Overdag slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sundew, 28 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sundew

Sundew Actief lid

7 sep 2012
    232
    5
    18
    NULL
    NULL
    Ik kwam net topic tegen van overdag beneden laten slapen en dat was zo fijn om te lezen omdat ik er zelf zo mee zit.. maar wil niet haar topic vervuilen dus maar eigen aangemaakt..

Ik heb net vandaag weer een dag vol frustraties meegemaakt. Mijn kerel is 8,5 week en heeft verborgen reflux waardoor wij hem de eerste weken overdag constant op onze buik hebben laten slapen. 'S nachts sliep hij altijd al goed in z'n wiegje bij ons op de kamer ('s nachts schijnt ie minder last van reflux te hebben) Nu heeft hij medicijnen maar hij wil overdag echt niet slapen. Nu ben ik echt niet van laten huilen en weglopen..Heb Ria Blom gelezen en nu ook Baby in een Droomritme van Stephanie Lampe.. Maar vandaag heeft ie uiteindelijk ook veel gehuild.. ik zat er dan wel naast.. en haalde hem er wel uit als hij ging doorhuilen.. dan troosten en laten dommelen en dan weer wegleggen.. om daarna weer van voorafaan te beginnen.. en zo door tot er weer 2,5 uur voorbij was en weer tijd om eten te geven..

Nu zei ik net tegen man dat ik dit eigenlijk niets vond.. ik wil niet dat hij negatieve associaties krijgt met bed en misschien 's nachts ook wel moeilijk gaat slapen in eigen bed.. dus wilde voorstellen om hem beneden in box of reiswieg te laten slapen. Maar dat vindt hij niets.. hij wil dat ie leert slapen in eigen wiegje want dat hoort zo en straks kinderopvang enz enz.. Maar ja.. hij heeft makkelijk praten.. hij zit rustig op z'n werk en ik heb hele dag vol frustraties.. en uiteindelijk heb ik hem toch weer bij me laten slapen want heb niets aan oververmoeid kind.. en ik voel me aan de ene kant een niet consequente moeder die niet kan doorzetten en aan andere kant een slechte moeder omdat ik hem zo lang tegen z'n zin in bedje laat liggen en er gewoon naast blijf zitten..

Wat moet ik nu?? Toch laten huilen? Maar dat staat me tegen, de ene keer dat ik het geprobeerd heb hielp het ook niet. Voorstanders zeggen dat sommigen het soms nodig hebben maar hij lijkt het huilen niet nodig te hebben als hij bij mij is en 's nachts dus ook niet. Dus dat is toch raar..

Zelf vind ik het niet zo'n ramp dat ik als levend matras dien.. Ik kan hem heus wel eventjes weg leggen om eventjes een wasje aan te zetten of de vaatwasser te doen en doe wel wat als man thuis is.. En de rest.. ja lekker boeiend.. is maar huishouden.. Maar.. ik wil natuurlijk niet dat ik het m'n kind moeilijk maak omdat ik niet tegen z'n gehuil kan.. Ik zal in de toekomst ook wel eens daar doorheen moeten.. Maar heb ergens de hoop dat hij er straks misschien gewoon meer aan toe is en dat het dan makkelijker gaat.. Maar hoe dan straks bij de kinderopvang.. duurt nog een maand maar dan moet ik er helaas aan geloven.. Gelukkig eerst maar voor 2 dagen pw..

Pff ik weet niet meer waar ik goed aan doe.. Hebben jullie dit ook gehad en hoe is dat bij jullie gegaan??

2. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Mijn ervaring: beide kindjes gingen rond 3-4 maanden prima in hun eigen bedje slapen, vielen ook zelf in slaap. Lukte zonder huilen. Oudste jengelde wat en viel dan in slaap. Jongste bleef ik eerst bij, als ze een kik gaf werd het ook gelijk huilen en dat werd daarna krijsen. Dus dat wilde ik voorkomen. Maar die sliep toen ook steeds binnen 10 minuten.
    Ik zou zeggen, volg je gevoel! Hou hem lekker bij je, op de opvang redden ze zich er ook wel mee en probeer het over een maandje eens langzaam.
    Je kunt proberen om hem eerst gewoon lekker bij je te laten slapen, daarna slapend overleggen in bijv. kinderwagen of box. Daarna net voor hij slaapt en uiteindelijk steeds wat wakkerder.
    Gewoon heel stapsgewijs en op zijn tempo.

3. lusa30

lusa30 Actief lid

4 dec 2012
    156
    0
    0
    Ik kan je echt aanraden om een Draagdoek te gaan gebruiken.
    Dit is vooral voor baby s met reflux heel fijn, omdat ze zoveel mogelijk rechtop gehouden moeten worden.
    Je kunt dan ook gewoon je gang gaan in huis en je kindje kan lekker bij je slapen.

