hoofdomtrek pasgeborene?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door , 3 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moorske

moorske Actief lid

4 jan 2008
    479
    0
    0
    34.4 cm bij 2 1/2 week!

2. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    YEAH 3 weken vandaag!
    'te' klinkt zo naar. te klein, te groot. Het paste niet en dat gebeurt. Gelukkig krijg je tegenwoordig een keizersnee. Nog niet zo heel lang geleden was dat heel anders afgelopen :(

3. Niet meer actief

Jaaaa vandaag alweer 3 weekjes... gaat stiekem toch best snel :oops:

En inderdaad, thank god voor de keizersnee!

Zometeen naar het cb, mn ventje wegen.., ben benieuwd :D

4. je kunt ook bij de nacontrole aan de gyn vragen of het aan je bekken of aan de grootte van je kindje lag... heb ik ook gedaan en bij mij lag het aan allebei een beetje..heb daarom volgende keer ook ongeveer 50% kans op weer een KS..

5. Niet meer actief

Marieke maar is dat dan ook gewoon een geplande ks?
    Ik wil namelijk niet weer zo'n helse bevalling die uiteindelijk toch weer uitdraait op een ks :(

6. dat hoeft niet, maar als je aangeeft dat je per se een ks wil dan mag dat geloof ik wel gewoon.. ik ga het bij mijn volgende nog wel gewoon proberen omdat dat de laatste kans is om natuurlijk te bevallen (na 2x ks mag je alleen nog maar ks hebben) wat je ook kan doen trouwens is bij de VK om groeiecho's vragen dan kun je mss een beetje zien of het een groot kind gaat worden..

7. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.274
    2.976
    113
    Jeetje!
    Wat een grote hoofden allemaal.
    Onze dochter had 31 cm (woog 2300 gr) en onze zoon 32 cm (woog 3350).
    En ik moet zeggen: vond 'm groot genoeg! ;) :)

8. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Hoofdomtrek: 35,5 bij een gewicht van 3475 gram en 50cm.

9. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    34 cm, gewicht: 3510 en 51 cm (precies 40 weken :) )

10. aykietje

aykietje Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.010
    0
    0
    Ambtenaar
    Mol, Provincie Antwerpen, België
    Hier 36 cm, 39 wkn zwangerschap, keizersnede, 3730 gr en 53 cm.

Is het niet afhankelijk of het een natuurlijke bevalling is of met keizersnede?

11. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    Met 4 weken 37, cm

12. ik denk dat kindjes die met een ks zijn geboren idd eerder een grotere hoofdomtrek zullen hebben omdat dat vaak de reden is voor een ks..

13. Niet meer actief

Ja idd dat zou best kunnen.. Ik wil volgende keer zéker weer een keizersnee

14. haha ironisch toch eigenlijk! ik zit er juist heel erg mee dat ik misschien nooit meer natuurlijk kan bevallen ;) (ga het dan ook volgende x zeker proberen) grappig hoe mensen daarin kunnen verschillen :)

15. Niet meer actief

Haha ja inderdaad.. ik moet echt niet denken aan een natuurlijke bevalling! Het is nu 3 weken geleden maar ik weet nog precies hoe het allemaal voelde en ik hoop zoiets never nooit meer mee te maken

16. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

potverdorrie.... (wilde gvd zeggen)
    nou snap ik gelijk waarom mijn zoontje helemaal niet ingedaald was.... en met de uitdrijving... het heuveltje niet kon nemen.... en dus "een handje geholpen" werd met de vacuum....

3470 gram 52 cm en een hoofdomtrek van 36 cm!

17. ik vond de weeen ook echt verschrikkelijk hoor dat weet ik allemaal nog wel.. op het moment dat ik de ks moest was ik er blij mee! Maar toen ik later terugkomles van de zw.yoga had hoorde ik alle verhalen en besefte me opeens dat ik dat mss wel nooit meer mee zou maken..nooit het kindje meteen op de buik zal hebben enzo.. en vond het zo verschrikkelijk dat het minstens een week duurde voordat ik mn eigen kind kon verzorgen..

18. ramona0309

Denk dat het andersom ook geld... in het "geboortekanaal"worden de fontanellen tegen elkaar gedrukt....
    dus zit het hoofdje ineen gedrukt...

bij een ks gebeurd dit natuurlijk niet.... dus dat zou ook het grote hoofd kunnen verklaren...

19. Niet meer actief

Marieke dat is bij elke ks verschillend denk ik.. ik deed mn mannetje na 2 dagen al zelf in bad..

Ramona nou lekker is dat :( Kay gingen ze sowieso niet halen met een vacuum omdat hij ook een sterrenkijker was

20. ramona0309

Ik moet dit topic eigenlijk helemaal niet NU lezen.... maar over een paar weken pas.....
    Dan zit ik wat gemakkelijker.... :)

Deel Deze Pagina