Hoi, Ik heb altijd al een lage bloeddruk gehad, ik moet heel regelmatig eten om me niet flauw te voelen. In de eerste maanden van de zwangerschap ging mijn bloeddruk wat omhoog naar 'normaal', 120/60 meestal. Nu de laatste weken valt hij weer terug naar 90/55 of zoiets. In het ziekenhuis gaven ze aan dat laag te vinden maar geen zorgen, te laag is immers beter dan te hoog. Wel zat er laatst suiker in mijn urine (?) toen had ik wel net een glas Optimel op, wat ik normaal niet drink. De vroedvrouw zei dat het daaraan kon liggen. Zijn er meer meiden met lage bloeddruk? Ik voel me regelmatig wat dizzy maar met 37 weken kijk ik nergens meer van op. Rustig houden en regelmatig eten, dat is het enige dat ik doe...
Suiker in urine door optimel? Wat een onzin! Afgezien dat het niet uit moet maken wat je drinkt is aan optimel ook nog eens geen suiker toegevoegd. Alleen de natuurlijke suikers van de zuivel en fruit zit erin. Wat betreft bloeddruk: laag is bijna nooit een probleem. Vervelend is het soms wel. Ik voel me er echt wel eens beroerd door.
Ik gister ook 90/60 en gister weer een suikertest gehad.gister gebeld dat ik zwangerschapssuiker heb geen idee of het met elkaar in verbinding staat.ik voel me ook vaak slap en gewoon niet lekker in mijn vel.
Ik had m'n hele zwangerschap 90/50; regelmatig even duizelig bij bv te snel opstaan of bij te warm douchen, maar verder kan het geen kwaad en is het voor se baby juist goed zelfs meen ik!
Hier ook altijd een lage bloeddruk maar is voor de rest niet erg soms alleen wat vervelend... Vooral als ik snel opsta en soms ineens wat draaierig... Maar liever een lage bloeddruk dan een hoge
Twee weken geleden voor het laatst getest en het was 100/60 dus wat laag, maar dat was prima. Donderdag wordt er weer getest.
Ja, het was geen echte Optimel (verkopen ze hier niet) maar iets vergelijkbaars, zo'n yoghurtdrank. Denk wel dat hier suiker aan toegevoegd is, het smaakt in ieder geval veeeel zoeter dan Optimel. Maar kan suiker in urine ook op iets anders wijzen? Heb er nog nooit van gehoord namelijk. Die lage bloeddruk heb ik al heel mijn leven, als ik maar op een vast tijdstip opsta, mezelf echt ertoe zet te bewegen gaat het wel. Blijf ik langer liggen, voel ik me de hele dag slap.
In principe zit er bij een gezond persoon NOOIT suiker in de urine. Is dat wel het geval dan kan dat wijzen op (zeangerschaps)diabetes. Enige uitzondering is als je vlak ervoor een enorme berg suiker naar binnen hebt gewerkt. Dan kan er tijdelijk een heel klein beetje (maar ook niet meer dan dat) suiker in je urine zitten. Je nieren kunnen het in zo'n geval niet meer goed aan. Als je zegt dat het geen optimel was, maar mogelijk iets wat idd barst van de suikers, dan kan het idd. Lijkt me geen gezond drankje, haha.
Hier ook laag, laatst 2 keer bijna flauw gevallen. Bloeddruk schommelt tussen 65/60 en 85/60. Je kan er niks aan doen. Wel goed blijven eten,ook af en toe iets zouts als een dropje doet wonderen
Ik heb drie weken lang 7 keer per dag mezelf geprikt op verdenking van zwangerschapsdiabetes (wat achteraf paniek bleek te zijn om niks). Heb altijd een perfecte curve gehad, nooit een afwijking, zelfs "te laag" (vragen ze weer: 'eet je wel genoeg?' het is ook nooit goed ) Ik laat die yoghurtdrank ook staan, werd er zelfs misselijk van. Jammer dat ik de verpakking niet meer heb om te zien hoeveel suiker erin zit.