b12 tekort

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Zara123, 1 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zara123

Zara123 Bekend lid

25 sep 2015
    654
    26
    28
    Mag een verloskundige b12 voorschrijven? huisarts vind het niet meer nodig, maar ik merk zelf aan alles dat ik het nodig heb :(

2. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.812
    8.474
    113
    Vrouw
    Volgens mij wel! Of ze kan anders met de huisarts communiceren dat zij het wel noodzakelijk vindt voor jou en je baby.

3. Zara123

Zara123 Bekend lid

25 sep 2015
    654
    26
    28
    Gelukkig heb ik dinsdag een afspraak. Zit er echt zo doorheen, gevecht met de huisarts om die stomme prikken. Ze wilt ze gewoon echt niet geven, terwijl de klachten zo duidelijk zijn. Ik maak mij alleen maar weer druk om wat er wel niet mis kan zijn met ons kindje :x

4. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.812
    8.474
    113
    Vrouw
    Je kindje 'pakt' alle b12 die hij/zij nodig heeft. Daarom heb jij waarschijnlijk nu veel klachten, er blijft weinig voor jou over. Maar de baby komt waarschijnlijk weinig tekort hoor.

Heb je veel injecties gehad?

5. Zara123

Zara123 Bekend lid

25 sep 2015
    654
    26
    28
    Het is bij mij geconstateerd in 2014, half jaar na de geboorte van de oudste. Ik had een waarde van 79 en heb toen al een verkeerde opstart gehad. Uiteindelijk gestopt na ongeveer een jaar omdat dat wel kon volgens de huisarts. Eind vorig jaar waren de klachten weer heel heftig en heb ik echt na maanden onderzoeken 'dan toch maar' injecties gehad omdat de huisarts het ook niet meer wist. Mijn klachten verdwenen vrij snel na de injecties en ik leefde helemaal op. Nu heb ik dus een paar weken terug de laatste gehad en willen ze weer niet opnieuw voorschrijven..

6. Zara123

Zara123 Bekend lid

25 sep 2015
    654
    26
    28
    Ik ben na de bevalling van de oudste ook heel depressief geweest, waarschijnlijk door de b12 en daar ben ik nu ook weer zo bang voor. Ik merk nu al dat ik soms weer somber ben en nergens zin in heb

7. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.812
    8.474
    113
    Vrouw
    Bij zo'n lage waarde moet je echt niet stoppen... en al helemaal niet voor/tijdens zwangerschappen. Zo jammer dat huisartsen dat vaak niet begrijpen.... ik begrijp goed dat je nu bang bent dat er weer hetzelfde gaat gebeuren. Ik hoop dat je verloskundige wil helpen en dat je weer gauw aan de injecties kan beginnen.

Ga je straks borstvoeding geven?

8. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Desnoods een andere huisarts zoeken die wel de noodzaak inziet! Ik heb er ook ervaring mee, mijn oude huisarts vond mijn tekort niet serieus, dus ik kreeg geen injecties meer. Diezelfde week zat ik bij een andere huisarts die tijdens mijn uitleg van klachten al zei dat ik veeeeel te weinig injecteerde, ik moest gezien mijn klachten zeker 1x per week gaan prikken, liever nog 2x. Totaaal geen weerstand in voorschrijven van ampullen.

Ik hoop dat wisselen een optie voor je is!
    In uiterste nood zou je zelfs ampullen in Duitsland of Belgie kunnen kopen, die zijn daar te krijgen zonder recept. En dan zelf leren injecteren of iemand in je omgeving vragen die het kan...

9. Zara123

Zara123 Bekend lid

25 sep 2015
    654
    26
    28
    Ik ben vorig jaar al op zoek gegaan naar een andere huisarts. Degene die verstand hebben van b12 nemen geen nieuwe patienten meer aan.
    Ik heb dinsdag een afspraak bij de vk en als zij mij niet kan helpen ga ik inderdaad zelf bestellen.

10. Zara123

Zara123 Bekend lid

25 sep 2015
    654
    26
    28
    Ik wil wel heel graag borstvoeding geven. Bij de oudste na 2 maanden gestopt omdat ik er helemaal doorheen zat. Ik ging tot het gaatje maar ging er zelf aan onderdoor.

11. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.812
    8.474
    113
    Vrouw
    Baby's die borstvoeding krijgen en waar de moeder b12 tekort heeft hebben een grotere kans om later (of al na een paar jaar) ook een b12 tekort te krijgen en dus verschillende symptomen kunnen krijgen... als je via Google zoekt op borstvoeding en b12 tekort vind je veel info...

12. Sundew

Sundew Actief lid

7 sep 2012
    232
    5
    18
    NULL
    NULL
    Ik weet niet of je ze mag tijdens de zwangerschap, kan je even aan de verloskundige vragen. Anders kan je de smelttabletten van Bloem, recovery power gebruiken. Ik had ook altijd last van B12 tekort en m'n huisarts vond een laagnormaal waarde wel prima maar ik voelde me niet goed en werd ook maar niet zwanger. Één doosje smelttabletten gehad (per tablet echt een onwijs hoge waarde) en voel me energiek en sinds vorige week erachter dat we zwanger zijn :)

Als je deze mag dan scheelt je dat weer prikken zelf bestellen enz. Oh ja, en omdat het smelttabletten zijn neem je ze wel goed op, zelfs met maag en darmproblemen.

Deel Deze Pagina