Flap oortjes laten opereren?

Discussie in 'De lounge' gestart door mysteriousgirl1, 11 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

flaporen opereren?

1. ja, op zeer jonge leeftijd zodat t kind t niet merkt

2. ja, maar op oudere leeftijd als het kind dit wil.

3. nee, er wordt niet gesneden in mijn kind.

4. nee, andere reden.

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. mysteriousgirl1

mysteriousgirl1 Fanatiek lid

23 sep 2013
    1.303
    0
    0
    Amsterdam
    Dag iedereen,

Mijn vriend heeft flaporen maar is toen hij 10 jaar oud was hieraan geopereerd.
    De kans dat ons kindje ook flaporen krijgt is daarom best aanwezig. Ik ben vroeger enorm gepest op school en ik wil dit echt mijn kindje besparen.

Het opereren van mijn kinds flapoortjes is iets wat mij eigenlijk best tegenstaat. Je snijd in een gezond lichaam. En een gesprek aan gaan met je kindje over zijn of haar oortjes vind ik ook niet ok, want je moet een kind juist leren dat het uiterlijk niet belangrijk is om een mooi mens te worden...

Dus wat zou jii doen, je kind op jonge leeftijd opereren, niet opereren of het aan het kind overlaten als het wat ouder is? Zie poll

Groetjes MG

2. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Ons zoontje heeft flaporen. Het hoort bij hem en het staat ontzettend wijs. Mocht hij op latere leeftijd hier last van krijgen mag hij ze van mij opereren. Maar wij gaan deze keuze absoluut niet voor hem maken.

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik zou het niet op voorhand doen. Wel wanneer ze er op latere leeftijd echt last van krijgen in de vorm van pesten.

Een dochter van een vriendin van me (9 jaar) heeft ook flinke flaporen maar is gewoon een hele leuke meid en ligt ook goed in de groep en word nooit gepest. Ik denk dat bij pesten de kern veel dieper ligt, dus meer bij de zelfverzekerdheid van een kind dan bijv flaporen en zou dus eerst afwachten hoe dat verloopt.

4. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ik zou kijken dat ik in de kraamweek al ga afplakken.

Dan Word het ook minder en misschien is opereren niet nodig

5. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Ik zou het zeker niet op zeer jonge leeftijd doen. Ik was er ook erg bang voor en ons meisje heeft ook zeker een kenmerk van 'flaporen', maar gelukkig niet operatie-waardig.
    Ik denk dat ik het ook zo rond het 10e jaar zou doen, ze weten dan goed wat er komen gaat.

6. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Zeg het dan gewoon dat je vindt dat ze zich druk maakt om niets of reageer gewoon niet.

7. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik heb een zwak voor flapoortjes (sorry!), ik vind het zo lief en schattig hihi
    Mijn zoontje heeft ook licht flapoortjes, hij gaat bijna een jaar naar school maar word er niet mee gepest.
    Ik zou het aankijken, pesten is nooit leuk voor een kind, maar ik moet je zeggen dat ook al word hij niet gepest om zn oren, dan is het wel iets anders.
    Je bent wie je bent, en dat kun je ook je kindje meegeven.
    (Ben zelf gepest vanaf de kleuterklas tot aan de tweede van de middelbare).

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    pardon? Volgens mij was het een normale reactie hoor.

9. mysteriousgirl1

23 sep 2013
    1.303
    0
    0
    Amsterdam

Werkt dat? Haha. Vriendin van mij deed dat bij haar puppy die een scheef oor had.

ik ga niets afplakken. Ik ben blij met mn kind hoe dan ook, en de oortjes afplakken geeft in mijn ogen het signaal af dat ik mn kind niet goed/mooi genoeg vind

10. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Oortjes afplakken in de kraam week om flaporen tegen te gaan?!

11. mysteriousgirl1

23 sep 2013
    1.303
    0
    0
    Amsterdam
    Was inderdaad een gewone mening van edelweiss. Niet meteen gaan rellen kletskoek!!

12. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Eigenlijk is dat hetzelfde dan als bij jonge leeftijd laten opereren toch.

13. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    De oren van pasgeboren baby’s hebben een unieke eigenschap: ze zijn heel plooibaar. Daardoor kunnen we de oren met een spalkje en pleisters permanent van vorm veranderen, zonder operatie. Hoe eerder we ingrijpen, des te korter duurt de spalktherapie en des te beter is het resultaat. Als een kind ouder is dan drie maanden kunnen we afstaande oren bijna niet meer via spalktherapie corrigeren.
    Spalktherapie is een nieuwe behandeling, waarmee u een eventuele operatie op latere leeftijd kunt voorkomen.

UMC.nl

14. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Ja ik zou het laten opereren, ik vind het persoonlijk echt vreselijk om te zien. Sorry voor de mama's met flapoorbabies. Zoontje van vrienden heeft ook vreselijke flaporen net als zijn moeder, en ik kan er niks schattigs in ontdekken.
    Ben heel blij dat mijj dochter niet de oren van haar papa heeft ;)

15. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Rellen? Daar ben ik wel de laatste in. Maar van oortjes afplakken heb ik werkelijk nog nooit van gehoord en gaat ook echt niet werken.

16. mysteriousgirl1

23 sep 2013
    1.303
    0
    0
    Amsterdam

Klopt, en daar ligt ook mijn dilemma. Maar t gaat niet om wat ik mooi vind, het gaat erom of mijn kind happy gaat zijn met flapoortjes en op school het naar de zin gaat krijgen..
    Misschien maak ik me te druk door mijn eigen jeugd. Hoe ik behandeld ben gun ik niemand. Snap je.

17. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Excuses ik dacht echt dat ze het sarcastisch bedoelde!

18. Bika

Bika Niet meer actief

Vroeger werden oortjes al afgeplakt. Zo raar is het niet hoor ;)

19. Vagans

Vagans Niet meer actief

Maar enorme zeilers kunnen toch ook nadelige lichamelijke gevolgen hebben (dacht ik hoor ben geen expert) als t echt te extreem zou zijn zou ik er misschien wel wat aan laten doen (en dat terwijl ik type geen oorbellen bij een baby ben) ik weet wat pesten met je doet en dit is verschrikkelijk!

20. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Heb optie een gekozen niet omdat flaporen niet mooi vind soms staan ze vaak super goed.

Maar mocht het zo zijn dat het echte flaporen zijn die niet helemaal bij het hoofdje passen het is een kleine in greep en dan zou ik het laten doen als het kind super jong is.

En anders de laatste optie. het kind zelf laten kiezen als het groter is. Hij/zij kan het zelf het beste bepalen of ze er last van hebben.

Linda de Mol heeft toch ook haar oren laten ( mindere flappen).

Moet zeggen moeilijke vraag uit eindelijk.

Deel Deze Pagina