Navelstreng is hoorbaar, maar hartslag niet.

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Tres23, 4 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tres23

Tres23 Nieuw lid

4 apr 2012
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo, ik had even een vraagje.

Ik ben nu 20 weken zwanger en gisteren ben ik naar de verloskundige geweest en ze heeft toen geprobeerd om het hartje van de baby te horen. Eerst dacht ik dat ik het hartje al hoorde, maar de verloskundige gaf aan dat dat de navelstreng was en dat ze nog door moet zoeken naar het hartje. Ze kon het heel lang niet vinden, maar na een tijdje hoorde ze het hartje zelf heel eventjes, maar zei toen tegen haar college dat het weer weg was. Ik was toen al ongerust, maar ze gaf aan dat ik me geen zorgen hoef te maken, want waarschijnlijk is de navelstreng dichtbij bij het hartje, waardoor we het hartje niet kunnen horen. Ik ben hierdoor helemaal niet gerust en ik weet ook niet wat ik moet denken nu.

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

Het ritme van de navelstreng is hetzelfde als van het hartje, dus het hart klopt anders is er ook geen navelstreng te horen. Bij dit termijn horen we heel vaak alleen de navelstreng omdat we niet weten hoe de baby ligt. Weten we hoe de baby ligt kunnen we de doptone zo plaatsen dat we op de schouderbladen zitten en dan kan je echt het dichtslaan van de hartklepjes horen.

Geen reden om ongerust te zijn.

Groetjes Ineke

Deel Deze Pagina