Ik wilde vanmorgen even wat vitamine pillen halen (ze waren op) En in het krantje van de dirx stond dat ze daar 25% korting hadden op de vitamine pillen van Centrum. Verder stond er geen prijs bij. Dus hup naar de winkel even kijken (want ik heb geen idee wat die dingen kosten). Voor het doosje stond de prijs 8.45 en daarnaast hing inderdaad het bordje dat ze in de aanbieding waren en dat je dus 25% korting kreeg. Kom ik bij de kassa en reken af en moet dus 8,45 betalen. : Geef dus aan het meisje aan dat ze in de aanbieding zijn en dat er dus nog 25% af zou gaan. Maar dat had ik dus verkeerd gezien want de goede prijs hing er al voor : Dus ik zeg ja er staat voor dat ze 8.45 euro kosten volgens het prijsje op het schap en dat er in de folder en op de stelling hangt dat ze in de aanbieding zijn en dat er dus nog 25% af zou gaan. Had ik dus helemaal verkeerd begrepen volgens het meisje want de 25% was er volgens haar al af. Ik snapte er dus helemaal geen jota meer van en dus werd de manager erbij geroepen. En nee ik had het toch echt verkeerd Centrum koste gewoon 8.45 ze hadden alleen geadverteert met 25% korting omdat ze dus 25% duurder waren geworden en alleen bij hun betaalde je dus de oude prijs nog Ik heb ze dus maar niet gekocht en ben door gelopen naar de hema (koste me een potje 3,95) Maar zit nu dus nog steeds thuis met het Hû ben ik dan nu echt zo dom gevoel Groetjes Anita
ja mislopend gelijk dat je het niet gekocht heb hun lachen zig een bult omdat vele mensen er gewoon intrappen
Whahaha...nee hoor, zij zijn nogal dom. Nee, dom zijn ze niet, want je trapte er bijna in...ze komen vooral dom over :-D
Gelukkig begon toch echt aan mijn verstandelijk vermogen te twijfelen. Rare mensen dus daar in die winkel. Groetjes Anita
ik had laatst precies het zelfde alleen andersom zeg maar, ik was bij de Lidll en daar was de Entrecot in de aanbieding, het was zeg maar dat je per ons betaalde en dat was dan 1.99 dus ik had een paar pakjes ( voor de bbq ) en rekende al op een dure rekening ( had namelijk aardig wat gekocht ) ... wat doet die miep die kijkt naar het bord en zegt '' Ow die zijn in de aanbieding '' en ze rekent voor al die pakjes 1.99 af, normaal zou ik niets zeggen en denken doeiii maar dit keer voelde ik me om de een of andere reden een beetje schuldig en zij dus dat ze het verkeerd deed, trok ze me daar een gezicht en zei '' Mevrouw ik weet toch zelf wel wat ik doe, het klopt gewoon '' ik nog zeggen , meisie weet je het zeker want zo staat het niet op het bordje ... Diepe zucht ( van haar ) '' Nee mevrouw, ik kom niet uit een ei '' ... Nou wel dus ! Nou toen ben ik maar weg gegaan want dit ging nergens over, help je ze een keer en dan verklaren ze je voor gek ... Dit doe ik dus niet nog eens ... Maar goed je bent dus niet dom want als het zo op bord staat dan moeten ze het ook zo verkopen..
Zo kreeg ik maar niet uitgelegd aan de cassiere van de Lidl dat een avocado geen mango met een geribbeld hard velletje is, zucht. Maar jij bent niet dom hoor, ik was ook weggelopen op die manier.
Hoi, eigenlijk zou je een andere dirx moeten bellen om te vragen wat de vitaminepillen kosten met de korting eraf, dan kun je zien of ze echt 8,45 zijn of dat deze dirx een fout maakt.dus niet uitleggen wat de andere dirx heeft gezegd, maar net doen of je dom bent 8) Jij bent niet dom hoor, ik had hetzelfde gedacht. groetjes kikker
Tja soms kun je beter gewoon weglopen, het ligt er ook wel een beetje aan in welke winkel het is hoor. Bij grote winkelketens maak ik me daar niet zo druk om, maar als het duidelijk een eenmanszaak is dan wijs ik ze er wel op als ze me b.v teveel teruggeven. Ik heb een keertje bij de c 1000 bel te goed gehaald (toen kreeg je nog gewoon zo'n kaartje mee). Toen ik thuis was toen vond ik eigenlijk wel dat het een dik boekje was (dacht nog dat het misschien reclame was) Had de beste mw me dus 3 kaartjes meegegeven ipv 1. Groetjes Anita
Ik heb in het verleden bij de Dirx gewerkt en bij hen is het standaard zo dat de aanbiedingsprijs op het schapkaartje komt te staan. Elke week worden zo'n 2-3 keer nieuwe schapkaartjes uitgedraaid, dus als het goed is zijn de gegevens aardig actueel. Wanneer een product dus normaal E 10 kost, komt er wanneer er een aanbieding van 25% korting is, gedurende een week (of zolang de aanbieding duurt) E 7,50 voor te staan. Strookt niet helemaal met het verhaal van die manager, maar dat was toentertijd de gebruikelijke gang van zaken. 't Zit 'm denk ik in het woordje 'korting' of 'kassakorting'. Wanneer er kassakorting zou staan, zou de 25% er bij de kassa nog afgaan. Centrum kennende, denk ik dat van een prijs van 8,45 inderdaad de korting al af is, meestal zijn die wel rond de E 10 geloof ik. Maar goed, 't is wel zo dat ik de Dirx niet echt een toonbeeld van professionaliteit vind. Eigenlijk moeten alle werknemers bijvoorbeeld een diploma hebben om medicijnen te verkopen, maar dat werd te duur gevonden (ik zat nog in de goede tijd en mocht dat nog wel). Dus gebeurde het regelmatig dat er 's avonds slechts twee meiden aan het werk waren zonder medicijnenkennis. Kreeg ook vaak het idee dat de drogisterijartikelen maar bijzaak waren, de nadruk lag altijd erg op alle 'andere artikelen' van ondergoed tot speelgoed. Voor een goed drogisterijadvies ga ik zelf altijd naar een etos, DA of zelfstandige drogist hier in de buurt.
Eerder dom van die winkel. Dit is meer een actie om je klanten weg te jagen dan om ze met verleidelijke aanbiedingen binnen te halen. Hema, here we come!
Minke dat was het vreemde dus het bordje met 25% hing er gewoon naast en daarop stond met kleine lettertjes dat de korting aan de kassa werd verekend. Vandaar ook de verwarring want aan de prijs die ervoor stond kon je niet zien dat dit de aanbiedingsprijs was. Groetjes Anita