Ik ben maandag bevallen van mijn tweeling middels een 'geplande' keizersnede. Sinds gisteren ben ik weer af en toe uit bed, maar daar krijg ik vreselijke hoofdpijn van. Als ik weer in bed lig, is het over. Post-spinale hoofdpijn, noemen ze het hier. De anesthesist komt zo langs om te praten en te bespreken wat ze eraan kunnen doen. Paracetamol en dilofenac krijg ik al, dat helpt niet. De kleintjes moeten voorlopig nog in het ziekenhuis blijven, ik ga in principe morgen naar huis. Heeft er iemand deze hoofdpijnen ook gehad? Wat is hielp er tegen?
Komt blijkbaar niet vaak voor... Ik ben inmiddels terug geweest naar de ok, waar ze een blood patch hebben gedaan. Dan spuiten ze je eigen bloed in het gaatje van de eerste ruggeprik. Dat bloed zorgt ervoor dat er geen hersenvocht meer kan lekken. De hoofdpijn moet dan meteen over zijn. Lig nu nog even plat, dus weet het zo.
Komt wel vaker voor hoor! Als je geen bv geeft heel veel caffeine drinken! Dat verhoogt de aanmaak van de vloeistof die je lekt. Dan heb je een stuk minder last. Maar die behandeling moet snel werken hoor!
Een vriendin van mij had dat na de ruggenprik ook. Heel vervelend en is weer terug opgenomen in het zh met ernstige klachten.
Beetje late reactie maar ik heb het na de tweede en vierde keizersnede ook gehad. Caffeine hielp niet en bij mij is het uiteindelijk ook twee keer opgelost met een bloodpatch.
Ik heb geen keizersnede gehad maar wel een ruggenprik en ik heb wekenlang, ongeveer 3 maanden toen begon het af te nemen, hoofdpijn gehad. Zelfs 1 x zo erg dat ik dacht: ik moet iemand bellen die hier naar toe komt want als ik er niet meer ben is er niemand om voor de kleine te zorgen tot manlief thuiskomt. Nu ik dit zo lees had ik misschien toch maar aan de bel moeten trekken... Hopelijk is de oplossing voor jouw de bloodpatch!!!
Sorry, late reactie. Ik heb een bloodpatch gehad, daarna nog een dag hoofdpijn, een dag later was het over. Gelukkig, want dit was ondragelijk.