Dochter bijna 1 jaar, wat geef ik?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sitalita, 6 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Oei, ik weet het echt niet..
    We hebben een dochtertje die binnenkort 1 wordt. En onze zoon is bijna 3. Nu speelt ons dochtertje met alles van haar broer..
    Ze zet af en toe wat stapjes los, een duwkarretje (poppenwagentje) heeft ze al (waar ze niet naar omkijkt), een loopfiets hebben we al, een driewieler ook al (maar we zijn meer fan van de loopfiets).. en ik heb verder geen idee.
    Wat geef je/vraag je een meisje die 1 jaar wordt? Waar ze ook nog wat langer mee kan?

2. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Wij hebben onze dochter vandaag een keukentje kado gedaan. Van de ikea en accessoires gevraagd (keukengerei, pannetjes, serviesje). Direct een grote hit! Deurtjes open, iets erin leggen, deurtje dicht x20 :D.
    Verder is dl gek op dieren en alles met ballen dus hadden ook een ballenbak en zoef zoef dieren op het lijstje staan welke ze ook van de gasten gekregen heeft. Daar nog niet mee gespeeld dus weet nog niet hoe ze die gaat vinden maar gok dat ze het geweldig gaat vinden.

3. nellebelle

nellebelle Actief lid

8 sep 2014
    218
    0
    0
    hier kreeg ze voor eerste verjaardag een wipwap. zo een schommelding waar je met twee of in het midden alleen op kan wippen in de vorm van een walvis... nu is ze 4 en ze zit er nog steeds op!

4. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    M'n dochter had een barok stoeltje gekregen. Is echt nog steeds een succes. Het ding is een all in one voor d'r.
    Wordt gebruikt voor de tv, als opstapje of als wachtstoeltje als ik douche.

Haar 'pinsessjtoe'

5. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Onze dochter wordt pas in december 1. Maar zit er nu al weleens over na te denken wat wij in godsnaam zouden moeten geven en wat ze van andere zou moeten vragen. Ze heeft al zoveel speelgoed, o.a. al een speeltafeltje, ze krijgt een fietsje van haar peettante, en ze heeft ook al wat zoef zoef dieren omdat ze die nu al helemaal geweldig vindt.
    Kleren krijgt ze ook al genoeg omdat mijn schoonzusje een dochter heeft die erg hard groeit, dus wij krijgen heel veel kleren van haar.
    Helaas wonen wij niet al te groot, dus een keukentje kan al veel plaats in beslag nemen. Dus ik lees graag mee.. :)

6. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    toet toet auto's!
    in het begin was het voornamelijk de geluidjes en nu begint ze ook echt met rijden en een poging tot een baan maken etc. De liedjes vind ze overigens nog steeds prachtig, al dr dansmoves komen goed van pas, ze gaat helemaal los :')

7. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Hier heeft hij niets van ons gekregen.. Buiten een 'groot' feest had hij al genoeg, kreeg hij genoeg dus zou niet weten wat wij nog voor hem hadden moeten kopen. Dan erbij snapte hij het toch niet dus is het meer voor onszelf.

8. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Vriendin van mij had haar dochtertje ook een keukentje incl pannen enz. gegeven en daar is ze vanaf het begin heel zoet mee.
    Idd deurtje open iets erin stoppen en deurtje weer dicht.

9. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    Om te voorkomen dat de focus op cadeaus ligt en het huis vol genoeg is vragen wij 'doe-bonnen': een bon voor een activiteit met de jarige samen of voor de jarige om te doen met papa of mama. Bijv: keer een ijsje eten met tante ineke, naar het theater met vriendinnetje puk, nachtje logeren bij opa en oma, een muziekles. Dan heb je meteen leuke dingen in het vooruitzicht en reden voor mensen om een keer met de jarige op stap te gaan. Mijn dochter wordt binnenkort 3 dus dan kan je natuurlijk al veel meer doen, maar als het bevalt doe ik het bij mijn jongste ook. Veel leuker dan overspoeld worden met cadeaus (vind ik).

