Hallo Allemaal, Ik heb even een vraag. Ik ben afgelopen dinsdag gestopt met de pil, was toen wel net 5 dagen weer begonnen met de pil, maar mijn man en ik hebben dinsdag de knoop doorgehakt we toch voor een 2de gaan. Nu werd ik vandaag ongesteld. Alweer, want was van 6-10 tot 9-10 het ook nog geweest, dat was gewoon volgens mijn normale cyclus, altijd donderdag laatste pil dinsdag ong worden en vrijdags weer starten met nieuwe strip. Omdat ik nu ineens gestopt ben op dinsdag werd ik dus vandaag ongesteld! klopt wel qua dagen maar moet ik dan vandaag aan houden als 1ste dag van laatste menstruatie en dus over 10 dagen het vruchtbaarst? Wie kan me uitleg geven? x Kim
Dat zou je kunnen proberen, omdat het je eerste dag is van de menstruatie. Maar je hebt je natuurlijke cyclus (zonder pil) nog niet in kaart kunnen brengen omdat dit je eerste maand is. De ongesteldheid die je nu hebt kan evengoed een soort van doorbraakbloeding zijn (pilongesteldheid). Je weet dus niet hoe lang je echte cyclus duurt, dus je kunt het beste wachten dat je de keer daarna weer ongesteld wordt zodat je weet hoe lang je natuurlijke cyclus duurt. Daarmee kun je dan ook makkelijker bepalen wanneer je vruchtbaarste dagen zijn. Natuurlijk zou ik vanaf de eerste maand gewoon proberen met vrijen, maar ik denk, zolang je niet weet hoe lang je cyclus per maand is, je niet gemakkelijk weet welke dag je eisprong zal zijn voor het geval je bijvoorbeeld je eisprong niet kunt voelen of geen cervixslijm hebt. Bovendien als je je cyclus voldoende in kaart hebt kunnen brengen is het ook makkelijker om te bepalen - dat als je zwanger wordt - wanneer de bevruchting heeft plaatsgevonden, dus wanneer je bent uitgerekend.
ja je hebt gelijk ik moet nu even afwachten hoe dit zich ontwikkelt en als ik dan rond de 15de ong word kan ik er haast wel vanuit gaan ik een cycl heb van 28/29 dagen toch? Moet dit natuurlijk geen doorbraakbloeding zijn dan kan ik het pas met zekerheid is december zeggen. In ieder geval bedankt.. x Kim
he, ik weet mijn cyclus ook niet, tenminste ik heb deze week bruin bloed gehad en krampen maar niet echt een normale menstruatie, wij hebben nu gewoon sex om de dag, helemaal niet erg..hihihi en zo mis ik mijn ei ook niet...
Altijd moeilijk als je aan de pil geweets bent om te weten hoe je cyclus is. De ene heeft meteen weer een hele mooi 28/30 daagse cyclus en bij de andere blijft de ongesteldheid 4 maanden uit. Ik wilde zelf niet in deze ''onzekerheid'' zitten en ben vanaf dag 11 iedere dag een ovulatietest gaan doen en gaan temperaturen. Ik kwam erachter dat mijn eisprong op dag 20 was dus zal mijn cyclus zo'n 34 dagen zijn. Zo wist ik ook precies wanneer er geklust moest worden. Om de dag is voor ons een hele maand lang wat teveel van het goeie, vriendlief werkt zo'n 12 uur per dag op het moment dus die vind 'klussen als het moet' even zat nu Als dag 1 van de cyclus moet je idd de eerste dag van je laatste ongesteldheid aanhouden. Succes!!