Ik heb t volgens mij nog nooit gehad, maar afgelopen week dus (een week na een verkoudheid) stekende pijn in voorhoofd met bukken, dichte neus, rillerig, pijn boven kiezen, pijn achter ogen, tussen mn ogen. Nou ja, leek me een bijholte ontsteking, wat ik erover kon vinden. Op aanraden begonnen met neusspray met xylomelazine en paar keer per dag stomen (wat ik niet echt vond werken). De volgende dag kreeg ik heel erg hoofdpijn, niet zoals die typische holte-hoofdpijn (die had ik ook nog), maar een constant heftig bonzend gevoel bovenin mn hoofd. Paracetamol hielp uiteindelijk wel. En nu, bijna een week later, lijkt het verkouden gevoel en de pijn bij mijn ogen, kaken en dergelijke over. Nog wel wat snot, maar mn neus is wel redelijk open weer. Maar ik hou die enorme hoofdpijn! En hij lijkt zelfs iedere dag erger te worden en eerder te beginnen. Ik voel het nu door de pcm heen, die ik dus ook nog steeds neem.. Is dit normaal? Ergens heb ik het gevoel dat het door de neusspray komt misschien, daar ben ik dus ook al mee gestopt sinds gisteren.
Balen hoor, ik heb ook veel hoofdpijn en het is echt zo enorm overheersend! Het kunnen de bijwerkingen van de neusspray zijn inderdaad maar ook van de paracetamol. Ook zou het kunnen dat er nog steeds een ontsteking zit en dat je toch AB moet hebben dus misschien is het verstandig om even langs de huisarts te gaan. Beterschap!
Bedankt voor de reacties, ga morgen idd even bellen naar de HA. Op is de hoofdpijn wel te doen met de paracetamol. Maar vind t maar eng dat t aanhoudt en ik de pcm echt nodig heb.. Zonder knalt t in mn hoofd. Hopelijk is er idd een logische verklaring voor. Maar antibiotica wil ik écht niet.. Loop al 4 jaar met hevige buikklachten, die nu eindelijk wat beter gaan door nieuwe medicatie+streng dieet..En dat wil ik echt niet weer overhoop gooien door een kuurtje.. Ben ook als de dood dat ik weer iets raars erbij heb..
Vriendin van mij had laatst zoiets die was doorverwezen naar het ziekenhuis die hadden het goed onderzocht en haar medicatie gegeven die er tegen hielp of er iig iets aan gedaan. Ik zou gewoon vragen om doorgestuurd te worden!
Ik denk dat de ontsteking er nog steeds zit. Ik gebruik zelf altijd ibuprofen 600 icm xylometazoline neusspray. Dat werkt meestal wel goed. Nadeel is dat ik elke keer niet kan stoppen met die neusspray. Heb nu dus ook fluticason propionaat ( neusspray vd apotheek op recept) die is wat milder maar helpt ook goed! Ik zou in jouw geval toch naar de ha gaan. Zo'n ontsteking kan je echt breken. Beterschap!
Dank. Gisteravond ging het beter dan de dag ervoor. Nu begint t wel alweer te dreunen. Net de huisarts assistente aan de lijn en die adviseerde nog even aan te kijken tot woensdag. Aangezien de overige symptomen wel al minder zijn, zal het waarschijnlijk binnen een dag of 2 moeten wegtrekken. Had net ook weer van dat donkergele snot, dus kennelijk is t idd nog niet helemaal over. Ik hoop dat er nu toch langzaam verbetering komt.. Ibuprofen kan ik niet nemen vanwege mijn maag (ook niet icm maagbeschermers, want die gebruik ik ook al). Maar met paracetamol gaat t wel. Ik heb normaal nooit hoofdpijn, ja even een dagje bij verkoudheid, maar niet zoals nu.