10. Mieksel

Mieksel Fanatiek lid

15 okt 2013
    1.712
    188
    63
    Keukentje idd, vd Ikea.
    Grote hit!!

11. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    - Keukentje (hier eentje van Smoby waarvan het vuur gaat gloeien en kookgeluiden maken als je het aanzet + oven met wekkertje eraan)
    - Parkeergarage fisher price met autootjes
    - Pop-up boeken

12. Lala2

Lala2 Niet meer actief

Mijn dochter heeft voor haar 1e verjaardag een tijger weelie bug gekregen en voor haar 2e verjaardag een tipi (indianentent) deze laatste is echt een grote hit en staat op d'r kamer. Savonds een boekje lezen en theetje drinken in de tipi is mega leuk!

13. Pluk14

Pluk14 Actief lid

4 sep 2013
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochtertje heeft toen ze 1 werd o.a. een barok stoeltje gekregen met haar naam erop, een hobbelschaap, boekjes, little people en kleding. Nog wel meer, maar dat heb je al. Wat ze ook had toen ze zo klein was, was een keukentje. Daar heeft ze tm haar 3e mee gespeeld.

Wat ik nu voor mijn zoontje vraag, zijn toet toet auto's en kleding.

Veel mensen kopen kleding als onze kids jarig zijn. Zeker als ze zo klein zijn. Het is nuttig. Hij kan iets uitpakken en het verdwijnt niet na een paar dagen in een hoek omdat hij teveel heeft om mee te spelen ☺️

14. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    wij gaan dr toch maar een keukentje geven. Kan ons zoontje ook super leuk mee spelen anders.

zoef zoef dieren is een goede! Ons mannetje heeft toet toet auto's, en in t begin speelde hij er niet heel veel mee, maar nu wel en heeft met zn vorige verjaardag weer een uitbreiding gekregen.

15. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Wij hebben haar een hobbelpaard ( eigenlijk een hobbelkoe) gegeven. Ze vind hem geweldig.
    We moeten haar er nog wel opzetten en er weer af halen maar ze kan zelf hobbelen. Zo mooi om dat gezichtje te zien. Zo veel plezier

16. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    hebben we ook al in huis Rylie.... het begint zich hier tot een heus speelparadijs te ontpoppen. Hoewel ik het toch aardig beperk. haha!

17. DEMADE

DEMADE Fanatiek lid

27 jan 2015
    1.547
    4
    38
    NULL
    Overijssel
    Ons zoontje is van Juni en wij hebben hem een Nijntje ballenbak, Nijntje bowlingset en een watertafel cadeau gegeven.

Ik hoor hele goede reacties op het keukentje van Ikea, Zoefzoef Dieren, Duplo, Lego etc etc.

Wij hebben een lijst gemaakt op internet www.lijstje.nl en daar hebben we zijn verlanglijst opgezet. Zo kon iedereen mooi zien wat we vragen voor ons zoontje. Heb zo weinig dubbele cadeaus gekregen.

18. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Echt roze 'meiden-speelgoed' zoals van Fisher Price de theepot (vindt mijn dochter geweldig!), de FP picknickmand of FP 'mijn mooie tasje'.

Verder kreeg mijn dochter toen een Nijntje plastic serviesje, waar ze sindsdien elke dag mee speelt. Toen ze zo'n 15 maanden was hebben we een keukentje gegeven en daar wordt ook dagelijks mee gespeeld.

Andere leuke dingen: de Skippy Koe, knutseldingen (color wonder stiften!)....

19. sennee

sennee Lid

21 apr 2014
    53
    24
    8
    NULL
    NULL
    Keukentje van de Ikea + accessoires, zoef zoef dieren + baan, woezel en pip speelgoed/spullen.

Dit kreeg onze dochter voor haar eerste verjaardag.

20. mamadeliefste

mamadeliefste Niet meer actief

Stoeltje/ fauteuil voor bij de tv van nijntje.
    Hier gekregen toen ze 1 werd.

Deel Deze Pagina