zorgen over gewicht oudste dochter

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door sloppyslayer, 12 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Ik maakt me zorgen over het gewicht van Megan.
    Ze is nu 95cm en weegt 11.8kilo.
    Met haar 2jr controle woog ze 11.5kilo dus ze is nog maar nauwelijks aangekomen maar ze is wel van 89cm naar 95cm

Zouden jullie er mee naar de huisarts gaan?

Ze is ook heel erg moe en wil direct als ze wakker is weer gaan slapen....

Ik hoop dat jullie ervarigen me een beetje gerust kunnen stellen.

2. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Het gewicht zelf zou ik me nog niet zo zorgen om maken, maar over de vermoeidheid misschien wel.

Heeft ze helemaal geen energie meer? Speelt ze nog wel?
    En hoe gaat het met eten/drinken?

Ik denk dat je ook een beetje naar je onderbuikgevoel moet luisteren. Als je het idee hebt dat ze veranderd is van een energiek kindje naar een kindje wat constant vermoeid is, dan denk ik dat een bezoekje aan de huisarts wel op zn plaats is.

3. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Ze zit maar in haar ogen te wrijven en ze zegt steeds dat ze moe is en wil slapen.
    Daarnaast word ze juist met de dag drukker en drukker. Ze kon heel goed zelfstandig spelen maar dat is nu heel moeilijk voor haar.
    Ze is ook erg prikkelbaar en gaat snel huilen. Ik heb het eerste geplaatst bij het peuterpuber zijn maar ik twijvel nu wel een beetje.

Het is wel een heel ander kind met 6mnd geleden. Ik denk elke keer dat het wel over zal gaan.....maar nu ze dus stil blijft staan in gewicht denk ik dat het niet vanzelf over zal gaan.

Eten is al een probleem met haar sinds de geboorte en ik weet gewoon niet meer hoe ik het moet doorbreken.

4. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    misch een tip om eens met haar naar een kinderdietiste te gaan. Mijn zoon was ook te mager en is vrij lang... Ik ben naar een kinder dietiste gegaan met hem. En dit was heel verhelderend. even een lijst maken samen wat ze wel en niet eten, goede tips krijgen over wat nog te proberen! hier heeft het heel goed gewerkt! Ik zie dat mijn zoon aan komt nu en meer energie heeft! Heel verhelderend omdat zij je tips kunnen geven waarbij jezelf nog niet hebt nagedacht.

5. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Of even contact opnemen met het CB. Zij houden toch ook het gewicht van je kindje in de gaten. Hier hebben we een erg meedenkend team daar zitten en totaal niet vervelend maar juist erg informatief.

6. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Met slecht eten en moe zijn zou ik ook na laten kijken of haar stofwisseling ok is. Speelt ze misschien veel in de zandbak, zijn jullie op vakantie geweest. Heeft ze misschien last van een parasiet? Dat kan heel erg slopend zijn voor een kleintje en zorgt voor een groeiachterstand op de den duur.

Sterkte, Charlie

7. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ik vind 11,5 kg vr 95cm wel heel licht. je kunt om eetlust te wekken en tegen vermoeidheid junior vitaminen te geven daar zit ook de nodige vit d ook in. en inderdaad naar een dietiste. ze kan ook wat suplimenten krijgen zodat ze n beetje aankomt.

drinkt ze melk? geef dan ook als tussendoortje melk of yogurt.vollemelk ipv halfvol. gekokte ei in de hand eten.dat vind mijn zoontje erg lekker.

8. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Ik zou zeker als je je zorgen maakt naar de ha gaan ....Ze is idd licht , op zicht niet erg als ze maar haar lijntje blijft volgen en dat doet ze nu denk ik niet ..Ik heb zelf ook een fijn meisje is nu 89 cm en net 10 kilo ..Nu eindelijk gaat het goed , ik heb een oproep voor een eetteam liggen waar ze van alles bekijken , maar daar is al een hele lange weg aan vooraf gegaan en nu aan dit laatste hulpstukje wilde beginnen, lijkt ze het gelukkig zelf op te pakken ..........

Is ze al eens bij een dieetiste geweest ?

9. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @Annetske: Ik zat ook al te denken aan een kinder dietiste. Ik vind het namelijk heel belangrijk dat als ze eet ze het juiste aan voedingstoffen binnen krijgt.

@123miesje: Dat ga ik ook wel even doen. Ze kunnen mij misschien een beetje op weg helpen.

@Charlie: Ja ze speelt heel erg veel in het zand! We hebben het strand voor de deur liggen en daar zijn we zodra het een beetje lekker weer is.....daar heb ik nog niet bij stil gestaan dat ze wel eens wat opgelopen kan hebben. Ze klaagt ook over buikpijn.

