Hoofdpijn en duizelingen vanwege langdurige stress, tips?

Discussie in 'De lounge' gestart door tuc, 16 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.774
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Het hoeft niet per se hardlopen te zijn natuurlijk, een andere intensieve sport kan ook. Ik merk zelf wel dat beweging waarbij echt duidelijk mijn hartslag / ademhaling versnellen meer doet om stress te verlichten, dan rustigere beweging zoals wandelen of in een normaal tempo fietsen.

Dubbelgeluk en tuc vinden dit leuk.
  2. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.191
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik zou eens een osteopaat bezoeken.
    Die pakt de hoofdpijn en de daarbij behorende duizeligheid aan.
    Ik zou inderdaad een verwijzing vragen naar een POH-ggz, doorgaans zijn de wachttijden kort. Hier kunnen mensen binnen 2 weken voor een intake terecht. Wij hebben er 2 dus we kunnen aardig wat inplannen.
    Sterkte met alles.

tuc vindt dit leuk.
  3. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    Alle tips zijn denk ik wel gegeven, ik wilde alleen even zeggen dat ik het ontzettend knap van je vind dat je hulp zoekt vaak is dat een hele stap. Ik hoop dat het snel beter met je gaat.

tuc vindt dit leuk.
  4. Aszz

Aszz Niet meer actief

Wel eens aan kracht, hiit of box training gedacht?
    Ik heb een paar klanten die overspannen zijn, een burn out hebben/hadden en bij hun werkt fysieke inspanning erg goed.
    Daarnaast ook yoga of mindfullness ( al is wandelen vaak al mindfullness ).
    En inderdaad opzoek naar een goede psycholoog/psychiater.

Toen ik een jaar of 5 geleden helemaal over de wap ging hebben bovenstaande dingen mij enorm geholpen en sterker daarin gemaakt.
    Het is dat je aan de andere kant van Nederland woont anders had je gratis PT van mij gekregen.

Athina, Dubbelgeluk en tuc vinden dit leuk.
  5. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.502
    8.424
    113
    Wat naar dat je daar zo'n last van hebt :(

Hoofdpijn weet ik zo niet, maar ben je misschien de laatste tijd afgevallen?
    Jaren geleden had ik ook last van duizeligheid en toen bleek het te komen doordat ik te licht was. Paar kilo aangekomen en het was over. Heel gek, maar dat hielp wel.

tuc vindt dit leuk.
  6. tuc

tuc Niet meer actief

Nee ik ben zeker niet afgevallen:roflmao:

Felice vindt dit leuk.
  7. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.502
    8.424
    113
    Dan zal het dat niet zijn :D

tuc vindt dit leuk.
  8. Solipsist

Solipsist Lid

12 jan 2015
    51
    69
    18
    NULL
    NULL
    Ik herken je klachten, helaas, helemaal. Ik zou je adviseren om ze wel serieus te nemen, omdat ze anders waarschijnlijk steeds erger worden. Nu je schrijft dat je er tijdens werken geen last van hebt en je op de andere dagen veel zorgen hebt, lijkt het een lichamelijke uiting van psychische overvloed te zijn.

Ik vond in het verleden dat ik me niet zo moest aanstellen, dus ging maar door. Hoofdpijn en duizelingen gingen over in daarbij wazig zicht, daarna tijden geen zicht hebben, daarna daadwerkelijke paniekaanvallen. Ik moest maar bezig blijven, want anders ging mijn hoofd weer nadenken. Zelfs een kop koffie op de bank was onmogelijk.

Tips die ik de afgelopen jaren heb gehad (en redelijk tot goed werkten) om weer rustiger en ontspannender te worden tot je verdere hulp hebt:
    - een warme douche
    - in alfabetische volgorde namen van liedjes bedenken of van zangers of van wat je maar leuk vindt
    - niet googelen naar je zorgen, je klachten of wat dan ook
    - maximaal 1x per dag het nieuws kijken of lezen, liefst helemaal niet (dit werkt voor mij echt extreem goed!) - de nieuwtjes zoals voor het donker binnen moeten zijn krijg je vanzelf wel via je omgeving mee

Mocht het erger worden of niet onder controle te krijgen zijn, zou ik je echt aanraden om direct weer naar de huisarts te gaan. Ik hoop dat je hier iets aan hebt en mijn pb staat altijd open!

Sterkte met alles.

9. tuc

tuc Niet meer actief

Bloeddruk is gemeten, die was perfect.
    Ik moet het de komende 3 weken even aankijken, dan kan ik nog overwegen om voor een dag een kastje te gebruiken om de bloeddruk in verschillende situaties te meten.

Verwijzing en inschrijving bij de psycholoog is gedaan.

Mariannetje en Dizzle vinden dit leuk.
  10. wolkje1994

wolkje1994 Fanatiek lid

12 aug 2013
    4.143
    5.993
    113
    Zou je mij privé een bericht kunnen sturen ?

Deel Deze Pagina