Bloed bij ontlasting baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door azucena, 23 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Sinds een maand ongeveer heeft mijn zoontje last van zijn ontlasting. Ik ben overgestapt van bv naar kv en hij krijgt hapjes bij (1 ijsklontje groente per dag). Waar het eerst 'gewoon' krijsen was tot hij gepoept had, zat er vorige week zondag ook bloed bij. Z'n ontlasting is alleen absoluut niet hard.. Het is gewoon 'pindakaas' structuur.

Ik dacht in eerste instantie dat er wat kapot was bij zijn anus, omdat er gewoon echt een straaltje bloed uitliep.. Ook in de luier zat bloed. Hij heeft die avond 2x gepoept. De eerste keer zat het bloed op z'n ontlasting en stroomde het in een straaltje uit/bij z'n anus naar beneden. Bij de tweede luier leek er ook wat in z'n ontlasting te zitten, maar ik kon het niet heel duidelijk zien.

Ik ben maandag bij de huisarts geweest en die maakte zich nog geen zorgen. Ze dacht aan een gesprongen adertje oid. Als ik het nog eens zag/het vaker voorkwam moest ik terug komen, dan zouden ze verder kijken.

Het leek beter te gaan na maandag, twee keer een dunne poepluier zonder al te veel moeite. Maar twee dagen terug had ik Q in z'n maxi cosi gedaan en hij moest krijsen. Maar dit doet hij wel vaker als hij daarin gaat, zodra we dan rijden is hij stil. Toen echter niet. Op bestemming even in z'n luier gekeken en hij had gepoept (vandaar dus waarschijnlijk het krijsen). En ik zag weer bloed zitten, zowel op z'n ontlasting als bij z'n anus.. Nu was het maar een klein beetje gelukkig, maar ik denk toch dat ik de huisarts (of kinderarts..?) weer ga bellen morgen. Eerst maar eens afwachten of hij vanavond nog een keer moet poepen, want het is ondertussen al weer twee dagen geleden.

Maar in de tussentijd zou ik graag willen weten of er meer ouders zijn die dit mee hebben gemaakt en wat uiteindelijk was.. Ik vind het gewoon zo gek, omdat z'n ontlasting wel dun is..

2. willow23

willow23 Niet meer actief

He hoi,

Wat schrikken meid!!! ik geloof toch dat ik een verwijzing naar de ka wou hebben...
    Vind het nogal heftig klinken...en hij heeft ook duidelijk pijn omdat hij zo krijst...

Veel sterkte

3. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.194
    16.528
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik denk dat die een kloofje aan de binnenzijde heeft zitten.Dit hoef je niet per definitie te zien.
    Hier heeft onze dochter ook weleens bloed bij de ontlasting gehad maar zij had dan ook keiharde ontlasting.Het kan ook wezen dat die toch een darminfectie heeft,Onlangs in het buitenland geweest?
    Heeft die verder snel blauwe plekken want dat zou je kunnen denken aan iets met de bloedstolling.
    Je moet je zorgen maken wanneer er het bloed echt in de ontlasting zit en die kleurt dan voornamelijk zwart.Ik zou morgen wel even naar de huisarts gaan.

Succes.

4. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Dankje!

We hebben al een KA (voor z'n hersenafwijking), maar daar ben ik twee weken geleden geweest om wat problemen aan te kaarten en daar liep ik echt tegen een muur op :(. Hij vond het allemaal maar normaal babygedrag (hij slaapt sindsdien niet meer door, komt twee keer per dag voor fles, vraagt meer voeding, maar kan het niet op, slaapt overdag nog amper, huilt meer etc.).

Hij heeft echt heel duidelijk pijn!! Heb het gekrijs nu op video staan, zodat ik morgen bewijs heb van zijn pijn.

Zou best kunnen, aan de binnenzijde. Aan de buitenkant kon ze niks zien vorige week.. Ik ook nu weer niet, maar er komt wel bloed ergens vandaan.

We zijn niet in het buitenland oid geweest. We komen wel meerdere keren per week in het ziekenhuis? Ik zal het morgen eens opperen.

Als z'n ontlasting hard was, zou ik het inderdaad 'logisch' vinden. Net zoals bij jouw dochter. Maar nu met gewone zachte ontlasting niet..

Blauwe plekken niet dat mij opvalt. Maar hij stoot zich niet snel. Wondjes helen wel snel trouwens. Sneller dan de mijne ;).

Dankjewel voor het meedenken!

--

Ik bel morgen meteen om 08:00 om een afspraak te maken en hopelijk willen ze me dan wel verder helpen. Vorige week kwam ik er echt met een rotgevoel weg! (Zowel CB, KA en HA wisten het niet/deden het af als normaal gedrag.)

