kinderdagverblijf en ziek

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door knor, 6 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Sinds ons zoontje naar het kdv gaat (anderhalf maand) is hij al 4 keer ziek geweest met koorts! Voorheen had hij nooit wat!
    Moet hij nu wennen aan al die nieuwe virussen en wordt het wel minder of blijft dit zo doorgaan?

2. mirwar

mirwar Bekend lid

22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groepsleidster kinderdagverblijf
    Groningen
    Waarschijnlijk wordt dit bericht verplaatst naar 'oppas en kinderopvang' maar het is absoluut heel herkenbaar hoor! Ik werk zelf op een kdv en kinderen die nooit/amper wat hebben die hebben nu constant wat! Met mijn eigen dochtertje net zo, gaat sinds paar maanden mee naar t kdv voor maar 1 dag in de week en sindsdien heeft ze vaak wat.

Nog sterker: sinds ik op een kdv werk heb ik ook constant wat! Hele zwangerschap (zat 100% in ziektewet ivm hele zware bekkeninstabiliteit) en t verlof erna heb ik NIKS gehad, ben ik weer aan t werk heb ik constant wat! Het stikt er van de bacterieen en virusjes...:(

De hygieene laat ivm de enorme drukte ook vaak te wensen over bij ons op t kdv (wij moeten daar alles nl zelf doen)....zal ook wel voor een deel meespelen misschien..

3. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    @mirwar: maar blijft dit zo door gaan of "wennen" ze eraan?

Idd hoort bij kinderopvang...

4. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Het wordt tegenwoordig geweten aan het kdv dat kinderen zo vaak ziek zijn. Vroeger ging het in grote gezinnen net zo. De oudsten staken de jongsten aan.
    En als je kindje niet naar het kdv gaat, krijgt het z'n portie bacteriën wel als hij naar de PSZ of school gaat (en dan heeft jouw kindje al heel wat weerstand opgebouwd door het kdv)

Mijn oudste is bijna continu verkouden (zij gaat ook naar het kdv). En zij steekt mijn jongste weer aan met lieve snotkusjes. (en ik ben ook vaak ziek, dan weer verkouden dan weer buikgriep, het gaat maar door)

5. moorske

moorske Actief lid

4 jan 2008
    479
    0
    0
    inderdaad kindjes op het kdv zijn vaker verkouden enzo, maar dan hebben ze hun weerstand al als ze naar school gaan, anders krijgen ze het dan wel!
    hebben dan dus wel een voorsprongetje op kinderen die nooit ergens zijn geweest!

6. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Ja maar mijn zoontje krijgt bij koorts wel eens een stuip.....vandaar mijn bezorgdheid.

Deel Deze Pagina