Lh piek en zwanger worden

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Loon28, 31 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loon28

Loon28 Actief lid

31 jan 2012
    138
    0
    16
    Hallo allemaal,

Vandaag heb ik me geregistreerd en al wel een paar weken zo meegelezen met jullie!
    In september ben ik gestopt met de pil en eigenlijk nu de laatste 2 maanden serieus bezig om zwanger te worden, wil ermee zeggen meer bewust wanneer we ''echt' moeten klussen.

Nu heb ik deze maand ovulatietest gedaan en gister was het streepje geheel donker van kleur, hebben zaterdag geklust en gisteravond ook, zal het dan mogelijk zijn om evt zwanger te worden of moet je juist klussen na de lh piek? Ik lees zoveel dat ik het even na wou vragen aan jullie,alvast bedankt!

2. emmertje

emmertje Bekend lid

19 jan 2012
    660
    0
    0
    styling en ontwerp/gastouder en keihard aan de sla
    Als je geen streepje meer ziet (even donker of donkerder dan de controlestreep) is het klussen geblazen, zie je geen streepje ben je niet in je vruchtbare periode. Zaadcellen blijven langer leven dan je eisprong dus (hoop dat ik t goed uitleg) als je dat streepje ziet (donker) dan moet je klussen.

En welkom! Ik ben hier ook pas:)

3. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Het beste is om de dag voor de LH piek en dan tot zo'n anderhalve week daarna te klussen.
    Je weet alleen dat je LH piek is, niet wanneer je ei springt.

4. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    je ei springt 24-48 uur na de piek. Dus de 2 dagen na je positieve ovutest goed klussen!

5. Loon28

Loon28 Actief lid

31 jan 2012
    138
    0
    16
    Aha oke bedankt in ieder geval al!
    Gisteravond heb ik geklust en zag een donkere streep dus, en vandaag ook nog zo donkere streep, maar dan kan ik morgen toch ook nog klussen of moet het dan vandaag ook?

6. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Ik zou minimaal 36 uur wachten dus als het gisterenochtend was vanavond en bij gisteravond, morgenochtend. Maar in principe geldt, doe waar je je goed bij voelt. Vandaag, morgen of beide. Er zijn studies gedaan die zeggen dat zaad minimaal een dag moet hebben om optimaal te zijn terwijl andere studies zeggen elke dag. Het zaad is dan wel minder, maar kwalitatief beter. Oftewel, daar heb je niet veel aan dus doe wat goed voelt.

Deel Deze Pagina