Heb al 2 dagen een beetje vage hoofdpijn en sinds vanmorgen oorsuisen en piep in de oren.( ben bekend met een hoge bloeddruk, slik daar medicatie voor) moet zo naar de gyn en zal het hem eens voorleggen maar heeft iemand van jullie dit ook wel eens gehad? Bloeddruk hoofdpijn voeld bij mij vaak anders dan dit vandaar dat ik twijfel of het daar van komt.
Dit klinkt misschien heel gek...maar weet je dat oorsuizen ook heel goed kan komen door ijzergebrek? Dit was eigenlijk het voornaamste symptoom bij mij. En ijzergebrek komt vrij vaak voor als je zwanger bent... wellicht even aankaarten bij de vk/gyn. Overigens was het bij mij de ijzervoorraad die tekort was, niet het ijzer in mijn bloed (waar ze als eerste op testen) Als je ook nog eens erg moe/duizelig/zwak erbij voelt, zou ik bovenstaande zeker in gedachten houden, succes!
Nou mijn bloeddruk was prima, de gyn is echt een botte lul hij vroeg niet eens heeft u nog klachten of hoe gaat het hij zij ga maar zitten bloeddruk gemeten kindje gevoeld ff luisteren en tot ziens maar weer stond helemaal perpleks. ik ben idd ook heeeeel moe. Ijzer tekort tja zal het over 3 weken eens vragen! Dan heb ik pas weer een afspraak bah wat voel ik me afgescheept! Grrrrrr voel me er echt kl*ten over.
Hier 2de dag hoofdpijn, de kat ligt naast me op de bank.die merkt dat ik niet lekker ben.kopjes geven tegen me buik, zo dicht mogenlijk tegen me aan kruipen.
ik heb na een veel te vroege bevalling door HELLP en pre eclampsie nu enorm last van de oren en hoofdpijn.. het is niet geconstanteerd door hoge bloeddruk of vocht vasthouden, maar door de echo ze bleek veel te klein Laat je niet afschepen!!! heb ik ook al die weken gedaan terwijl ik al met een medische indicatie liep bij een gyn in een ziekenhuis, als ik me 7 oktober had laten afschepen, waren zowel mijn dochter als ik er niet meer geweest! sterkte
Ook hier iemand met oorsuizen.. eigenlijk al een jaar.. Gekomen na ook een te vroege bevalling met 21 weken. Opnieuw zwanger nu (32 weken) wat natuurlijk weer voor wat spanning zorgt en ik link de oorsuizen daar aan... Heb je misschien spanning of stress "zwangervan2e"?? En Reintje85.. hoe kunnen ze controleren of je ijzervoorraad te laag is? Zijn jouw oorsuizen weggegaan? Groetjes!
Dat kunnen ze aan je bloed zien. Ik liep al maanden met vage klachten en tja alles goed blablabla...Tot mijn huisarts dacht laten we dat een keertje checken... even de uitleg van een leek: Als ze je ijzer checken in je bloed controleren ze meestal je Hemoglobinewaardes, de hoeveelheid ijzer in je bloed. Vaak kijken ze niet verder dan dat. Maar... er bestaat ook nog zoiets als je ijzervoorraad: Ferritinewaardes. Bij mij waren de Hemoglobinewaardes altijd prima, dit kwam omdat dit 'weggevreten' werd bij mijn ijzervoorraad. Waar je dus heel moe en lusteloos van word, en..heel gek, ook oorsuizen van kan krijgen... Ik heb toen knoeperts van staalpillen gekregen en sindsdien NOOIT meer oorsuizen gehad! Google het even voor een wat betere uitleg! Succes!
Overigens zou ik met dit soort klachten niet wachten op je volgende afspraak bij de gyn. Maar gewoon even naar je huisarts gaan!
Bedankt voor de uitleg Reintje! Het is helemaal duidelijk Bij mij is het bij de huisarts bekend en ook al bij een KNO-arts geweest. Ik blijf een beetje zoeken naar een zelfde verhaal of naar mogelijke oorzaken.. Weet niet of de andere het al bij een arts gemeld hebben? Ik denk dat spanning ook veel kan doen, maar ik laat zeker mijn ijzervoorraad goed checken! Thanks!
Dames bedankt, ik ha na het weekend ff naar mijn huisarts want dat is iemand die me wel serieus neemt! Altijd eigelijk omdat ik daar ook nooit zomaar kom zeg maar haha last haar ook mijn bloeddruk nog eens meten want vertrouwen deed ik die co assistent ook niet ik had een hele rare bloeddruk 140/70 dat heb ik nl nog nooit gehad want hij is altijd tussen de 140/150 85/90 stabiel te hoog zeg maar met medicijnen iets waar de gun ook van op keek maar na meten how maar! Nogmaals dank.