Wat is dit voor insect? (FOTO)

Discussie in 'De lounge' gestart door bozoe, 16 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.482
    5.842
    113
    Ik heb nu al drie dagen op rij dit soort beesten in huis (in totaal 4 van dit soort monsters). Ze zitten steeds op hetzelfde rolgordijn (naast het openstaande raam) dus vermoed dat ze van buiten komen. Zodra je ze doodmaakt komt er een nogal aparte geur vrij, lijkt een beetje op pas gemaaid gras. Ze zijn bruin/zwart. Sowieso geen kakkerlak, die zien er anders uit.

Ze zijn vrij groot en springen/vliegen niet weg als je ze te lijf gaat met een stuk keukenpapier:roflmao:

Help me! Ik wil weten of ik mijn huis in de fik moet steken om van ze af te komen.

Bijgevoegde bestanden:

2. Lilium

Lilium Niet meer actief

20181016_174520.jpg
    Nou dat is toevallig. Ik vraag me net hetzelfde af.

3. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.482
    5.842
    113
    He ja, dat lijkt inderdaad hetzelfde!

4. ansje1982

ansje1982 Niet meer actief

Dat is een schildwants! Wij hebben er echt veel in de tuin nu!
    Ik las op internet dat als je ze dood maakt ze enorm gaan stinken.

5. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
  6. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.482
    5.842
    113
    O wat ben ik blij dat het een onschuldig diertje is. Ik was even bang dat we last van een plaag of iets ergers hadden. Ik heb nogal last van schoonmaakwoede dus heb net het hele huis op de kop gehad omdat ik even bang was dat ze van binnenuit kwamen:roflmao:.

7. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    3.007
    3.993
    113
    Vrouw
    Zie net dit op Facebook verschijnen :roflmao:
    Screenshot_20181016-175848.jpg

Aszz vindt dit leuk.
  8. Aszz

Aszz Niet meer actief

Wahaha ik dus ook! En ik moest er meteen aan denken :roflmao:
    Ik zei tegen mijn man, hey deze zat vanmiddag op de auto! En hij Oh echt bij ons in de tuin maandag ook!
    Nou ja zeg. Ik zie ze nu ineens overal :roflmao:

bozoe vindt dit leuk.
  9. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Je kunt ze toch ook gewoon buiten zetten:confused:

Jessi79 vindt dit leuk.
  10. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    3.007
    3.993
    113
    Vrouw
    Of zo een spinnenvanger kopen. Heb ik ook gekocht. Kan je ze ook mee buiten zetten zonder pijn. Wel dichter bij een ander huis anders komen ze weer bij u naar binnen. :roflmao:

Ysabella, Lisanne1811 en bozoe vinden dit leuk.
  11. honkeytonk

honkeytonk Fanatiek lid

5 mrt 2018
    1.165
    868
    113
    Thuis
    Ja een wants! Hier ook al verschillende aangetroffen. Het is echt een invasie!

12. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik heb deze ook regelmatig in huis. Ben toen op onderzoek geweest en bij mij was het een ; Bladpootrandwants
    Ze houden van coniferen en dat soort planten. Bij mij komen ze denk ik uit de heg van de buren.

Info:
    Inheems in Noord-Amerika ten westen van de Rocky Mountains. Daar heeft hij zich nu verspreidt tot aan de oostkust. In 1999 werd voor het eerst ontdekt in Europa in Noord-Italië en heeft zich sindsdien verspreid in Europa. (bijv. Frankrijk, Duitsland in 2006 Groot-Brittannië, België, Nederland 2007)
    De schenen van de achterpoten zijn verbreed. De bovenkant is roodachtig bruin. In het midden van de dekschilden loopt een smalle witte zigzag band (soms zwak of afwezig)
    De wants zuigt aan zaden en bloemen van naaldbomen. Vooral dennen maar ook sparren als de Douglasspar (Pseudotsuga menziesii), witte spar (Picea glauca). In Amerika is het een plaag voor coniferen zaad kwekerijen. In Europa zijn er volgens mij weinig problemen.
    Hij overwintert en wordt dan ook vaak in huizen aangetroffen.

bozoe vindt dit leuk.
  13. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Hier zie ik die in de OP ook veel nu de laatste paar weken.

De grauwe schildwants word ik al jaren gestoord van, die overwinteren in ons dak en komen continu door alle kieren en gaten de slaapkamer in (en mijn kantoor). Ongelooflijk irritante k**beesten zijn het...
    En dat gezoem... Brrr....

bozoe vindt dit leuk.
  14. honkeytonk

honkeytonk Fanatiek lid

5 mrt 2018
    1.165
    868
    113
    Thuis
    Ja deze kwam ook bij mijn image search eruit!

Miek89 vindt dit leuk.
  15. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.482
    5.842
    113
    Ja dikke doei. Enge beesten

16. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.482
    5.842
    113
    Daar lijkt hij inderdaad ook wel wat op. De buren hebben coniferen en hebben ze net gesnoeid. Misschien heeft dat er mee te maken.

17. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Dat zou kunnen, maar geeft láng niet zo veel voldoening als een paar rake klappen met de vliegenmepper/slipper, en daarna opgepakt met een stukje wc papier een waardige crematie geven in de open haard.

Mijn haat zit diep...

suus1983, Schuurpapier, Melief en 4 anderen vinden dit leuk.
  18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.247
    7.286
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij zagen ze ook opeens overal en toen kwam er een bericht over in de krant ;). Ze kunnen geen kwaad dus lekker buiten zetten. Dan komen ze vanzelf weer naar binnen :D, het zijn er echt veel hier (Brabant).

19. Manque

Manque Niet meer actief

JA! Hier ook, maar dan rode exemplaren. Ik schrok me rot gisteren, zaten er ineens 3 op het raam van de slaapkamer, aan de binnenkant :confused: En ze zijn best groot.

20. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.482
    5.842
    113
    Ja het zijn echt engerds! Vanmiddag was ik de vensterbank aan het schoonmaken toen ik ineens weer een zag. Kon nog net mijn gil inhouden.

Deel Deze Pagina