarbeid bij is betrokken!

10. Roos25

Roos25 Niet meer actief

Bedankt juffie! ik heb me erin verdiept en dit lijkt me wel wat. Ik ga eens op zoek op mp :)

Deel Deze Pagina