Hoofdpijn rond eisprong

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Madelie, 4 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Het is mij opgevallen dat ik rond mijn eisprong regelmatig flink last van hoofdpijn krijg. Soms ook misselijk erbij.
    Nu heb ik alleen flinke hoofdpijn, ben dit keer (tot nu toe) gelukkig niet misselijk.

Ik was benieuwd of meer van jullie hier ook zo'n last van hebben.

2. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Ik heb het inderdaad ook! Vroeger had ik het vooral bij mijn menstruatie, maar sinds het stoppen met de pil heb ik rond mijn eisprong eigenlijk meer klachten dan tijdens mijn menstruatie!
    Ik krijg het ook een 3-tal dagen voor mijn eisprong en het duurt normaal tot 1 dag na mijn eisprong, dus al bij al 4-5 dagen last van hoofdpijn. Misselijk ben ik niet altijd, maar ook wel met regelmaat gedurende deze dagen! Hormonen die in het rond zwieren zeker?

3. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Oei 3 tot 4 dagen hoofdpijn. Dan heb je meer pech dan ik. Bij mij is het meestal 1 tot maximaal 2 dagen. Maar kan op dit moment echt amper uit mijn ogen kijken zo erg is het. Denk dat vandaag dag van eisprong is omdat mijn temperatuur nog niet is gestegen.

4. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Het is bij mij wel met pozen erger en minder erg hoor... Maar ik heb dan ook de indruk dat een pijnstiller niet helpt tegen die hoofdpijn. Het blijft altijd zo sluimerend aanwezig...
    Kan wel begrijpen dat je er niet goed van bent! Kan je wat rust nemen? Want misschien doet een dutje tussendoor wel deugd! Hopelijk is het morgen ook gewoon weer weg ;)

5. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Ben vandaag gelukkig vrij van werk. Dus ik ga dalijk maar even liggen inderdaad. Pijnstillers nu wil ik liever niet omdat ik gisteren geinsemineerd heb. Waarschijnlijk kan het geen kwaad, maar toch liever niet.

6. maryjames

maryjames Bekend lid

25 aug 2014
    734
    126
    43
    NULL
    NULL
    Daar heb ik gelukkig geen laat van. Wat mij wel is opgevallen is dat ik vaker moet plassen tijdens mijn ovulatie.

7. Braam0

Braam0 Fanatiek lid

23 sep 2015
    1.104
    1
    38
    Ik heb ook verschrikkelijke hoofdpijn op de dag van mijn eisprong en de dag erna. Ook moet ik dan veel meer plassen. Erg vervelend, maar voor een goed doel haha

8. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Madelie, normaal kan gewone paracetamol geen kwaad... Liefst natuurlijk zo weinig mogelijk, maar ik neem er tijdens die dagen meestal wel minstens 1 per dag omdat het niet anders kan.

Ik doe het ook liever niet, maar paracetamol is blijkbaar de enige pijnstiller die kan. Andere medicatie tegen misselijkheid, diarree etc. zelfs buscopan of imodium mag allemaal niet...
    Dafalgan/paracetamol kan, maar daar kies je natuurlijk zelf voor!

Hopelijk doet rust je wat deugd en is het de hoofdpijn waard over een 2-tal weken ;)

9. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Net wat geslapen, maar werd met nog ergere hoofdpijn wakker. Hield het niet meer en toch maar 2 paracetamol ingenomen.

Meer plassen heb ik nog niet eerder over gehoord. Ik ga er eens op letten.

10. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Ik heb rond mijn eisprong ook meer klachten. inderdaad ook hoofdpijn, maar ook erge last van mijn buik. Alsof ik direct ongesteld moet worden.

11. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Ben niet de enige als ik het zo lees.
    Had voordat ik temperatuurde nooit de link gelegd met mijn eisprong.

12. Mackwek

Mackwek Actief lid

27 feb 2015
    443
    25
    28
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar. Sinds we bezig zijn om zwanger te raken valt er bij mij ook veel op z'n plaats. Ik heb als tiener heel erg last gehad van zware hoofdpijnen. Sinds ik aan de pil ging was dat weg. En nu ik op zoek ging naar mijn eisprong kwam ik erachter dat het hiermee te maken heeft!

Deel Deze Pagina