Lieve allemaal, Na een tijd jullie berichtjes gevolgd te hebben ben ik benieuwd of jullie tips hebben voor mijn eerste huisartsbezoek. Normaal laat ik alles redelijk op mij af komen, maar achteraf had ik soms gewild dat ik mij iets meer in zaken verdiept zou hebben. Na 12 rondes is het nog niet raak. Ik temperatuur en weet dat ik tot nu toe altijd een eisprong heb gehad. Mijn cyclus is met 27-30 dagen regelmatig en ik heb nog wel wat geduld, maar heb toch een bezoek gepland om niet onnodig tijd verloren te laten gaan. Wie kan mij vertellen wat ik kan verwachten of heeft er tips voor vragen/aandachtspunten?
Wat spannend zeg, ik kan het me nog goed herinneren dat wij naar de huisarts gingen en dat ik dat heel spannend vond. Balen dat het jullie tot dusver nog niet gelukt is. Alleen maar fijn toch dat je er in ieder geval de eerste periode vrij onbevangen in hebt kunnen staan. Ik had dat ook zeker de eerste 8 rondes en als ik zie hoe druk ik me nu soms kan maken ben ik alleen maar blij dat ik er op het begin zo relaxed instond. Goed dat je de laatste rondes ovulatietesten hebt gebruikt en getemperatuurd hebt. Dan kun je dit in ieder geval overleggen, je hoort namelijk wel eens dat een huisarts anders besluit dat je eerst dit nog moet gaan doen. Ik heb destijds een verwijzing gekregen naar het ziekenhuis. Ik weet niet of je een voorkeur hebt voor een ziekenhuis, en of je snel geholpen wilt worden? Je zou kunnen kijken wat de wachttijden zijn per ziekenhuis als je dit belangrijk vind. Maar misschien vind je ook wel andere dingen belangrijk. Wanneer heb je een afspraak? Veel succes! En wie weet lukt het in de tussentijd nog, dat zie je ook wel vaker dat zodra men de stap neemt naar de huisarts/ziekenhuis te gaan dat het dan zomaar ineens raak is.