Kun je als volwassene plotseling over een allergie heen groeien die je al je hele leven hebt gehad? Mijn vrouw is al haar hele leven allergisch voor koemelk en heeft gisteren per ongeluk iets gegeten waar achteraf melk in bleek te zitten, en er helemaal geen last van gekregen. Is ze er overheen gegroeid? Weet iemand of dat nu nog kan?
Ik weet van mezelf dat ik over mijn hooikoorts heen aan het groeien ben. Als kind had ik het heeeel erg, eczeem, opgezwollen dichtgeplakte ogen, drie pakken (dus 3x 10 pakjes) zakdoeken op 1 dag erdoor heen jagen, enz. Inmiddels is het afgenomen naar hoogstens een paar daagjes snotteren.
Hmm, het kan wel maar lijkt me sterk! Misschien is ze er gewoon al heel lang overheen gegroeid maar heeft ze het nooit gemerkt?! Ik laat me om de zoveel jaar altijd even testen middels prikjes. Zo ben ik altijd up to date. Zo is er nu ineens een tarwe-allergie bijgekomen...
ja dat kan ik had een lactose intolerantie. Dat uitte zich in galbulten en jeuk. Nu ik steeds ouder wordt, wordt het steeds minder. Als baby zijnde kon ik niets verdragen bijvoorbeeld 10 jaar later een beetje kaas op mn brood toen weer tien jaar later kaas op mn brood en 1 bakje yoghurt op een dag. En nu kan ik meer eten maar ik moet nog wel opletten dat ik niet teveel eet anders weer galbulten.
Ik weet wel dat je als kind/puber over een allergie heen kan groeien. Maar na zo lang nog (ze is 28)? Ik vind het zo vreemd. Ze moet sowieso volgende week naar het ziekenhuis, dan kan ze het navragen. Maar ik ben wel even heel benieuwd of het kan.
Ja dat kan net als dat je allergieën op latere leeftijd kan krijgen. Heeft niks te maken met hoe je leeft maar met de verandering van je stofwisseling en je hormoonhuishouding. Bijv. Van de allergieën die ik had (na de testen ongeveer 2 A4-tjes vol) heb ik er na de zwangerschap nog 5. Overigens kan antioconceptie hier ook een verschil in maken, werd ik pas op gewezen door de gyn, nadat ik sinds het spiraal (nu eruit laten halen) veel heftigere allergie reacties kreeg (keel dicht zitten etc) buiten benauwd worden, uitslag en jeuk wat goed te hanteren was met wat alternatieve hulp en een kleine dosis allergie medicijnen. (Helaas was alternatief niet voldoende en tijdens de spiraal zelfs de lichte medicijnen niet)
Het kan overigens ook zijn dat ze er te weinig van binnen heeft gekregen om een allergische reactie te krijgen (dus de allergie in de loop van de jaren is verminderd qua heftigheid) heb volgens mij ergens een boek (als hij niet bij mijn ex ligt) met alternatieve geneeswijzen bij allergieën. Heeft bij mij wel iets geholpen qua heftigheid maar is nooit helemaal weg geweest, wat ze in het boek dan weer wel 'beloven'.
Ja dat zou kunnen. Het was een koekje waar achteraf melk tussen de ingrediënten bleek te staan. Dus geen pure melk. Hoewel ik me kan herinneren dat ze een jaar geleden nog een heftige reactie kreeg toen ze ook een koekje at met melk erin. Dus wij zaten gisterenavond al helemaal klaar voor de reactie. Maar die kwam niet. Vandaag ook nergens last van, niet eens een beetje misselijk o.i.d. Gewoon niets.
Komt veel voor hoor dat mensen over een allergie heengroeien. Van bv hooikoorts is het bekend dat het bij de meeste mensen in heftigheid sterk afneemt na je 40ste. Ik merkte dat de afgelopen jaren al.
Apart! Manlief is 40 geworden en ineens hooikoorts... We zijn wel verhuisd naar bosrijke omgeving, maar voorheen woonden we ook al landelijk..
Ja dat kan, ik heb heel veel allergieen en dan ben ik er een paar kwijt en dan heb ik weer een nieuwe terug. Heel appart
Het niet kunnen verwerken van lactose (= melksuiker) in het darmstelsel. Mensen die lactose intolerant zijn kunnen dus bijv. wel lactose vrije melk verdragen. Is iets anders dan koemelkalkergie. Ik heb congenitale lactose intolerantie (= aangeboren).
Dit geldt voor de meeste mensen, uitzonderingen bevestigen de regel Overigens kan bij jou man iets heel anders aan de hand zijn. Is jullie huidige huis mss ouder, dus meer schimmel in muren en huissofmijt? Andere vloeren bv tapijt of hout, bloeit er een boom die jullie voorheen niet in de buurt hadden etc.