Hallo, Hoeveel was de hoofdomtrek van jullie kindjes rond de 8 weken en hoeveel wogen ze bij de geboorte + lengte + geslacht? Ben ik even benieuwd naar, want onze kleine schijnt een wat groter hoofdje te hebben. Niet te groot hoor volgens cb, maar toch. Bedankt alvast!
Mijn zoontje was bij de geboorte 3530 en 50 cm en met 8 weken was zijn hoofdomtrek 40 cm en was mijn zoontje 59,5 cm en 5990 gram En bij jou?
J. is een meisje en haar hoofdomtrek was bij 9 weken 41,1 cm. Bij de geboorte woog ze 4570 gram en was ze 56 centimeter en toen was haar hoofdomtrek 37 cm.
Zoontje: 5285 gram, 57,5 cm en een hoofdomtrek van 41,3. Dochter: 5145 gram, 60 cm en een hoofdomtrek van 39,8.
Bij geboorte was Aaron 50/51 cm en 3240 gram. Met 8 weken was hij 57 cm en 5090 gram met een hoofdomtrek van 39,5.
Mijn dochter is 2 weken te vroeg geboren, maar woog toen 3060 gram en was 49cm Haar hoofdomtrek was met 8 weken 39,5cm Ik wil er wel even bij zeggen dat ze bij het CB al snel roepen dat ze een te groot hoofd hebben. Bij mij toen wel in ieder geval. Een hoop paniek om niks, want maanden later trok ze gewoon weer bij om het zo maar te zeggen
Ja dat klopt hier bij mijn zoontje dus ook grote paniek in de tent. Bij hem is het alleen niet bijgetrokken haha. Maar ja, we hebben hier allemaal grote hoofden, dus heb me ook nooit druk gemaakt.
Ja bij mij in de familie zijn het lange hoofden. Dus als je er van de bovenkant op zou kijken, dan ovaal. En dat meet ook mee, maar daar wordt dan weer niet op gelet.