Voel me soms zo'n zeikerd dat ik hier weer mijn verhaaltje kom doen. Vandaag hele tijd al buikpijn (voelt als oprekken)maar goed als je al 2 ma's gehad hebt dan zie je overal spoken. Het punt is; ik heb mijn beebje voor het laatst gezien en gehoord met 9 wk 5dg. En ik kan a.s maandag naar de vk waar ik alleen het hartje kan horen (hopelijk). Ik wil gewoon zsm het hartje horen!! En dan heb ik wel een angelsound , waar ik van alles op hoor behalve het hartje. En ik weet wel dat zo'n ding je onzeker maakt. Maar ik besef ook heel goed, dat het nu ook nog te vroeg kan zijn. Maar het had zo mooi geweest dat ik het al had gehoord. En ik wil het eigenlijk zo graag vertellen, vooral nu ik 3x sinterklaas ga vieren met familie komende weekend. Maar ik wacht maandag af, en dan schreeuw ik het van de daken. Volgens mij houd ik deze onzekerheid wel tot de bevalling. ben mijn verhaal weer kwijt (man vind dat ik eens op moet houden met mijn onzekere gedrag, en dat ik er gewoon op moet vertrouwen dat het goed is... maar das moeilijk) dank je voor het lezen!!
Met 12 wk hoor je het nog heel moeilijk hoor.. Met 16 wk kon ik hem vaak nog niet eens vinden! Maar het is goed gekomen, kijk maar naar mijn banner
Hoi meis! Je bent geen zeikerd, ik vind het heeeeeel herkenbaar. We zijn een beetje gelijk op gegaan, ook ik heb voor deze (gelukkig goede!) zwangerschap 2 miskramen gehad. En dat maakt je gewoon een heel stuk onzekerder naast de normale zorgen. Volgens mijn verloskundige kan je het hartje met een angelsound o.i.d. pas goed horen met zo'n week of 14, eerder had het vaak nog geen zin. Dus, probeer je niet te veel zorgen te maken, ik weet het makkelijker gezegd dan gedaan . Ik heb dinsdag de nekplooimeting gehad en was ook weer zo intens dankbaar dat ik zag dat het goed was en alles conform de duur van de zwangerschap. Eigenlijk wil je het liefst elke dag even kijken he? Probeer te vertrouwen op je lijf en als je het even niet meer weet, gewoon lekker van je aftypen hier !
Je hebt gewoon wat extra zekerheid nodig voordat je er vertrouwen in kan krijgen. Ik zou het voorleggen aan je verloskundige met de vraag of je extra echo mag. Anders blijf je zoveel stress houden en mocht dat niet lukken, misschien een echo laten maken bij een pretechobureau? Ik zou er zelf toe aan staat zijn op een onzeker moment . Succes en misschien wordt je ook wel wat rustiger als je maandag het hartje hoort? Ik hoop het voor je!
Hee meis, Vervelend dat je je zo onzeker voelt. Met de angelsound kan je nu wel je kleintje horen hoor, maar omdat ie nog alle kanten op kan zwemmen is het voor veel moeilijk om het hartje te vinden. Je moet echt net boven je schaambeen en dan schuin naar beneden drukken. Beetje van links naar rechts en niet meteen te hard zetten. Hou je taai en rustig aan ps: Als je t hartje niet kan vinden dan wil dat dus echt niet zeggen dat het hartje het niet doet!!!! Wilde ik er nog wel even bij zeggen
het liefst wil ik idd iedere dag ff kijken, ik kan gewoon niet meer op mijn lijf vertrouwen nav die 2 ma's. Ik had toen nog alle verschijnselen (bij de 1e zelfs geen kramp of bloedverlies )maar toch was het mis, en vruchtje liet niet vanzelf los. Ik zou het echt geweldig vinden als ik a.s maandag het hartje kan horen. Dan ben ik tenminste die 12 weken voorbij, en dan heb ik gewoon wat meer hoop. En ik vraag ook of ik nog een echo kan krijgen voor de 20wk echo. Fijn om te horen dat het bij een heleboel nog niet te horen is met 12 wk via de angelsound. bedankt voor de reacties
hoi, ik heb ook zo'n angelsound, ok gekocht toen ik 12 weken was, ik hrde het hartje wel, maar was echt een heel gezoek, eerst dacht ik dat ik hem had, en ten was het mijn eigen hartslag, maar na lang volhouden had ik hem, moest goed luisteren, maar het klonk als een galloperend paard, ik had hem toen ik tegen mijn schaambot aandrukte, en dan iets erachter, moeilijk uit te leggen, maar hij ligt natuurlijk erg laag, dus in de buurt van schaambot zoeken.
