Piepende/krijsende remmen fiets

Discussie in 'De lounge' gestart door siriel, 4 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Vanavond een nieuwe mountainbike bij de decathlon opgehaald voor ons zoontje. Online besteld.
    We liepen met de fiets naar buiten hij rijdt een stukje, remt.. een keihard piepend naar hard krijsend geluid van de remmen...
    Je zag allemaal mensen omkijken van wat is dat?!?!
    Zoon wou er meteen niet meer op fietsen. Schaamde zich kapot.
    Wij weer terug maar binnen, en ze zeiden dat dat komt omdat ze nieuw zijn en er een coating opzito_O
    Geen idee, 3 jaar geleden ook daar een fieta gekocht, nooit problemen gehad.
    Maar wat is wijsheid...morgen en zondag een stuk gaan fietsen en bij geen verbetering gewoon terug gaan en een ander vragen, of de koop ontbinden oid??
    Hebben met achteraf betalen gekocht en ga ook zeker niet betalen nu.
    Maar kan dit waar zijn bij nieuwe remblokjes?
    Ik heb er nog nooit van gehoord en kan er ook niets over vinden online..heb er geen fijn gevoel over.
    Echt een verschrikkelijk geluid, je schaamt je bijna om te remmen

2. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Vorige week een nieuwe fiets opgehaald en die hoor je ook wel remmen. Niet zo hard dat jij zegt, maar je zoontje remt misschien ook harder dan dat ik doe ;). Ik zou van het weekend ermee gaan fietsen, en kijken of het verbetert of vragen bij de fietsenmaker of het normaal is!

siriel vindt dit leuk.
  3. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.830
    5.566
    113
    Even aan mijn man gevraagd die verstand heeft van fietsen.
    Hij geeft aan dat de remblokjes waarschijnlijk niet in de juiste positie zitten. ( verkeerde hoek tov de velg) Ze raken dan de velg niet gelijk. Meestal eerst de voorkant en dan pas de achterkant.
    Remblokjes schoonmaken met een natte doek en opnieuw monteren.

( verder zou hij een decathlon gemonteerde fiets altijd laten nakijken door een fietsenmaker omdat de afmontage in de winkel niet door gekwalificeerde mensen gebeurd)

4. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw

5. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Bij dat soort dingen even een beetje siliconenspray er op. Dit is niet vet, maar smeert de boel wel. Geen WD40 doen, deze is wel vet en trekt dan ook weer vuil aan.

Deel Deze Pagina