Hallo. Ik weet dat er al onderwerpen over hoge bloeddruk zijn, maar wil graag ervaringen lezen. Ik heb een hoge bloeddruk vanaf 13 weken. Voor de zwangerschap niet. Tijdens mijn vorige zwangerschap wel. Bloeddruk is toen niet onder controle gekregen en mijn dochter heeft daardoor een hersen infarct gehad. Nu lig ik in het ziekenhuis (20 weken zwanger) omdat mijn bloeddruk 2 dagen geleden met 3xdd 200mg labetalol 170/110 was. Inmiddels heb ik 3xdd 300mg labetalol en lijkt mijn bloeddruk onder controle. Dit heb ik tijdens mijn vorige zwangerschap en deze zwangerschap Nog niet meegemaakt en ik ben dan ook heel erg blij! Kan ik eindelijk gaan genieten? Ik heb al vanaf 13 weken een bed in de kamer staan omdat ik heel veel moest rusten. Moet die blijven denken jullie of kan ik weer wat gaan doen? Zit de kans er in dat ik nog weer kan werken? Of moet ik dat niet willen en moet ik rust blijven houden? Ik ben zo blij dat de bloeddruk nu goed is, maar ook bang dat het alsnog mis gaat. Ik had eergisteren een gisteren eiwitten in mijn urine, maar dit was net onder de grens van zwangerschapsvergiftiging. Dit kan ook weer weg trekken toch, als de bloeddruk weer goed is? Wat een vragen hè? Wil dit kindje zo graag gezond op de wereld zetten! ! Bij wie van jullie bleef de bloeddruk goed Totaan de bevalling? En wie moest nog omhoog met de medicatie, of heeft zelfs een prematuur kindje gekregen?
Ik kan je geen antwoorden geven op je vragen, maar ik zouz e voorleggen bij je gyn voor uitleg, wellicht brengt dat rust wat ook weer goed is voor je bloeddruk. Ik denk dat je naar het nu moet kijken, en nu is hij onder controle dus nu kun je 'rusten'. Ik zou proberen jezelf eraan over te geven dat werken even niet gaat en vanzelf wel weer komt als de kleine er straks is. Sterkte
Hier ook helaas ervaring mee. Normaal altijd een super bloeddruk maar als ik zwanger ben is het mis. Nu gelukkig nog niet.. Bij mijn dochter haar zwangerschap zat ik op de ruim 750mg methyldopa dan was mijn bloeddruk redelijk met onderdruk van 90/95 bovendruk rond 140/145 Die eiwitten kunnen er weer uit gaan idd wanneer je bd stabiel is. Hier geen prematuurkindje, een 8 ponder en kern gezond normale bevalling gehad alleen We moesten een nachtje blijven doordat ik die tabletten heb gebruikt en de suikerspiegel van een pasgeborene er raar op kan reageren. Zorg dat je alle stress vermijd en je rustig houdt. Rust is zeer belangrijk.