Dat dacht ik ook, maar na 1 week was de onzekerheid er weer Ikbergijp je angst en onzekerheid, ik heb ook 3 miskramen gehad Steeds weer als ik een echo had zei ik: als deze goed is, ga ik genieten en komt alles goed Maar na 1 week begon de onzekerheid weer Ik denk dat je dit onbewust je hele zwangerschap meesleept Nu zeg ik: als ik dalijk eenmaal de kleine ga voelen zal ik wel zekerder zijn, maar laten we dan maar weer afwachten Ik accepteer de dagen gewoon als ze zijn, als ik een bange en onzekere dag heb, dan is dat zo Heb ik een gelkkige dag vol vertrouwen dan geniet ik daar met volle teugen van Ik heb wel, wat trees al zei, een afspraak gemaakt bij zo`n echo bureau Tot de 20 weken echo wachten duurt me echt te lang Ik heb bewust geen angelsound gekocht, bang dat ik me helemaal gek maak ermee, maar de verleiding is wel groot Succes maandag Ik hoop dat je het dan van de daken kunt schreeuwen
Ik heb er bij mijn eerste zwangerschap nooit helemaal vertrouwen in gehad. Altijd super onzeker. Gelukkig ga je op een gegeven moment je kindje voelen, dat scheelt al... Maar dan nog wilde ik extra echo's om zeker te weten dat het goed was. (kreeg ik natuurlijk niet) Nu ben ik wel iets rustiger, in ieder geval niet zo paniekerig als toen, en het enige dat ik nu weet is dat ik niets meer kan doen dan er vertrouwen in hebben...
Even met betrekking tot de angelsound. Waar plaats je deze? Het kan zijn dat je hem te hoog plaatst. Ik moest met 12 weken ook goed zoeken. Echt tegen mijn lies en schaambot aan en dan nog flink duwen ook. De kleine uk heeft nu ook onswijs lekker de ruimte en zwemt als het ware in het vruchtwater. Het geeft toch een bepaald soort golven af zo'n angelsound, als jou kindje hiervoor gevoelig is, kan het "wegzwemmen" zovermogelijk bij de angelsound vandaan. Heb het met mijn vk er destijds ook over gehad. Maar meid maak jezelf niet te druk he, probeer te genieten van je zwangerschap, want voor je het weet ben je net zover als ik, en dan gaat het echt snel. Knuff Belliebel
Oh die onzekerheid is zo naar he.... Bijna iedereen heeft daar denk ik wel last van. Die eerste periode is gewoon heel onzeker en moeilijk! Zo'n Angelsound heb ik zelf nooit durven aanschaffen, veel te bang dat ik het hartje dan niet zou kunnen vinden ofzo. Gelukkig komt er een moment dat je je kindje zelf gaat voelen, dat is vaak al een hele geruststelling. Maar bij deze zwangerschap heeft de gyn bij 14 weken het hartje zelfs nog niet kunnen vinden! Hij bereidde mij na een spoedecho die er ook niet goed uitzag op het ergste voor, maar toen ik bij de echoscopiste (met betere apparatuur) kwam, bleek daar toch een mooi kindje aan het spartelen te zijn! Wat een opluchting. Zo kan het dus gelukkig ook...! Succes en probeer je niet al te gek te laten maken!