Vanavond heeft hij ook weer een paar keer gepoept. Weer redelijk dunne ontlasting, alleen de eerste luier was wat stevig, maar zeker niet hard! En 3 van de 5 luiers zag ik een beetje bloed bij z'n anus :). Heb het maar ingesmeerd met bepanthen, want het was ook erg rood. Bleh, twee uur met een krijsend kind gezeten :(. Kan wel meejanken!

5. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    het zou ook kunnen wijzen op koemelk allergie , hoe is hij voor de rest ?

6. dekilene

dekilene Niet meer actief

Verwijzing vragen.
    Volg je moedergevoel die laat je nooit in de steek!

Heel veel sterkte met je binkie.

7. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Sinds we overgestapt zijn op kunstvoeding en hapjes bij zijn gaan geven is hij echt heel erg veranderd!

Hij was een hele rustige, tevreden baby. Dronk al tijden 4x 150 en was daar mee tevreden. Sliep door van 22:00-08:00/09:00, sliep overdag ook aardig (wisselde heel erg, ene dag heel veel andere dag stuk minder), maar was wel tevreden. Altijd vrolijk, niet mopperen zonder reden etc.

Nu ligt hij wat eerder in bed, meestal rond 21:00 en komt dan 2x per nacht. Ik geef dan een kleine fles 100/2,5 ofzo. Hij slaapt dan weer ongeveer 4 uurtjes verder.

Overdag krijgt hij 4x 165/5 (extra water, maar het helpt niet voor ontlasting). We dikken het in met JPBM. Daar doet hij het vaak 3 tot 4 uur op. Grotere flessen gooit hij er weer uit en krijgt hij meer kramp van.

Het is nog steeds een heerlijk vrolijk kind hoor! Maar hij moppert wel veel meer, platliggen draait 7/10 keer uit op een krijspartij (hij heeft geen reflux!). Ik kan het niet zo goed uitleggen, maar ik merk gewoon dat hij heel erg is veranderd en niet ten goede.

8. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Als ik je laatste bericht lees zou ik sowieso stoppen met bijvoeding eerst.

Ik lees dat hij moeite heeft gehad met zijn ontlasting. Het zou een aambei kunnen zijn. Morgen idd bellen voor een afspraak dat ze het een en ander uitsluiten.

En misschien een koemelk vrij idee

9. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Onze zoon heeft al vanaf dat hij 6 weken oud was bloed bij de ontlasting. Het is sinds vorige week ein-de-lijk gestopt!!

Eerst dachten ze aan gesprongen adertje, hij had ook wat dunne ontlasting, dus het kon ook nog beetje buikgriep zijn...
    Na week werd er gedacht aan koemelkallergie dus gelijk op de Neocate.
    hoop 'wacht nog maar even af' waar wij ook weggestuurd werden met 'geef hem maar een speentje als hij zo krijst'. (Want hij krijst en gilt het met momenten ook echt uit, zoals jij ook beschrijft).
    Tijdens en ziekenhuis opname kreeg hij het rota virus (darmvirus) er bovenop... pfff...
    Uiteindelijk zijn we doorverwezen naar het Sophia Kinderziekenhuis en moesten we ook weer aakijken etc. maar begin juni hebben we een darmscopie gehad en daar bleken ontstekingen in zijn darmen en die duiden toch op allergie.

Nu kijken wat het is want hij krijgt behalve neocate alleen nutriton en infacol...

Hopelijk hebben jullie sneller duidelijkheid dan wij, ik herken het 'tegen de muren lopen'.... zoooooo frustrerend als je je mannetje pijn ziet hebben en je kunt niets.

10. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    Ik denk ook aan KMA allergie

11. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Ik reageer morgen op alles, vraag me voor nu 1 ding af.

Als het KMA is, zouden we dan niet al eerder wat gemerkt moeten hebben? Ik drink elke dag melk, eet kaas en zuivel etc. Dus dat zou ook in de bv gezeten moeten hebben dan toch? Of is dat niet zo?

En welke voeding zou ik dan kunnen proberen? Ik geef nu Etos standaard nr 1.

12. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Hypoallergene voeding die zou ik eerst proberen. Hoeft niet gelijk op neocate of pepti maar net even een.verkniptere voeding

13. 2jees

2jees Niet meer actief

ik denk dat je dat wel gemerkt zou hhebben ja..

14. raspberry

raspberry Niet meer actief

Of melk doorkomt in de borstvoeding, wisselt nogal. Sommige moeders kunnen helemaal geen melkproducten eten als hun kind KMA heeft, soms kun je wel de zure melkproducten eten, en soms kan een moeder gewoon alles eten. Heeft ws alles te maken met de vraag of de darmen van de moeder grote stukken eiwitten doorlaten in het bloed, en zoja: hoe erg je kind daar weer op reageert.
    Waarschijnlijk val jij dan onder de moeders die gewoon alles kunnen eten zonder dat dat via de darmen in het bloed en daarna de BV terecht komt.

