Ik wist niet zo goed waar ik het moest plaatsen, maar zoek eigenlijk ervaringen van mama's waarbij het kindje ook groep b streptokokken had.. Hoe kwamen ze er bij jullie achter? Knapte je kindje snel op? Heeft hij/zij er nog last van gehad na de antibiotica? Wanneer mochten jullie naar huis? Enz.. Wij zijn vrijdagavond papa en mama geworden in het ziekenhuis maar de kleine had helaas al snel moeite met ademen, hij is dus redelijk snel naar boven gebracht en kwam aan het zuurstof te liggen, in de couveuse.. er is direct een longfoto gemaakt en bloed afgenomen en vanavond kwam er uit de kweek dat hij groep b streptokokken heeft, gelukkig slaat de antibiotica die hij direct na geboorte voor de zekerheid al kreeg, goed aan en is hij sinds zondagmorgen succesvol zonder zuurstof! Als hij zo doorgaat mag hij misschien zelfs vandaag ( maandag) bij mij op de kamer komen liggen.
Wat een naar begin van een mooie tijd! Onze dochter had ook het groep b streptokokken virus na de bevalling. Ze reageerde wel gelijk op alles na de geboorte alleen ik had koorts tijdens de bevalling en toen werd er gedacht dat bij mij het groep b streptokokken virus actief zou zijn. Dochter kreunde wel wat en ze had ook wat verhoging, daarna is ze gelijk naar de neo afdeling gegaan en toen is er uit voorzorg met een antibiotica kuur begonnen. Na 5 dagen kregen we de uitslag, ze was inderdaad besmet met het groep b streptokokken en moest de kuur afmaken. Was ze niet besmet dan mocht ze mee naar huis. Ze heeft 8 dagen in het ziekenhuis gelegen met een cocktail aan antibiotica. En daarna mocht ze mee naar huis. Een vervelende tijd en de roze wolk had ik ook niet echt. Zelf ben ik 2 dagen in het ziekenhuis gebleven en daarna naar huis gegaan. Om vervolgens alle 6 dagen 3x per dag naar haar toe te gaan, honden uit te laten, te werken (zzp'er dus werk gaat gewoon door) etc. Ik was blij dat ze thuis was na 8 dagen en toen hebben we nog 2x 3 uurtjes kraamzorg gehad voor de verzorging e.d.
Dank je wel voor je bericht! Naar dat je meisje het ook had! Is het jullie eerste kindje? Vond je het niet moeilijk om zonder baby naar huis te gaan? Heeft ze er verder niks aan over gehouden? Ik had trouwens ook koorts tijdens de bevalling... We hebben vandaag te horen gekregen dat we iig 10 dagen moeten blijven, en dat als het langer wordt ik alleen naar huis moet zonder Daaf nog maar niet te ver vooruit kijken, daar wordt ik alleen maar verdrietig van denk ik..