Bloed bij ontlasting baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door azucena, 23 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Sinds een maand ongeveer heeft mijn zoontje last van zijn ontlasting. Ik ben overgestapt van bv naar kv en hij krijgt hapjes bij (1 ijsklontje groente per dag). Waar het eerst 'gewoon' krijsen was tot hij gepoept had, zat er vorige week zondag ook bloed bij. Z'n ontlasting is alleen absoluut niet hard.. Het is gewoon 'pindakaas' structuur.

Ik dacht in eerste instantie dat er wat kapot was bij zijn anus, omdat er gewoon echt een straaltje bloed uitliep.. Ook in de luier zat bloed. Hij heeft die avond 2x gepoept. De eerste keer zat het bloed op z'n ontlasting en stroomde het in een straaltje uit/bij z'n anus naar beneden. Bij de tweede luier leek er ook wat in z'n ontlasting te zitten, maar ik kon het niet heel duidelijk zien.

Ik ben maandag bij de huisarts geweest en die maakte zich nog geen zorgen. Ze dacht aan een gesprongen adertje oid. Als ik het nog eens zag/het vaker voorkwam moest ik terug komen, dan zouden ze verder kijken.

Het leek beter te gaan na maandag, twee keer een dunne poepluier zonder al te veel moeite. Maar twee dagen terug had ik Q in z'n maxi cosi gedaan en hij moest krijsen. Maar dit doet hij wel vaker als hij daarin gaat, zodra we dan rijden is hij stil. Toen echter niet. Op bestemming even in z'n luier gekeken en hij had gepoept (vandaar dus waarschijnlijk het krijsen). En ik zag weer bloed zitten, zowel op z'n ontlasting als bij z'n anus.. Nu was het maar een klein beetje gelukkig, maar ik denk toch dat ik de huisarts (of kinderarts..?) weer ga bellen morgen. Eerst maar eens afwachten of hij vanavond nog een keer moet poepen, want het is ondertussen al weer twee dagen geleden.