Mail ING deel 2

Discussie in 'De lounge' gestart door Bonkie, 5 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Dames,

Ik zag dat iemand anders van de ING ook een mail heeft gehad. Ik ook, maar dan een hele andere..

En... Nu komt het .... ! IK HEB HELEMAAL GEEN ING REKENING, NOOIT GEHAD OOK :-S

Beveiliging Internetbankieren‏
    Van:[​IMG] ING Bank N.V. (onlinebeveiliging@mijn.ing.nl) [​IMG]Deze afzender ken je mogelijk niet.Markeren als veilig|Als ongewenst markerenVerzonden:vrijdag 5 maart 2010 14:08:47Aan: Mijn e-mail adres

Beste Klant,

Na een verbetering in ons online veiligheidssysteem, dat van PostBank tot ING Bank N.V leidt,
    hebben wij een Bericht van de Code van de Fout ontvangen: „ASV-317" van uw rekening in ons
    bankwezensysteem. Dit zou aan of een toegangspoging van buitenNederland of reeks ontbroken
    Login ingangen op uw rekening toe te schrijven kunnen zijn.

Als deze ontbroken pogingen niet door u werden gemaakt, tevreden Login om uw rekenings ware
    eigendom door ons normaal bankwezensysteem voor authentiek te verklaren.
    Nota: Wij zouden onbruikbaar maakten uw online bankwezen als veiligheidsmaatregel tegen fraude
    kunnen als er niet in slaag om uw identiteit met ons onmiddellijk voor authentiek te verklaren.

Wij zijn diep droevig voor het ongemak dit kan of u zou kunnen veroorzaakt hebben. Op controle,
    zal u binnen 24 uren als bericht van restauratie aan de normale dienst worden gecontacteerd.
    In ING Bank N.V, geven wij om uw veiligheid vandaar proactively op de hoogte brengend u van deze activiteit.

ING Bank N.V.
    Handelsregister Leeuwarden nr. 33031431

--------------------------------

Wat moet ik hier nu weer van denken?

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Gewoon domme criminelen, kon dit niet in dat andere topic?

3. evamerel1

evamerel1 Bekend lid

4 aug 2009
    905
    0
    0
    Ik weet niet wie dit geschreven heeft maar de ING niet. Het staat vol met fouten. Ik zou het maar melden bij de ING.

4. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Waar kan ik dit melden? Zit zelf namelijk niet bij de ING en zou het echt niet weten.

5. evamerel1

evamerel1 Bekend lid

4 aug 2009
    905
    0
    0
    Het makkelijkste is mss om het mailtje te printen en naar de ING te gaan c.q. politie. Wellicht hebben ze meerdere meldingen gehad.

6. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Kan dit zomaar dan? Jeetje moet ik door een mail ook nog mijn tijd verdoen :-@ .. ING is lekker bezig.. Of althans de naam ING is lekker bezig.

7. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Nou dit is niet de ING zelf, dus die kunnen er ook niks aan doen.
    Als jij je tijd er niet mee wil verdoen, dan verwijder je hem.
    Maar als blijkt dat dit fraude oid is, kun je hoogstwaarschijnlijk mensen voor een hoop ellende behoeden.

8. Eltime

Eltime Actief lid

17 jul 2009
    345
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe denk je dat criminelen dit aanpakken dan? Pak een bestand van, noem eens wat, 9 miljoen emailadressen, stuur ze allemaal deze spam en tadaaaa... er zitten altijd ING klanten tussen! En ja, dus ook mensen die geen ING rekening hebben.

9. Maccy

Maccy Bekend lid

26 dec 2008
    513
    0
    0
    Valt het je niet dat deze mail door een hele slechte vertaler is gehaald? Gewoon verwijderen en negeren, je zult dit soort mails altijd blijven krijgen. Dat is nou eenmaal internet.

10. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Ja, ik wil best helpen, maar het e-mail adres is wel van ING afkomstig.

Afzender:

ING BANK N.V.

E-mail adres:

onlinebeveiliging@mijn.ing.nl

11. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

12. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    ING stuurt nooit zulke mailtjes, dus ook dat emailadres is niet van ing.

13. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Lijkt me toch wel duidelijk dat dit niet van de ing afkomt kijk eens hoe slecht geschreven.;)
    En ik weet uit ervaring dat een mail adres van ing niet in zo'n combinatie is. Het is altijd @ing.nl dus die mijn klopt niet.

14. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    Emailadressen van ing personeel eindigen niet op mijn.ing.nl Ik zou ze even mailen.

15. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Sorry, hoor, maar als je dat mailtje leest dan weet je toch gelijk dat het niet van een bank afkomstig is? Zelden zo'n slecht geschreven emailtje gezien!

16. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Daarom begreep ik het ook al niet. het was zo slecht geschreven, maar ik dacht misschien begrijp ik het gewoon niet.

Zinnen kloppen ook niet. Ik was gisteren in een ING kantoor, maar daar werken medewerkers die het niet wisten. Dus ik moet morgen even naar klantenservice bellen. Zij zegt dat het waarschijnlijk wel van hun afkomt. Huh?? Begrijp er echt niets van inmiddels.

17. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Nou het komt echt niet van hun af hoor, dat is zeker.

18. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    heb deze mail ook gehad afgelopen week en ook al doorgestuurd naar ing... ; niet op reageren, niets terug sturen, niet op de link klikken (als je op de link gaat staan zonder te klikken zie je als het goed is de url links onder op je scherm, daar kun je al zien dat het foute boel is)
    gewoon mail weg gooien (evt blokkeren)

19. Moonchild82

Moonchild82 Actief lid

8 mei 2007
    455
    1
    0
    Postbode & Interieurverzorgster
    Hoofddorp
    Bij al dit soort mailtjes gewoon even googlen
    " ING hoax" , dan kan je terug vinden, welke mailtjes er al in omloop zijn. Als je een dubbeltje zou krijgen, voor al die mailtjes, die er in omloop zouden zijn, dan was je rijk. :)

Maak er anders een gewoonte van, wanneer je mails binnen krijgt van een onbekend adres, met een link, dat je het onderwerp even door google gooit. 2 tellen werk, maar kan je zoveel narigheid besparen!!

20. MamavanDane

MamavanDane Bekend lid

23 sep 2009
    916
    2
    18
    Centralist meldkamer
    Voorschoten
    Op de site van de ING staat niets over het melden van deze mails, je kunt hem dus gewoon verwijderen.

Als je er zin/tijd voor hebt kan je idd even bellen met de ING, vraag is of ze er dan nog iets mee doen. Staan namelijk op de site van ING zelf al een stuk of 8 voorbeeld mailtjes die ooit verstuurd zijn+ de melding dat ING nooit een link of mail stuurt waarbij je je inloggegevens moet invullen/vrijgeven.

Deel Deze Pagina