Hallo, Sinds begin deze week heb ik weer wat last van misselijkheid. Zelfs één keer moeten overgeven. En verder heb ik wat last van hoofdpijn bij mijn voorhoofd boven de ogen. Nu ben ik opeens bang voor zw.vergiftiging. Moet ik me daar zorgen over maken? Ik hou geen vocht vast en bloeddruk was bij controle deze week ook normaal. (onderdruk alle controles tussen 77 en 83 en bovendruk schommelt wat meer, tussen 115 en 132) Heb het met vk toen alleen gehad over dat ik me niet echt fit voelde. Ze dacht meer aan een klein griepje. Als ik vocht ging vasthouden moest ik contact opnemen. Is het altijd zo dat je een hoge bloeddruk hebt én altijd vocht vasthoudt bij zw.vergiftiging?
Hallo, Nee je houdt niet altijd vocht vast en je bloeddruk is ook niet altijd te hoog bij een zwangerschapsvergiftiging. Je kan namelijk ook pre-eclampsie ontwikkelen en dan heb je eiwit in de urine, hoofdpijn, sterretjes, bandgevoel, misselijk of 1 van deze klachten met een normale bloeddruk. Dus blijf je deze klachten houden neem dan opnieuw contact op met de verloskundige. Groetjes Ineke