4. Sundew

Sundew Actief lid

7 sep 2012
    232
    5
    18
    NULL
    NULL
    @ red.. ja heb vaker gehoord dat ze met 3 a 4 maanden het opeens makkelijker gaan doen.. En idd.. kinderopvang zoekt het maar uit.. maar ja, als ze dat maar niet doen door opeens lang te laten huilen want dan is het voor hem zo'n schrik opeens.. maar dat is het aan de andere kant waarschijnlijk zowieso al.. opeens in de drukte daar..

@ mannonetje.. ja die heb ik idd... vindt ie ook wel fijn.. wel maar voor half uurtje tot uurtje maar is ook goed natuurlijk.. laatst heel stuk mee gaan wandelen buiten e dat ging prima. Veel beter dan in wieg want idd lekker rechtop.. En met draagdoek kan ik tenminste meteen na voeding te deur uit.. met wieg moet ik wel echt uurtje wachten want anders spuugt ie alles onder..

5. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.835
    3.630
    113
    Tot een maand of 4 sliep mijn zoontje overdag bijna altijd beneden: in de box, kinderwagen, of - het vaakst - op mij. Hij sliep zo het best, we kwamen samen stressloos de dag door, en ik vond het ook gewoon heerlijk. Het is maar zo'n korte periode dat je dat kan doen, lekker van genieten zou ik zeggen.

Met een maand of 4 ging hij steeds vaker gewoon in zijn eigen bedje slapen, dat ging eigenlijk een beetje vanzelf.

6. Sundew

Sundew Actief lid

7 sep 2012
    232
    5
    18
    NULL
    NULL
    Ja EdN.. wat je zegt.. zo is het lekker stressloos.. Ik geniet veel meer van hem als hij lekkker bij me slaapt. Veel beter dan zo'n dag vol frustratie.. omdat het hoort volgens de omgeving..

7. sydneys

sydneys Niet meer actief

#7 sydneys, 29 mei 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 mei 2013
    volg je eien gevoel
    een tip ivm je man, als hij thuiskomt en tegen je begint te praten, negeer hem eens, na 10min vraag je of hij dat leuk vond dat je niet reageert :p
    het verschil is dat je man wel weet dat je er bent, je zoontje niet

volg echt je eigen gevoel, je moet ook een beetje kunnen genieten he, niet je baby laten huilen, het kan ook zijn dat hij pijn heeft

8. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Hier heeft ie ook de eerste paar maanden beneden geslapen, dit hoofdzakelijk omdat ik slecht ter been ben en een ks had gehad, en dan sliep ie of in de box (al dan niet op een aankleedkussen) of in de kinderwagenbak of op mij...als zowel jij als je kindje zich daar beterder door voelt dan doe je dat toch, het is niet voor altijd...ik zeg genieten, vooral van die momenten dat ie lekker op je ligt ;)

9. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Volg je gevoel! Soms bedenk je je inderdaad dat het het beste zou zijn als een kindje in zijn eigen bed zou slapen, maar ja, wat als dat niet werkt? Dan moet je zoeken naar iets dat voor jullie wel werkt en dat is dus lekker bij jou liggen. Slapen in eigen bedje komt heus wel!

10. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Ik heb geen ervaring met reflux dus daar kan ik je niet mee helpen maar ik weet nog wel heel goed dat ik bang was in het begin dat onze beeb niet meer in bed wilde slapen omdat hij overdag in de box sliep. Maar niks is minder waar hoor. Zulje jonge babies hebben nog niet door waar ze liggen dus ik zou er zeker geen strijd van maken ennlekker bij me houden. Je zal zelf het moment dat je kindje het allemaal doormp krijgt wel opmerken en dan is het vroeg genoeg om hem strikt in zn bedje te gaan leggen.

11. Sundew

Sundew Actief lid

7 sep 2012
    232
    5
    18
    NULL
    NULL
    Thanks allemaal!! Ik heb mijn kereltje al lekker de hele ochtend bij me en het is echt genieten :) En hij slaapt ook zo lekker bij me! Ik ga me ook niet meer schuldig voelen en gewoon doen waar ik me goed bij voel.. En hij voelt zich er ook goed bij. Hij heeft als sinds z'n 1e week medicijnen voor reflux en doordat ik hem lekker bij me heb en hij rechterop kan slapen gaat het nu heel goed en is hij een tevreden kereltje.. Dat is toch belangrijkst!

En haha, goede tip sidneys!! Gaan we meteen toepassen vanavond :)

Deel Deze Pagina