@Belize: Ze krijgt van die davitamon kauw vit. op een dag als ondersteuning. Ze drinkt ook melk, heel graag zelfs. Een ei hebben we geprobeerd maar dat wil ze niet eten.
    ik dacht vanmorgen ook om haar van die nutridrink te gaan geven maar dat kan niet zonder hulp van een dietiste.

Ik ga nu ff het CB bellen.

10. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    misschien moet je haar eens op glutenallergie laten testen ..Daar kunnen ze heel veel buikpijn van hebben en achterlopen in de groei ...Maar ik zou niet het cb bellen maar de ha , als je verder onderzoek wilt kunnen hun toch niks doen , hun zijn geen kinderartsen of huisartsen en die heb je dan toch weer nodig om verder te komen .

Nutridrink of fantomalt zou misschien al iets kunnen helpen maar daar heb je idd een dieetiste voor nodig wil je het vergoedt krijgen .

11. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik herken het wel een beetje. Hier ook een slanke peuter (90 cm, 12 kilo), maar ik vind haar niet mager ogen. Ook is ze sinds een paar weken erg moe. Ik heb het tot nu toe gegooid op de komst van onze tweede, dat is ook een hele omslag. Julia slaapt niet meer 's middags, maar ze heeft het wel vaak over dat ze moe is, of dat ze op de bank wil liggen.

Persoonlijk heb ik gemerkt dat er weinig gedaan wordt (J is altijd al licht geweest), tenzij het echt slecht gaat (afvallen of niet meer groeien, lusteloos, niks eten). Eet ze nog iets van groente of fruit op een dag? Als ze daar nog iets van binnen krijgt is het prima.

Julia was trouwens met de 2 jaar controle 11,2 kilo en 85 cm geloof ik, dus die is ook zo'n 5/6 cm gegroeid en iets meer in haar gewicht dan jouw meisje. Maar, Julia was 5 mnd geleden ook al 12 kilo, die heeft toen een groeispurt gehad en staat nu alweer een paar maanden stil.

Volgens mij is het niet zo heel erg, maar ik zou het wel in de gaten houden. Als ze nou erg lusteloos blijft, kun je eens bloedprikken op ijzertekort of pfeiffer...

12. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    ons meisje was met de 2jr 86 cm en 9620 gr ....

en gaat nu gelukkig ff hard , hopelijk gaat ze het nu volhouden en kan ze eindelijk een lijn gaan volgen ...

13. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    maar ja; ze is ook 95cm. dat is bijna +2.5 lijn. het gewicht ligt niet op eigen lijn maar zelfs onder gemiddeld. het is raar dat cb niks hierover zegt en niet aanbiedt om naar dietiste te gaan. kinder dietisten weten inderdaad heel veel over kinder eetgedrag en ze hebben oplossingen en tips. en zij kunnen je begeleiden met de suplimenten.

14. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Bij Marit is het gewicht en de lengte ook niet in verhouding , en zit nu echt ver onder de lijnen , maar goed mijn ka zegt wel sommige kindjes zullen lang en dun blijven als ze maar een lijn gaat volgen ...Marit heeft op de -4 lijn gezeten en krabbelt nu naar de -3 (lengte is nu precies gemiddeld, 89 cm)lijn , de ka wil haar op z'n minst op de -2 lijn zien , liefst natuurlijk iets hoger en dan die hopelijk gaan volgen .

Bij ons kon de dieetste niks doen , omdat Marit die voedingssupplementen niet wilde nemen (fantomalt , nutridrinks , nutrismoothies) .....

Maar voor de meeste werkt dit wel goed , al is het alleen maar om weer op krachten te komen en om weer goed te gaan eten en te kunnen functioneren ..

15. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Volgens het CB volgd ze met haar lengte een mooi lijntje maar haar gewicht blijft duidelijk achter.
    Ik heb morgen een afspraak bij de HA en zal het dan ook nog even melden dat ze zich nog steeds niet lekker voeld.

Mijn jongste heeft KMA en ik ben bang dat mijn oudste dit dus ook heeft maar dat we dit nooit gezien hebben......

16. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    dat zou zomaar kunnen , goed dat je een afspraak hebt gemaakt !

17. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Het CB gaat contact met me op nemen om het een en ander in kaart te brengen en dan gaan we aan de slag met een dietiste.
    Het is duidelijk dat we nu echt hulp nodig hebben.
    Het was al lang bekend........gezien vorig meet en weeg moment dat het niet lekker gaat.
    De zijn hier heel lief en zorgsaam bij het CB.

18. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    thanks

Deel Deze Pagina