Ik vind het namelijk wel erg klinken als een koemelkallergie en de eerste stap is dan over naar pepti, (je hebt nutrilon pepti en friso pep). As dat niet helpt, is de volgende stap nutramigen of friso allergy care, en in de zeldzame gevallen dat dat ook niet genoeg is, heb je nutramigen AA of neocate, (volledig kunstmatige voeding).
    Pepti kun je gewoon bij de etos halen. De eerste proefperiode krijg je niet altijd vergoed, dus even kijken bij je verzekeraar hoe dat zit.

15. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Nou ik ben geweest. Ze hebben lactulose voorgeschreven, mogen we 2ml per keer gaan geven. Hopelijk heeft hij dan minder moeite met poepen.

Aan de ene kant vind ik het meer symptoom bestrijding ipv probleem bestrijding (het slecht slapen etc negeren ze meer ;)). Maar als het helpt, ben ik al blij!

Ben nog wel aan het twijfelen om ook de kinderarts eventjes te bellen. Even kijken hoe hij er over denkt. Maar de vorige keer kwam ik daar echt met een rot gevoel weg. Alsof ik niet serieus genomen werd ;).

Nouja, hopelijk helpt de lactulose genoeg. Als dat nou ook niets is, kan ik nog hypo allergeen gaan proberen.

16. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Oja, de huisarts dacht niet aan kma. Z'n huidje is perfect gaaf en dan zou je daar ook wat op moeten merken qua eczeem en uitslag. HA Voeding was alleen maar heel erg duur en vies, raadde hij niet aan.

17. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Ons zoontje is de eerste 3 maanden echt een huilbaby geweest. Hij krijste vaak alsof hij werd geslacht, was alleen rustig wanneer ik met hem rond liep en op zijn rugje was/is echt een no go. Overdag sliep hij nauwelijks tot niet. Medicijnen voor reflux heeft hij gehad maar daar is hij inmiddels alweer 1,5 maand vanaf omdat hij geen last meer heeft van reflux. Toch bleef het huilen aanhouden. Wij wilden overstappen op hypoallergeen maar het CB zei dat dit het probleem niet zou oplossen en we Friso comfort moesten proberen, deze is tegen spugen krampjes. We stonden hier heel sceptisch tegenover aangezien hij nauwelijks last had van spugen en de krampjes naar ons idee vrijwel over waren. We wilden het wel proberen maar dachten dat het niet zou helpen. Tegendeel is waar! We hebben een heel ander kereltje. Het CB gaf aan ondanks dat de "standaard krampjes" over waren hij waarschijnlijk toch last van zijn buikje had. Iets in de standaardvoeding gaf hem (constante) buikpijn waardoor hij dus niet goed van andere dingen kon genieten. Sinds hij de andere voeding heeft is hij begonnen met lachen en brabbelen en hij slaapt snachts door.

M.b.t. bloed bij de ontlasting, je hebt het over een straaltje maar is het vrij veel of maar een paar druppeltjes? Ik heb zelf eens in de zoveel tijd een gesprongen adertje (heb altijd normale ontlasting en niet hard) en dan heb ik ook een tijdje wat bloed bij het afvegen. Het zou dus inderdaad een gesprongen adertje kunnen zijn. Ik heb na mijn bevalling last gehad van een gesprongen adertje en poepen deed dan hardstikke pijn terwijl de ontlasting normaal was. Haha sorry voor de onsmakelijke details maar ik hoop je hiermee een beetje te kunnen helpen.

18. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Echt onzin hoor, hier een dochter met kma en geen spoortje eczeem. Ze heeft Nutramigen AA gehad en dat spul is inderdaad goor, ik kreeg er geen slok van weg, maar zij slurpte die flesjes gewoon leeg. Ik zou zeker HA gaan proberen, dat wordt sowieso aangeraden als je van bv overstapt op kv.

19. 2jees

2jees Niet meer actief

hier ook geen exceem... Maar inderdaad ik heb ook gemerkt dat je dan niet echt serieus genomen wordt..

20. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0

ik heb 6,5 maanden bv gegeven drink nooit melk af en wat vla of wat er door dingen heen zit.
    had vaak een tevreden baby totdat ik stopte met de bv.
    en mijn zoon heeft tot 10maanden vreselijk buikpijn gehad en slipte s,nachts helemaal dicht vol met slijm en stikte elke nacht bijna.
    ik werd ook niet geloofd door de artsen ,ik betaal mijn voeding zelf (via mp)
    maar heb nu wel een tevreden leuke lieve dreumed/baby

Deel Deze Pagina