IUI starten

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door newlywed2010, 13 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. newlywed2010

newlywed2010 Actief lid

26 jul 2010
    483
    81
    28
    NULL
    NULL
    Hi allemaal,

Ik ben nu 2 jaar gestopt met de pil en twee buitenbaarmoederlijke zwangerschappen verder. Het is nu inmiddels weer 8 maanden na mijn laatste bbz en wij mogen van de gyn starten met IUI. Ik heb wel elke maand een eisprong, maar soms komt de ovulatie een paar dagen later dan normaal. Moet ik nu met of zonder hormonen starten met IUI? En is het ook aan te raden om eerst IUI te doen? Ik ben ontzettend bang voor nog een bez, het was afschuwelijk. Ik ben er ook aan geopereerd de eerste keer, maar ze hebben de eileider laten zitten.

Ik ben 34 en mijn partner is 28. Geen haast zei de gyn nog, maar zo voelt dat anders wel. Ik heb het er ook emotioneel bij tijd en wijlen erg moeilijk mee. 'iedereen' is zwanger om ons heen.

2. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Hoi Newlywed2010
    Welke onderzoeken hebben jullie allemaal gehad en is daar nog iets specifiek uitgekomen?

Wij zijn na 2,5 jaar en 7 miskramen begonnen met iui (incl. Hormonen) afgelopen november. Bij onze onderzoeken kwam alleen uit dat het semen slecht was. Bij de 2e iui was het raak, dit bleek echter een bbz te zijn. Bij de operatie hebben ze 1 eileider verwijderd en vastgesteld dat ik endometriose fase 3/4 had (veel littekenweefsel en actief weefsel). Ondanks dat hebben we daarna nog 2 pogingen iui gedaan, omdat het de kansen niet verkleinde, helaas verslechterde het semen nog meer en zijn we nu bezig met icsi (gisteren punctie, vrijdag tp).
    Misschien een rare vraag maar heb je wel eens met iemand gepraat over je bbz ervaringen? Weet dat die mogelijkheid er altijd is wanneer je in het traject zit (maar ook zonder traject uiteraard). Het kan je enorm helpen waardoor de angst minder aanwezig is. Ik heb al angst na die ene bbz, laat staan als je er al 2 hebt gehad.

Deel Deze Pagina