Hoofdpijn na 13 weken?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sammie2017, 19 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sammie2017

Sammie2017 Fanatiek lid

14 feb 2014
    1.030
    10
    38
    De eerste 13 weken ben ik op vermoeidheid na goed doorgekomen. Nu sinds maandag gevloerd door hoofdpijn die niet weggaat.

Ben bij de arts geweest en zij dacht de drukte op werk en dus rust nemen en als het over is weer rustig aan beginnen.

Het gaat alleen niet over, het is misschien iets minder maar slik ook PCM. Zou het door hormonen kunnen? Heeft iemand hier ervaring mee? En wat heb je toen gedaan?

Alvast bedankt voor het meedenken

2. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.573
    3.507
    113
    Ik heb er ook last van gehad. Bij mij kwam het vanuit de nek. Ik ben toen naar de fysio geweest en na 3/4 fysiobehandelingen was het over.

Ik stond er mee op en ging er mee naar bed. Heel vervelend.

3. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Ik heb er ook veel last van gehad in het begin van mijn zwangerschap. Weet niet meer wanneer het over is gegaan. Paracetamol hielp niet echt, dus daar ben ik mee gestopt. Het is uiteindelijk vanzelf overgegaan. Maar fijn was het niet

4. Zonnetje3

Zonnetje3 Niet meer actief

Het is helaas een veel voorkomende kwaal bij zwangeren! Ik heb het ook weken lang gehad. Had het gevoel dat het vanuit m'n nek en schouders kwam. Paracetamol hielp bij mij niet. Ben bij manueel therapeut geweest maar dit hielp niet tegen de hoofdpijn. Toen ben ik magnesiumsupplementen gaan slikken 150mg van de Tuinen. Sindsdien ben ik ervan af!

Magnesium schijnt heel goed te helpen tegen hoofdpijn. Je mag het gebruiken (mits je geen overdosis neemt) tijdens je zwangerschap. Vaak wordt het dan gebruikt tegen onrustige benen en kuitkrampen. M'n vk kende het niet als middel tegen hoofdpijn, maar mocht het gerust proberen mits het niet meer dan 400 Mg was.

Hier was dat dus de oplossing. Misschien het proberen waard?

Sterkte met de hoofdpijn :(

5. MamaLara

MamaLara Bekend lid

22 dec 2012
    575
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb tijdens mijn zwangerschap migraine gekregen, heel vaak maar alleen tijdens het tweede trimester. Erg vreemd. Ervoor en erna nooit gehad. Dus hopelijk gaat het bij jou ook weer over. Beterschap!

6. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    2de trimester veel hoofdpijn gehad! Gewoon paracetamol geslikt

7. finallyzwanger

finallyzwanger Actief lid

4 jan 2016
    103
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier nog 1! Nu 13 weken en net bij fysio geweest. Wordt er gek van. Komt vooral uit nek/schouders ook bij mij.
    Af en toe paracetamol maar dat wil ik ook niet teveel slikken.

8. Sammie2017

Sammie2017 Fanatiek lid

14 feb 2014
    1.030
    10
    38
    Bedankt meiden! Weet ik in ieder geval dat meer het hebben. Het lijkt vandaag iets beter te gaan gelukkig!

Wilde maandag de manuele therapeut bellen mocht het er nog zijn :)

9. Dehi

Dehi Actief lid

18 mei 2013
    468
    134
    43
    Brabant
    Ik ben een weekje minder ver maar ook ik heb er sinds een week ongeveer last van, het is vreselijk. Voelt bij mij als spanningshoofdpijn, ik neem ook 1 x per dag paracetamol als ik het echt niet meer uit houdt. Dit helpt soms wat maar niet altijd helaas. Ik ben ook blij te lezen dat het dus meer voorkomt, hopelijk is het bij allen gauw over :)

10. Zonnetje3

Zonnetje3 Niet meer actief

Ik zou dan echt eens met je huisarts of vk overleggen of je magnesiumsupplementen zou mogen proberen! Kan echt helpen!

Deel Deze Pagina