Vanwege gezondheidsproblemen van onze kat, zou het handig zijn als hij mee kon gaan naar een weekendje weg (hij moet twee keer per dag gespoten worden). Alleen is hij niet gek op een autoritje. Is er een middeltje waarmee hij minder gestrest of wat suffig wordt ( en dan natuurlijk niet schadelijk).
Je hebt van die pilletjes, te koop bij de dierenwinkel. Dit werkt ook tegen bv vuurwerkangst. En anders even bij de dierenarts vragen.
Is er niemand die hem eventueel zou kunnen spuiten? Laten houden absoluut niet van vreemde omgevingen.. (maar daar heb je vast al over nagedacht)
Inderdaad, je hebt van die pilletjes waar ze een beetje suf van raken en rustiger worden, speciaal voor reizen, vuurwerkangst etc.. Liz
Feromonen, in de vorm van een bandje (net als een vlooienbandje) deze werken een maand geloof ik. Worden ze niet suf van, maar werkt wel rust gevend bij stress katten, wij hebben deze een week voor de verhuizing om gedaan tot een maand erna ofzo, wij hebben een kat die erg in de stress kan schieten en dan overal plasjes achter laat. Ik vond dat ze goed op het bandje reageerde... De meeste dierenwinkels hebben er wel medicatie voor. Hou er wel rekening mee dat met medicijnen je een dag of 2 (geloof ik) van te voren moet beginnen...
Ik heb overal al over nagedacht. In een pension ben ik bang dat hij niet wil eten en veranderd in een monster (we hebben ervaring). Ook hebben we hem voordat hij geprikt moest worden, wel eens thuis gelaten en door iemand anders een tabletje laten geven. Die is toen gebeten, dus eigenlijk durft niemand het meer aan. En wij zelf ook niet. Vorig jaar gingen we dichtbij op vakantie, toen is hij meegeweest. Dat ging eigenlijk heel goed, en daar ben ik dus niet bang voor. Maar een autorit van ongeveer anderhalf uur gaat wel een probleem worden, vandaar dat ik kijk of ik een oplossing kan vinden. En anders blijven we maar gewoon thuis. Ik ga wel even op zoek naar de pilletjes. Weet iemand een naam dan kan ik even googelen.
Oh wil je hem echt meenemen..... lijn je hem dan wel heel goed aan? Wij waren nl vroeger op vakantie in België en er was een familie die de kat had meegenomen. Je raad het al. Kat weg, heel de camping af gezocht maar niet terug gevonden. Ik vond dat zo erg, dat ik dat nooit ben vergeten.
We willen in een huisje. Dus hij blijft binnen. Verder is hij slechtziend dus denk niet dat hij snel weggaat.