Vitamine B6 of B12?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Elleke, 11 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Beste verloskundigen,

Gisteren had gemaild over het feit dat ik zo down en neerslachtig ben. Toen heb ik gevraagd of vitamine B6 kon helpen, en deze kon zeker helpen. Maar nu is mijn vraag of dit vitamine B6 of B12 is?
    Een kennis van mij had het over vitamine B12 voor neerslachtigheid of eventuele prenatale depressie wat heel goed zou helpen, maar volgens mij is dit toch B6?
    En de vitaminepillen van Solgar zijn toch vriendelijk? Deze mag je toch gebruiken in de zwangerschap? Ik heb even gekeken op internet, en er stond inderdaad een potje met alleen vitamine B6, hier zit dan een hele hoge dosering in. Mag dit?

Groeten,
    Elleke

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

ik zou een vitamine B complex nemen, waarschijnlijk kan de combinatie van vitamine B's je helpen om je beter te voelen. Het geeft niet dat het ene hoge dosering is, vitamine B is wateroplosbaar, dus een eventueel teveel plas je weer uit.
    Als je je niet beter gaat voelen trek dan wel aan de bel bij je verloskundige of huisarts. Soms helpt praten ook heel goed.
    Sterkte!

Mirjam

Deel Deze Pagina