Pijnlijke harde buiken 21 weken

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Matonneke, 9 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Matonneke

Matonneke Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.087
    0
    36
    Goedemorgen,

Na mijn "eigen" verloskundige en gynaecoloog al 4x lastig te hebben gevallen (?!) snap ik er niks meer van.

4 weken geleden heb ik last gekregen van heel veel pijnlijke harde buiken (lees om de vijf minuten ongeveer)
    Dit gebeurde na een boswandeling. De dag erna de verloskundige bezocht omdat er ook bloedverlies bij kwam. Uitkomst niks aan de hand. Alles ziet er prima uit. Advies : rust
    netjes aan gehouden.

Week erna weer bezoek verloskundige met aanhoudende harde buiken die pijn doen. Na onderzoek nog steeds alles prima in orde.

Week daarna (inmiddels drie weken niet geslapen) en aanhoudende pijn weer op consult geweest. Weer alles ok.
    Doorverwezen naar het ziekenhuis. Alles zit nog mooi potdicht zowel van binnen als van buiten. Baby doet het meer dan prima.
    Na grondig onderzoek en mijn verhaal is de eindconclusie nu :
    Zeer actieve baby (die vanaf week 18 zichtbaar aan de buitenkant kan schoppen), geirriteerde baarmoeder door deze drukte. Advies: rust.

Nu lig ik dus eigenlijk de hele dag plat. De harde buiken komen zowel overdag als in de nacht. Of ik nu lig of niet. Als ik lig word zij druk dus pijn. Als ik beweeg trekt alles ook samen en dus ook pijn.
    Vier weken lang amper nachtrust en aanhoudende pijn maar geen oorzaak.

Blij zeer zeker, baby doet het goed, alleen moeders weet niet meer wat te doen??? :(

2. Matonneke

Matonneke Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.087
    0
    36
    Toevoeging:
    Er is geen blaasontsteking (2x getest inmiddels) ook zijn alle bloedwaardes verder normaal. Geen opstandige darmen.

3. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

wat naar voor je dat je zo'n last hebt van harde buiken.
    Fijn dat alles is nagekeken en dat er niets aan de hand is.
    Tja, dan wordt het verder wel lastig, maar rust is dan het enige dat helpt. Het is wel bekend dat hoe meer zwangerschappen. hoe meer harde buiken. je baarmoeder is al vaker uitgerekt geweest, en blijkbaar is ie in deze zwangerschap helemaal gevoelig. er zit niets anders op dan dit te accepteren. Kijk of je zoveel mogelijk hulp om je heen kunt organiseren. En verder kun je natuurlijk ook wel wat doen, die harde buiken kunnen geen kwaad, maar zijn natuurlijk wel pijnlijk en lastig....

Mirjam

Deel Deze Pagina